9 Reacties
vorig jaar
Helaas geen tips. Hier ook plas zindelijk maar poep belandt in der onderbroek. Heb al filmpje laten zien van ' het blije poepje'. Maar dit helpt nog niets. Ook aangeven als je op de wc poept krijg je een cadeautje. Ze snapt het wel en weet het ook dondersgoed. Maar helaas helpt het nog niet.
vorig jaar
Reactie op Sandy1986
Helaas geen tips. Hier ook plas zindelijk maar poep belandt in der onderbro ...
Nee hier dus ook nier helaas
vorig jaar
Ik deed heel overdreven hoe vies het wel niet is om in je onderbroek te poepen🤮🫣 dat hielp vrij snel. En daarnaast vragen of ze het bijvoorbeeld fijner vindt om alleen, met de deur dicht te poepen.. ze zoeken als ze niet zindelijk zijn ook vaak een ‘prive’ plekje.. dat heeft hier dus ook geholpen, altijd poepen met de deur dicht en niemand erbij👍🏻
vorig jaar
Onze dochter poept ook nog niet op de wc. Vraagt om een luier. We proberen haar dan wel met luier op de wc te late poepen. Als dat lukt mag ze een sticker op een vel plakken.
Ook al cadeautje achter de hand voor als ze wel op de wc wil poepen.
Tot dat goed gaat doen we het zo. Wil niet dat ze het op houdt tot ze de nacht in gaat dan krijgt ze nog wel een luier aan.
vorig jaar
Reactie op chann92
Ik deed heel overdreven hoe vies het wel niet is om in je onderbroek te poe ...
Hier zou ik dan juist persoonlijk mee uit kijken. Poepen juist heel normaal laten zijn etc. Onze dochter houd het nu op; zou liever terug gaan naar dat ze t in dr onderbroek doet 😅
Weinig tips… behalve met ons mee laten gaan naar de wc als ze dat wil, en juist weinig aandacht geven. Wij zijn nu wel met een sticker beloning begonnen terwijl ik belonen echt didactisch stom vind, maar ja 🙃 wij weten t ook niet meer
vorig jaar
Reactie op Meisjesmamma
Hier zou ik dan juist persoonlijk mee uit kijken. Poepen juist heel normaal ...
Jaa dat vind ik dus ook een lastig ding... ik zeg in de onderbroek poepen is bah! Maar ben ook bang dat ze dan niet meer durft te poepen...
vorig jaar
Reactie op Meisjesmamma
Hier zou ik dan juist persoonlijk mee uit kijken. Poepen juist heel normaal ...
Tja misschien niet helemaal helder geformuleerd. Ik denk juist dat als je er duidelijk bij benoemd dat poepen in je onderbroek vies is en op de wc niet en verder heel vrij en normaal over poepen praat en inderdaad mee laten gaan als je zelf ook moet poepen dat het juist niet zo’n ‘ding’ wordt.. zo is het bij ons dus heel makkelijk gegaan en hebben we geen beloningssysteem hoeven gebruiken. Maar elk kindje is anders dus wat hier werkt hoeft niet voor een ander te werken. Hopelijk poept ze snel op het toilet :)
vorig jaar
Hier vandaag een kleine vooruitgang. Of dit natuurlijk blijvend is en verder vooruit gaat moeten we nog even afwachten. Maar voor nu heeft ze vandaag op het potje gepoept ipv in der onderbroek. Dat vond ze niet eng want op de wc is het een grote plomp. Dus nu hierop vooruit breien en hopelijk gaat het bij mij dochtertje snel vooruit.