24 Reacties
2 jaar geleden
Wat een verhaal lieve mama! Logisch dat je graag bij je zoontje bent. Blijf zeker op je moedergevoel vertrouwen; het bestaat niet voor niks. Hij heeft je nodig 💕 veel sterkte!
2 jaar geleden
Pfff klinkt zeker heftig. Aan de ene kant hoop ik dat ze niks vinden en dat hij gezond is maar aan de andere kant hoop ik dat ze wel iets vinden zodat er op ingespeeld kan worden. Hopelijk wordt hij dan weer het fijne vrolijke mannetje, wat hij hoort te zijn.
Altijd naar je eigen intuïtie luisteren hoor, ook als je vaak bezorgd bent. Ik denk toch dat we dat aanvoelen op een 1 of andere manier.
Heel veel sterkte en ik lees de uitslag wel hier. ❤️🙏🏼
2 jaar geleden
Reactie op Ree1994
Pfff klinkt zeker heftig. Aan de ene kant hoop ik dat ze niks vinden en dat ...
Ja dat zei ik vanmiddag ook.
Aan de ene kant hoop je dat ze niks vinden, aan de andere kant wel en dat het dan iets is wat te genezen is of bijvoorbeeld met medicijnen goed te doen is.
Die onzekerheid en vooral de hele tijd dat ziek zijn en zorgen maken is echt niet leuk.
Zodra ik iets zie of hoor op de opvang dan denk ik al ojee daar gaan we weer 😅.
Hij loopt daar door ook achter in zijn ontwikkeling door al dat ziek zijn, wat niet gek is natuurlijk..
Max. Een week voor de uitslag, sommige duurde namelijk wat langer.. hopelijk is t snel binnen.
2 jaar geleden
Wou dat ik je een knuffel kon geven!
Bepaalde dingen herken ik uit jou verhaal. Onze dochter is ook 5 weken te vroeg geboren. Heeft een hele slechte start gehad. Meteen bij mij weg gehaald, gereanimeerd, heel team aan artsen om haar heen en weg waren ze. Niet wetende hoe het met haar ging. Nu een vrolijk meisje van 13 maand. Geen ziekenhuis opnames gehad.
Maar... ze is ook constant ziek. Paar dagen is het dan rustig en dan begint het weer. Verkouden, hoesten, koorts, benauwd. Heb pufjes maar die lijken niet te werken. Al zovaak bij de huisarts geweest maar die zegt dan; hoort erbij. Mag nu eindelijk morgen met haar bij de kno arts komen gaan ze kijken of daar wat te zien is.
Als moeder voel je je zo machteloos je kleine steeds zo te zien.
Fijn dat jullie huisarts het wel serieus neemt en dat er nu bloed is afgenomen. Ergens hoop je dat er niks aan de hand is. Maar je vraagt je ook af waar dit steeds vandaan komt, zou prettig zijn als daar wat meer duidelijkheid in komt. Sterkte lieve power mama!
2 jaar geleden
Reactie op MariaElena
Wou dat ik je een knuffel kon geven!
Bepaalde dingen herken ik uit jou ver ...
Jeetje wat heftig zeg! Dat wil je ook niet mee maken..
Heb je alleen pufjes ter verwijding van de luchtwegen?
Die had onze zoon eerst. Erna toch er 1 bij gekregen die een laagje in de longen legt, gaat ontstekingen en allergieen tegen en ik moet zeggen.. het duurt een aantal weken maar we merken wel degelijk verschil erdoor. Misschien iets om morgen mee te nemen in het gesprek?
Hopelijk kom je wat verder bij de kno arts!
Ja het is heel dubbel.. we gaan zien wat eruit komt. Kan mij niet snel genoeg zijn.
Ik denk ook wel deels dat de huisarts dit doet door en.. dat hij zo slecht lag met die opnamen en.. ik blijf elke keer bellen als het niet goed zit.
Ze herkennen mij daar volgensmij al gelijk aan mijn stem aan de telefoon 😅.
Ik ben er wel achter gekomen dat als je niet genoeg aandringt ze vaak weinig doen. Net wat jij zegt: hoort erbij.. jaja dacht het niet.
Onze dochter van bijna 3 is ook wel eens ziek en dat is inderdaad vaak iets wat erbij hoort, heerst, noem t maar op. Dat kan ik goed apart zien.
De kinderarts vond hem al onder zorgelijk vallen en zei ook, als je het niet vertrouwd.. bellen! En dat doe ik dus ook.. misschien dat ze er gek van worden ooit maar het zorgt er wel voor dat ze nu bijv. Verder gaan kijken. Belachelijk dat het tegenwoordig voort zo moet.
Met zijn opname toen, trok het vel tussen zijn ribben, er zat geen leven meer in.
Mijn moeder bleef even zodat ik spullen kon gaan halen. Toen ik een uur later terug kwam was hij zo hard achteruit gegaan..
Van elke 2 uur vernevelen naar elk half uur,
Gewone zuurstof was niet genoeg dus er was nog een heel ander aparaat bij gezet.
Sondevoeding want hij kon zelf niet meer drinken, pretnisonkuur boven op de paracetamol en nurofen.
Allemaal metertjes en kabels en alvast een verdovende gel op zijn handje want als dat het niet deed moest hij aan het infuus voor zware medicatie.
Echt.. mijn hart brak 😪
Dus ze kunnen bij mij de pot op, ik luister naar mijn gevoel 😅.
Heel veel succes met jullie kleine en hopelijk kom je er verder mee!
Ook jij bent een lieve sterke power mama!
2 jaar geleden
Pff het is alsof ik mijn eigen verhaal lees. De strijd om serieus genomen te worden bij je eigen huisarts (we zijn inmiddels
Opzoek naar een andere huisarts). Kind eerder geboren met koemelkallergie wat een drama de eerste maanden. Vaak zien alle virusjes pakt hij op en precies hetzelfde hij herstel de laatste tijd zo langzaam en nog oorontstekingen erbij. We zijn ook een keer in het ziekenhuis omdat hij pseudo kroep kreeg dat was vreselijk hij werd verneveld en werd medicijnen gegeven op dat moment om zijn luchtwegen te openen. Al met al ik snap je volledig ik heb nu 1 maand zorgverlof genomen werk om hem thuis te hebben in de hoop dat opknapt en wat fitter is voordat hij weer naar de crèche gaat. Daar pakt die elke week iets en dat helpt niet zijn weerstand op te bouwen want krijgt echt geen rust. Is dat misschien een idee ? Je hebt recht en krijgt 70% uitbetaald.
2 jaar geleden
Reactie op Jaad
Heel veel sterkte! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat het iets is d ...
Mag ik vragen de namen van deze pufjes ? En waarvoor deze werken? Mijn zoon is zo vaak ziek/ verkouden al een keer in het ziekenhuis gelegen maar we hebben geen pufje mee naar huis gekregen. Met zijn koemelkallergie en aangezien hij zo vaak ziek is zou ik die pufjes willen vragen. Of doen ze moeilijk. Hierin ?
2 jaar geleden
Reactie op Fabi-R
Pff het is alsof ik mijn eigen verhaal lees. De strijd om serieus genomen t ...
Wat vervelend! Ja echt elk virusje mee pakken pffff..
Uhh het is op t moment zo druk op t werk dat we alleen nog maar met een dringende reden vrij mogen vragen, maar het liefst niet. Denk dat mijn baas gek word als ik "even" een maandje vrij vraag.
Ze doen al moeilijk als ik een dagje vrij vraag als hij ziek is en ik niks anders geregeld krijg 😅.
2 jaar geleden
Reactie op Justme1
Wat vervelend! Ja echt elk virusje mee pakken pffff..
Uhh het is op t momen ...
Maar je hebt recht op zorgverlof hé dat kunnen ze je niet afwijzen als dit nodig is. En je hoeft niet een maand te pakken volgens mij heb je recht om 2 keer je weekuren dus dat zal maar 2 weken in totaal zijn. Ik heb ouderschapsverlof genomen en zorgverlof bijelkaar 1 maand. Even kijken of hij opknapt.
2 jaar geleden
Nou de helft van de uitslagen is binnen, de rest waarschijnlijk maandag.
Zijn bilirubine is iets verhoogd en zijn leverwaardes ook. Zegt de huisarts doodleuk, ja daar hoef je niks mee, gewoon lekker de zon in 🤦♀️.
En 2 vitamines wat lager maar dat kon met voeding wel bijtrekken.
Ik heb de kinderarts gebeld en gevraagd of die even wil kijken naar de waardes.
Hij is al een hele tijd niet in zijn hum, steeds niet fit, een gele gloed en bleek. Eet heel slecht, rare uitslag. Om dan te zeggen ja gewoon lekker de zon in vind ik wel erg makkelijk! 🤦♀️
We hebben sowieso 21 dec weer controle bij de kinderarts. Pas na het prikken maar even de poli op gelopen, stonden op de wachtlijst voor december maar er was niks ingepland 🤦♀️🤦♀️ gaat top zo!
2 jaar geleden
Reactie op nnn92
Hoe gaat het nu?
Hebben nogsteeds niet alle uitslagen binnen 😅. Heb de kinderarts er wel over heen laten kijken en die vond het het meest op pfeiffer lijken 🤦♀️.
Met de mededeling ja als t erger word bel de huisarts maar en anders zien we je in december bij de controle.. sorry hoor maar ik vind het meer giswerk. Niks gevraagd, hem niet gezien.. even via de assistente zo en klaar.
We geven hem nu vloeibare multivitamine en roosvice ferro voor ijzer want dat was wat aan de lage kant.
We zitten te denken wat we nou moeten.. een second opinion ergens, maarja.. eer je aan de beurt bent 🤷♀️ of dan toch maar december afwachten in de hoop dat ie niks erbij krijgt.
Al moeten we zeggen dat wel best wat pfeiffer klachten passen..
Nou kwam ie gister uit bed een een mega loop oor..
We blijven hier sukkelen met die 2.
Buiten dat eet hij nogsteeds mega slecht, vooral avond eten. Ik vind het echt voort frustrerend.
Mensen die zeggen ach geef hem wat yoghurt dan heeft ie toch iets binnen.. ja klopt.. maar ik wil dat hij gewoon zijn groente e.d. binnen krijgt.
Fruit pakt ie ook niet meer, alleen nog potjes, helemaal glad.. njaa beter dan niks maar zo was hij echt niet 🤷♀️.
Ik weet t ook niet meer..
2 jaar geleden
Reactie op Justme1
Hebben nogsteeds niet alle uitslagen binnen 😅. Heb de kinderarts er wel ov ...
Pfeiffer moet niet onderschat worden daar kan je heel veel last van hebben. Ik heb het op mijn 14de heel zwaar anderhalf jaar gehad. Naast dat zeer vermoeiend en je erdoor zo goed als geen eetlust heb, kan je erg veel last hebben van de opgezette lymfeklieren. Ik had dagen dat ik van pijn geen stap kon zetten omdat de lymfeklieren in mijn liezen heel erg opgezet waren. De gele gloed hoort er ook bij, je hele afvoersysteem van afvallen in je lijf werkt niet zoals het hoort. Je lichaam voelt als gigantisch zwaar blok steen en elke beweging kost veel energie. Pfeiffer kan je in verschillende maten hebben en er is geen medicatie voor behalve rust, dat was in iedergeval 15jaar geleden bij mij het geval. Pfeiffer is een vervelende ziekte.
Beterschap en sterkte