Ik zoek wat herkenbaarheid…
Onze dochter van net 14 maanden is al weken (misschien maanden) thuis zó ontevreden. Vanaf moment van opstaan tot ze weer naar bed gaat is het oprecht alleen maar huilen / jammeren / miepen. Tenzij we haar op de arm hebben en ze ‘daa daaa’ naar dingen kan wijzen die ze vast mag pakken, om dan vervolgens zich gevaarlijk naar achter te gooien (overstrekken) als iets niet mag. Ze kan soms 10min lekker spelen en dan is het weer gedaan voor een uur of langer.
Buitenshuis of als er mensen zijn is ze dus echt een zonnetje… en het begint me zo te frustreren. Iedereen noemt alleen maar: ‘wat een blij en vrolijk kind hebben jullie. Wat is ze tevreden en enthousiast’
Ondertussen kijken wij elkaar dan alleen maar aan van ehhh nou… niet bij ons hoor.
Het is heel erg om te zeggen maar een dag thuis met haar is helemaal niet leuk en zie er alleen maar tegenop. Ik kan het geluid van het 24/7 gejammer echt niet meer horen en snap er ook niks meer van 😞. Er bij zitten, haar meenemen in dagelijkse bezigheden of gewoon zelf spelen: dit ging gewoon altijd prima. Niks is meer goed, tenzij op de arm. En dat al maanden.
(Wij weten hoe we dit willen aanpakken en hoe we in onze opvoeding hierop willen reageren dus ik zoek niet echt tips op dat vlak 😇)