11 Reacties

3 jaar geleden
Ik ga voor deze winter eentje van reiff bestellen, omdat je deze van onder en boven kan openmaken. De 2.5 tog en wolfleece (merino).
Afhankelijk van hoe koud het is wolzijde romper en pyjama of een merinowollen romper eronder.
In de zomer was het 30 graden bij ons boven. Ik gebruikte een zijde slaapzak. Lente is een dunne wolfleece slaapzak wel te doen.

3 jaar geleden
Love wol bij onze baby. Omdat zij haar gewone (mouwloze) slaapzakken nog past heb ik alleen wollen pyjama’s en ik vind het zó fijn in gebruik. Ze is nooit te koud of te warm en zeker nu het begin vd avond nog relatief warm is in huis maar het s nachts een goede graad zakt vind ik het perfect.
Als je voor wollen slaapzak gaat is het wel handig om ook wollen pyjama te kiezen, wol op de huid geeft het beste ‘effect’ qua temperatuur regulatie. Als je daar katoen of iets synthetisch tussen doet is dat echt zonde van een (dure) wollen slaapzak 😊!

3 jaar geleden
Groot wol liefhebber hier 🙋🏼♀️
Van lente/zomer heeft ze hier in geslapen https://www.ziloen.nl/unaduna-slaapzak-van-merino-wol-naturel.html
Ik hoopte hem het hele jaar te kunnen gebruiken, zoals in de beschrijving, maar ze voelde toch ondanks het werken met wollen laagjes fris aan (hebben geen koud huis) en zijn toen over gestapt op de 3 tog 100% katoen slaapzakken van de Hema.
Dit altijd in combinatie met wollen rompers (sinds deze week van wol/zijde naar de merino wol overgestapt) en ze ligt op een wollen hoeslaken.
Deze week werd ik extra bevestigd in mijn keuze om toch voor deze slaapzakken te gaan i.p.v. wol, omdat ze 3 dagen op rij, ‘s ochtends tot haar schouders in de diarree wakker werd en een x hele slaapzak onder gespuugd. En ben dan zo “blij” dat we er 3 hebben (ook 1 op kdv) en ik de boel even goed kan wassen i.p.v. een kwetsbare wollen slaapzak.
De slaapzak van het linkje lekker op de groei gekocht dus daar kan ze van het voorjaar weer in 😊

3 jaar geleden
Reactie op Mommyb93
Welke wollen pyjama s gebruik jij?☺️
Rompers en broekjes van Dilling 😊

3 jaar geleden
Hier wollen slaapzak van lilano en reiff. Wij heb geen verwarming op de slaapkamers. Dus in de winter koude kamertjes.Het zijn dikke gevoerde wollen slaapzakjes. Wordt altijd jaloers als ik het zie haha. Mijn dochter (3,5 jaar) heeft lente/zomer alleen onder dekbed geslapen, maar vroeg nu zelf weer om haar slaapzak. Gelukkig koop ik ze op de groei (en 2e hands). Ik heb er dus wel meer dan 1, maar geloof me je verkoopt ze snel voor een zeer redelijke prijs weer door.

3 jaar geleden
Gebruiken jullie wollen romper/pyjama, of wol zijde, of wol zijde katoen. Ik lees dat wol het beste is voor de winter maar dat wol zijde lekkerder stof is en soepeler

3 jaar geleden
Reactie op Lou1986
Ik lees ff mee die wolle hoeslaken hoe hete die ook alweer mijn dochter haa ...

3 jaar geleden
Reactie op Bouboulicious
Gebruiken jullie wollen romper/pyjama, of wol zijde, of wol zijde katoen. I ...
Klopt! Wol/zijde voelt net wat soepeler en zachter vind ik, maar helemaal wol is wel een stuk warmer en ook zacht hoor, maar in vergelijking wel wat stugger.
Ze heeft hier wol/zijde broekjes (kan ze heeeel lang aan, want zijn extra lang en om te slaan) die zijn lekker als pyjama evt in de slaapzak (hier nog niet nodig).
En tijdens herfst/winter nu wel 100% wollen rompers.

3 jaar geleden
Ja ik denk ook dat ik voor volledig wol ga, alleen krijg ik het idee van kriebelig stof als ik denk aan wol🤭