25 Reacties
één jaar geleden
Toevallig vandaag besloten om een potje te gaan kopen om haar zo langzaam te laten wennen. Ze geeft echt aan in haar lichaamstaal dat ze moet poepen en erna als ze klaar is laat ze me dat weten. Hierom ga ik haar laten wennen aan een potje die er staat en langzaam als ze eraan toe is wil ik haar er eens opzetten. Ze is altijd heel nieuwsgierig dus ik denk dat ze het heel intressant zal vinden. Verder ga ik er geen druk op leggen! 😁
Ik last juist dat je vanaf 18 maanden al kan starten en dat wil ik dan ook gaan doen. Dus sorry geen tips maar ik ben er ook mee bezig in m'n hoofd. 🤭
één jaar geleden
Kijk je naar eliminatie communicatie dan kan het zéker veel eerder dan 2 jaar. ‘Vroeger’ waren er alleen wasbare luiers en waren kindjes rond de 18 maanden zindelijk! De luiers nu zijn veel te goed en droog en er zit zo’n winstmodel achter dat kinderen veel langer in de luiers lopen. Dus ja, denk zeker dat het al kan. Vraagt wel geduld, investering qua tijd natuurlijk.
Ik wil binnenkort een potje kopen en ik merk dat ze hier al een tijdje de wc heel interessant vindt. Ben benieuwd.
Ik heb een gratis online programma gedownload om dit wat meer op te pakken. Nu nog de energie vinden het consequent te gaan proberen 😅
één jaar geleden
Toevallig deze week begonnen! En vandaag voor het eerst twee plasjes op het potje! Ik heb het boek zindelijk maken is kinderspel gelezen. Is een boek die ook aangeeft dat je al prima kan beginnen als je kind 1 is of zelfs ervoor al. Belangrijkste eerste stap volgens dat boek is zorgen dat jij samen met je kind plezier maakt op het potje. Dus wanneer je kind op het potje gaat ga je uitgebreid een boekje lezen of een toren bouwen of iets anders met je kind doen wat hij of zij leuk vind (handig om dit te doen na het eet en drink moment, omdat dan de kans op plassen het grootst is). Kost dus zeker wat tijd, maar eigenlijk ook wel heel leuk, zo heb je meteen echt even helemaal de aandacht voor je kind.
Ik ben in ieder geval tot nu toe enthousiast over de manier van aanpak die omschreven wordt in dat boek. Benieuwd hoe mijn dochter het verder oppakt!
één jaar geleden
Toevallig deze week begonnen! En vandaag voor het eerst twee plasjes op het potje! Ik heb het boek zindelijk maken is kinderspel gelezen. Is een boek die ook aangeeft dat je al prima kan beginnen als je kind 1 is of zelfs ervoor al. Belangrijkste eerste stap volgens dat boek is zorgen dat jij samen met je kind plezier maakt op het potje. Dus wanneer je kind op het potje gaat ga je uitgebreid een boekje lezen of een toren bouwen of iets anders met je kind doen wat hij of zij leuk vind (handig om dit te doen na het eet en drink moment, omdat dan de kans op plassen het grootst is). Kost dus zeker wat tijd, maar eigenlijk ook wel heel leuk, zo heb je meteen echt even helemaal de aandacht voor je kind.
Ik ben in ieder geval tot nu toe enthousiast over de manier van aanpak die omschreven wordt in dat boek. Benieuwd hoe mijn dochter het verder oppakt!
één jaar geleden
Reactie op RhodeWH
Toevallig deze week begonnen! En vandaag voor het eerst twee plasjes op het ...
Zooo leuk en knap al 2 plasjes! 🥰 Wij gaan over 2 weken op vakantie en erna wil ik ook beginnen. Heb er helemaal zin in haha. 😍 Succes en veel plezier met deze nieuwe stap. 🙊
één jaar geleden
Ik heb wel begrepen dat zindelijkheidstraining pas echt zin heeft, als een kindje zijn of haar eigen broek naar beneden kan doen. Anders blijven ze plassen associëren met jouw hulp.
Wij wachten nog even, maar allemaal alvast succes 🤗
één jaar geleden
Wat ik tot nu toe heb geleerd van ouders! Is gewoon in de zomer een leuk potje uitkiezen en lekker in de blote billen laten rond lopen. Dit werkte bij mij familie.
Mijn dochter gaat nu uit haarzelf privé opzoeken ( hoekje, onder tafel of achter gasfornuis).als ze moet poepen. Ook heb ben ik van plan om luiers uit te kiezen waarvan zij nattigheid voelt. Meestal als ze gepoept heeft en ik vraag ernaar gaat ze bij de trap staan.
Ik begin aankomende zomer ermee, dan kan alles uit (kleding) ! Maar ik begin direct op wc (verkleiner) want dat is ze gewend van mij. ( nee, helaas ik kan niet alleen plassen ook madam is op de wc, anders mental breakdown). Maar ze is een goede hulpje en geeft wc papier aan mij en spoelt door!
één jaar geleden
Wat ik tot nu toe heb geleerd van ouders! Is gewoon in de zomer een leuk po ...
Ooh en er zijn sommige mensen/ culturen die gewoon van de geboorte aan ermee beginnen! Die zien gewoon aan hun baby, welke behoefte ze hebben. Dat vind ik zo knap! Want alles in het begin van de geboorte is chaos!
één jaar geleden
Wat ik tot nu toe heb geleerd van ouders! Is gewoon in de zomer een leuk po ...
Dit is precies wat mijn moeder ook tegen mijn heeft gezegd…. Dus Miss idd lekker tot de zomer wachten. Mijn dochtertje is net als die van jouw… ik weet precies wanneer ze haar grote boodschapjes moet doen. Alleen plasjes heb ik niet door🧐 en ook ons meisje moet persee met mij mee naar de wc…je verwoordt heel goed anders een echte mental breakdown😂
één jaar geleden
Reactie op RhodeWH
Toevallig deze week begonnen! En vandaag voor het eerst twee plasjes op het ...
Hoe gaat t nu? 😍
Ik sinds 3 dagen begonnen. Potje geen succes, op wc wel. Mevrouw wilt alles nadoen. 1 plasje gister, 1 plasje vandaag.
Alleen loop ik er nu tegenaan dat ik geen krukje kan vinden om haar voeten op te laten rusten. 🫣
Iemand tips en ervaring voor een redelijke hoog krukje. 🤭
één jaar geleden
Wij zetten onze dochter nu na het middagslaapje op het potje, beetje inbouwen in het ritueel. 9 vd 10x plast ze dan. Soms is het huilen huilen huilen, dan stoppen we even, het moet geen dwang worden en voor nu wel leuk blijven zodat ze een positieve link legt met het potje. Wel gooien we samen het potje leeg en mag ze dan zelf op het knopje van de wc drukken. En trots dat ze dan is
één jaar geleden
Mijn dochter destijds. Ik had de zindelijkheidsbox besteld… neem de moeite niet om die te bestellen. Dat gaat vooral om het beloningssysteem en dat werkt echt nog niet met deze leeftijd.
Ik wacht tot de zomer. Luier uit en laten gebeuren. Binnen week was ze zo goed als zindelijk. Dus hoop bij m’n zoontje ook.
één jaar geleden
Reactie op Dodo28
Wij zetten onze dochter nu na het middagslaapje op het potje, beetje inbouw ...
Wat goed zeg 😍😍😍!
Hier is het eten laten wennen en nu nog wachten op per ongeluk plasjes. Het besef is er nog niet al vind ze het rete intressant dus ik zet wel door zolang ze t leuk vind om te doen primaaa 🤣
één jaar geleden
Reactie op Smoezie
Zijn die houten “keuken” krukjes van Ikea misschien mogelijk? Volgens mij z ...
Ik weet idd welke je bedoeld! Maar daar is m'n wc te klein voor beneden. Die zijn best wel diep. 🤭 tot nu toe doe ik t zonder, afwisselend met potje. Maar daar stapt ze echt vanaf na 10 sec zitten haha 🤣 echt grappig deze fase. Blijven volhouden gewoon 😅😅😅