27 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Lisa8070

Goede instelling! Die gedachte is helpend. Al is het soms alsnog zwaar
Zeeeeeeker! Zit er soms ook doorheen hoor… ik probeer af en toe extra gwn vroeg naar bed te gaan dat helpt ook wel

één jaar geleden

Hoi lieve mama's ik pak deze er maar weer eens bij...😵‍💫 Hoe doen jullie ,de vermoeide mama's onder ons, (als we dit niet allemaal zijn) het met de feestdagen? Vanmiddag begint de kerstdrukte al. Mijn zoontje vond het vanmorgen om 4.30 al ochtend...🖐👀. Maar die onderliggende moeheid... Ik vind het normaal al pittig de dagen enigzins "energiek" door te komen laat staan in de setting van de feestdagen. (de bezoekjes en afspraken die staan en zelf" ja" tegen heb gezegd in een optimistische bui). En ehhh oud en nieuw?😳 Ik red het gewoon niet tot middernacht. We zijn met de hele familie bij mij ouders.Zij wonen buitenaf en daarom rustig qua vuurwerk. Perfect voor onze lichte slaaper. Is het heel raar als ik gewoon m'n bed in duik om 21.00?😅 Ik kan geen uurtje slaap missen. Zo kostbaar... Hoe doen jullie dit?😬 En toch allemaal fijne feestdagen, geniet vooral lekker van je kleintje. Ze zijn zo poeperig op deze leeftijd 🥰🧡

één jaar geleden

Reactie op Maria29

Hoi lieve mama's ik pak deze er maar weer eens bij...😵‍💫 Hoe doen jullie ...
Ik ben er heel makkelijk in geworden (is wel een proces geweest). Zijn we moe of is onze dochter er klaar mee? Dan komen we niet, of gaan we naar huis. Je bent echt niemand verplicht om ergens aanwezig te zijn als je dat niet wilt. Wij hebben een vollere kerstplanning dan ik zou willen maar we bekijken het per dag. Ik kijk er een beetje tegenop eerlijk gezegd maar stiekem snak ik ook naar wat kerst-gezelligheid. Straks gaan wij naar vrienden waar het om 15.00 begint, heel veel kleine kids en al vanaf begin is er eten met de boodschap: kom wanneer je wil, ga naar huis wanneer je wil. Dat voelt heerlijk ontspannen! Ook bij mn ouders een relaxte dag staan overdag, bij mn schoonmoeder wel een laat diner die ze niet anders wil plannen maar met de boodschap: misschien zitten wij maar 10min aan tafel en zijn dan weg. Doei. Niemand zit nadien met een overprikkelde huilende baby behalve wij, dus wij bepalen en ze zoeken het maar uit hoor 😬. En met o&n: overdag borrel bij vrienden en mn ouders, s avonds met alle buren voor wie wil (die ook kleintjes hebben). Misschien lig ik er wel gewoon heerlijk om 22.00 in en gaat mn vriend buiten nog wel een feestje vieren. Vind het prima 😬 Ze zijn maar even klein en dit is tijdelijk. Onze dochter en onze eigen slaap en gemoedstoestand gaat gewoon voor. Punt. Fijne dagen en geen stress! Doe wat goed voelt ❤️

één jaar geleden

Oud en nieuw slaan we over! Lekker op tijd naar bed en hopen dat hij niet wakker wordt van vuurwerk. En ik heb nu 2 jaar op een rij een stress kerst Het is dat we de afspraken al hebben gemaakt. En we gezeik krijgen als we nu alsnog gaan afzeggen. Maar de kans is vrij groot dat we volgend jaar alleen lekker met ons gezinnetje kerst gaan doen. Ik heb geen zin om jaar in jaar uit een stress kerst te hebben

één jaar geleden

Hier is mijn dag ookal om 4:45 begonnen en we hebben drie drukke dagen met familie. We hebben duidelijk afgesproken dat wij na het middagdutje komen en uiterlijk 18:30 naar huis gaan. Mijn schoonmoeder heeft gevraagd of ik kon koken (Indische rijsttafel) voor eerste kerstdag, dus ik ben deze ochtend en avond druk met de voorbereiding ervan . Vanmiddag zijn we bij het gezin van mijn zusje om te gourmetten. Tweede kerstdag zijn we bij mijn moeders familie waar iedereen iets maakt. Ik ga verder thuis zo rustig mogelijk houden zodat mijn dochter hopenlijk niet overprikkeld wordt. Ik wil graag oudjaarsdag overslaan, ik ga dat qua vermoeidheid niet redden om zo lang wakker te blijven. Hopelijk kan ik een uurtje mee slapen met mijn dochter zometeen 😉.

één jaar geleden

Hier een voltijds werkende mama die al 14 maanden alle nachten alleen doet, alleen kookt, alleen poetst. Het enige wat mij erdoor helpt is flexibele werktijden en mij dus nog eens omdraaien als ik nog moe ben 's morgens (baby slaap soms gelukkig ook al eens graag uit, verbaast me niks met die gebroken nachten steeds, altijd 2-3x wakker vanaf dat ik slaap. Ervoor wordt er ook wakker maar die tel ik niet mee want dan ben ik zelf nog wakker 😂). Sinds kort doen we om de beurt uitslaapdag en dat helpt ook enorm!

één jaar geleden

Dankjewel lieve mama's voor jullie reacties. Het geeft een beetje steun! Het stukje grenzen aangegeven is nog behoorlijk wankel in mezelf🙄. Nu ik mama ben moet ik dit gewoon gaan doen. Het is niet anders. Je kleintje is al snel de pineut namelijk, en heeft ook niks aan een vermoeiende mama. Ik heb al wat opgetrokken wenkbrauwen gehad over oud en nieuw ( gisteren gelijk afgezegd) nouja die nemen we dan maar op de koop toe. Veel liefs en een fijne ontspannen kerst!☃️🧡❄️ Begon al gezellig om 4.35🤣🙃