29 Reacties
11 maanden geleden
Hier hebben we nu 3x poep op het potje gedaan d.m.v. een beloningskaart. Voor poep en plas ieder een eigen kaart waar ze stickers op mag plakken. Hier wil ze niks van de wc weten.
11 maanden geleden
Hier net zo in het begin... ik heb mijn dochter eerst elke ochtend middag en avond op de wc gezet... toen ik haar een keertje kwam ophalen van de opvang had ze opeens geen luier meer aan (de hele dag) dus zo ben ik er op door gegaan... plassen gaat goed en is ze altijd droog maar poepen is nog wel een ding... dan wil ze altijd een luier om.
Ieder kindje is anders en sommige kindjes hebben wat meer tijd nodig.. ik zou niet pushen daar bereik je niets mee.
11 maanden geleden
Zoon wil ook nog niet. Enige moment dat hij interesse heeft in het potje is als hij in bad zit. Dan gaat hij om de seconde er op zitten. Vaak komt er de eerste keer dan wat uit en daarna niet meer. Het interesseert hem verder ook nog niet. Als hij heeft gepoept en ik vraag hem dan, zegt ie gerust dat hij niet heeft gepoept😅 ik maak mij niet druk. Ik hoop dat hij ineens zelf die knop om zet, en anders in de zomer veel zonder luier laten lopen. Ik verwacht dat mijn dochter(1,5) sneller, wellicht eerder, zindelijk is dan mijn zoon. Die geeft nu al aan wanneer ze gepoept of geplast heeft, en wil dan ook een schone luier.
10 maanden geleden
Mijn zoontje is ook nog niet helemaal zindelijk ondanks hij inmiddels wel snapt dat de bedoeling is dat hij op de wc plast/ 💩. Hij kan het wel en doet het ook regelmatig uit zichzelf maar als we er actief mee oefenen dan gaat hij ineens op ongewenste plekken plassen, dan begint hij op de wc om vervolgens in de gang verder te plassen.
9 maanden geleden
Goedemorgen allemaal , mag ik vragen hoe oud jullie kindjes nu zijn… mijn zoontje is nu bijna 3,5 en vind het zindelijk maken / worden echt een dingentje… ene keer geeft hij alles goed aan en gaat hij netjes met mij naar de wc , andere dag poept en plast hij weer gewoon veel in zijn luier en zegt hij niets / weinig
9 maanden geleden
Reactie op Zonnetje87
Hier hebben we nu 3x poep op het potje gedaan d.m.v. een beloningskaart. Vo ...
Inmiddels werkt dit niet meer. Ze is al een paar nachten volledig droog maar weigert op het potje te plassen. Ik denk dat we maar wachten op het mooie weer en dan zonder luier gaan laten spelen 🤷🏻♀️
8 maanden geleden
Ik deed altijd met mijn dochter in de ochtend en voor dat ze naar bed gaat op de wc/potje zetten of ze nou wel of niet plast zo went ze er aan. Ik heb er weinig druk op gelegd. Ik heb wel stickers gebruikt zindelijkheid stickers (google) ook heeft de opvang een groot deel in het zindelijkheid daar werd ze altijd mee genomen in de wc ronde.
7 maanden geleden
Hier ook een ventje van 3,5. Ik begrijp er geen drol van. De ene keer is het 2 weken achter elkaar droog en daarna plast hij weer een paar weken 2x per dag of neer in zn broek. Nr 2 gaat wel goed.
Eigenlijk al voordat hij 2 was ging hij goed op het potje af en toe. Met 2,5 was hij zindelijk. Toen ging hij naar de volgende groep op het kinderdagverblijf toen hij drie werd en sindsdien is het echt niet goed. Het frustreert me mateloos. We hebben al vanalles geprobeerd met beloningen en stickers maar het beklijft niet.
7 maanden geleden
Hier een zoontje die wel intresse had maar dan ineens niet meer. Nu maar gewoon doorgezet en geen luier ondanks de ongelukjes en is hij helemaal zindelijk. Elke keer benoemt zonder boos te worden ongelukje kan gebeuren, maar de volgende keer plassen/poepen we weer op de wc toch? ‘s nachts heeft hij nog wel een luier maar is eigenlijk iedere ochtend droog, doet hij hem zelf uit en gaat plassen
4 maanden geleden
Hier een meisje van 3 jr en 10 maanden die het vertikt! Ze plast absoluut niet zonder een luier!
Als we de luiers weggooien houdt ze het gewoon op! Ook geen ongelukjes. Ze is heel bewust aan het ophouden. Als we vragen of ze even wilt oefenen is het ook twee tellen zitten en dan weer van de wc of het potje af.
Na de herfstvakantie moet ze naar school, naar heb er geen vertrouwen in dat het nog daarvoor gaat lukken
Iemand anders die zich herkent in deze situatie en me even wat moed kan inpraten
3 maanden geleden
Reactie op HK89
Ik dacht ook dat het niet ging gebeuren, van alles geprobeerd en hoe dichte ...
Hier precies zo gegaan 🤪