24 Reacties

één jaar geleden

Hoi! Hoe gaat het nu met je kindje? En mag ik vragen wat voor vitaminen geef je hem ? Ik zit ook te denken om mijn zoontje vitaminen te geven, hij is zo vaak ziek en altijd aan het hoesten en snot allemaal bultjes in zijn lichaam.

één jaar geleden

Reactie op Fabi-R

Hoi! Hoe gaat het nu met je kindje? En mag ik vragen wat voor vitaminen gee ...
Hoi hoi, nu op het moment is hij toevallig verkouden en niet helemaal fit, maar over het algemeen gaat het best goed 😊. Zijn puffertje doet zijn werk en hij is al veel minder moe. Van 2 naar 1 slaapje gegaan, alleen avondeten is nog een gevecht. Hij is qua ontwikkeling ook echt goed bezig, heeft flink wat ingehaald. Vol op overal langs aan het lopen en klimmen. De rare bultjes zijn weg, alleen nog eczeem maar dit is met zalf redelijk onder controle 😊. Nou moeten die kleintjes altijd weerstand opbouwen maar een beetje ondersteuning kan nooit kwaad. Wij geven de vitamine die op de foto staan. Dit omdat het vloeibaar is want ik weet niet of hij al kauwtabletten zou opeten 🤔. Doe het met een doseerspuitje vd apotheek zo in zijn mond, hij vind het heerlijk 🤭. Succes met alles!

één jaar geleden

Reactie op Justme1

Hoi hoi, nu op het moment is hij toevallig verkouden en niet helemaal fit, ...
Fijn om te lezen dat het in algemeen goed gaat. Ik heb geen puffertje mee gekregen naar huis maar hij heeft vaak hoest en snot, ik zal een vragen aan de huisarts. Mijn zoontje is ook lastig met avond eten hij wilt niet alles eten en vind bepaalde structuur niet fijn waardoor ik altijd een potje klaar hebt zodat ik die kan geven. Hij eet dus best vaak potjes ik weet niet hoe slecht dit is maar ik probeer iig altijd bio potjes te geven.

één jaar geleden

Reactie op Fabi-R

Fijn om te lezen dat het in algemeen goed gaat. Ik heb geen puffertje mee g ...
Wij hebben 2 puffers. 1 voor bij benauwdheid die geven we alleen als het nodig is en een andere puffer die moet 2x daags en dit legt een laagje in de longen tegen ontstekingen e.d. Maar wij hebben die puffers gekregen omdat hij na een rs infectie bijna een jaar heeft moeten herstellen en altijd heel heftig reageerde op een "gewone" verkoudheid. Ook op allergieen laten prikken maar kwam niks uit. Kans is daarom heel groot dat hij astma heeft. Normaal kunnen ze dat pas vast stellen vanaf 4 jaar maar door alles bij ons zoontje wat is voorgevallen is de kinderarts er vrij zeker van en t zit ook in de familie. Bij hoest en snot zul je niet zo snel een puffertje krijgen. Regelmatig het neusje sprayen/druppelen met zoutoplossing helpt. Gaat hij naar een opvang? Meestal zijn ze dan de eerste 4 jaar chronisch verkouden en ziek, moeten weerstans opbouwen. Onze oudste van 3,5 heeft er al veel minder last van. Wat betreft de potjes, nee dat is niet slecht. Ik heb altijd alles vers gemaakt maar sinds een tijdje wilde hij geen avondeten. Vers, potjes.. niks. De laatste paar weken wil hij wel soms potjes eten dus ik zet elke avond dat voor en de ene keer eet hij t helemaal op, de andere avond niks. Het zal wel een fase zijn 🤷‍♀️ scheelt dat hij overdag heel goed eet. Als je kindje te lang ziek is of je vertrouwd het niet ga even langs de huisarts, luister naar je moedergevoel en hopelijk knapt hij snel op! Succes 😊