13 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb helaas geen tips of ervaring, maar precies om deze reden ben ik 2 dagen gaan werken ipv 3 (dat was eerst het idee). Ik hou amper wat over van mijn salaris, zoveel gaat er naar de opvang voor 2 dagen. 😑 maar ik wil toch graag 2 daagjes m'n werk houden en m'n kleine meid heeft het zooo naar der zin daar. 🥰 daar doe ik t voor denk k dan. Dit is de keerzijde van t goede leven zeg ik dan maar, al frustreert het soms wel. Met een uitkering krijg je 96/97 procent vergoed en wij redden hoop ik de 55/60% 😳
4 jaar geleden
Bij een kinderdagverblijf betaal je niet voor de uren die je afneemt, maar voor de dagen. Dus maakt niet uit of je om 4 uur ophalen of 6 uur. Je moet voor een hele dag betalen. Daarom is het zo duur!
Verder geen tips met berekeningen. Ik snap t ook allemaal verder niet zo goed
4 jaar geleden
Het is echt heel veel geld ja… Het wordt goedkoper over een aantal jaar, maar daar heb je nu niks aan 😅 Online heb je een goede rekentool, via de belastingdienst, maar feit blijft dat het heel veel geld kost 🙊
4 jaar geleden
Reactie op Ree1994
Ik heb helaas geen tips of ervaring, maar precies om deze reden ben ik 2 da ...
Maak je gebruik van een aanvullende uitkering ook of dat niet ? Mijn partner verdiend namelijk teveel zodat ik een aanvullende uitkering zou kunnen aanvragen. Ikzelf behoor maar 3.5 dag te hoeven werken met mn 28uur maar omdat er voor mijn functie in de zorg alleen maar 4 a 5 uurs diensten zijn ben ik genoodzaakt hier 5 dagen per week voor te moeten werken en dus ook meer opvang dagen moet nemen maar ik deze uren eigenlijk niet geheel hoef te gebruiken. Als ik namelijk maar tot 11.00 hoef te werken heb ik wel een opvang dag tot bijv 13.00 omdat hun niet met andere uren werken 🤯
4 jaar geleden
Omgerekent per dag betaal je 31 euro per dag daar vind je zelfs geen oppas voor snap dat je het veel geld vind andere kant word er ook goed voor je kind gezorgt keerzijde van en uitkering is dat je weinig leuks met je kind kan doen niet iedereen in en uitkering kiest ervoor om daar in te zitten en ook mensen met en uitkering doen vaak en dagbesteding of anders vrijwilligerswerk plus de regels zijn super streng en krijg je niet zomaar vergoeding
4 jaar geleden
Als dit uit die berekening komt van de tool van de belastingdienst klopt het wel. Je betaalt behoorlijk wat 😔. Als de gastouder zoveel goedkoper is mss toch een optie om daar bij te blijven en een groepje mensen vinden die willen oppassen wanneer de gastouder niet kan. Je hebt verschillende websites (tegen betaling) waar mensen oppasdiensten aanbieden. Ze zijn allemaal gescreend.
4 jaar geleden
Reactie op Simoneflikflak
Bij een kinderdagverblijf betaal je niet voor de uren die je afneemt, maar ...
Dat is een beetje kort door de bocht.
Jammer om te horen dat het zo onflexibel bij jullie zo is!!!
Wij betalen namelijk per kwartier. Dus niet eens per uur! We betalen wel de tijd die ze er werkelijk is en/of de tijd die we gereserveerd hebben: net wat het meeste is. Dus als we reserveren tot 17u en we gaan naar om 16u30 halen: pech voor ons, betalen tot 17u. Komen we pas om 17u15: pech voor ons we betalen tot 17u15
(Nouja beiden geluk voor ons natuurlijk: een half uur langer met ons kind of fijn dat ze nog iets langer kon blijven en in goede handen was)
4 jaar geleden
Wat je zus zegt klopt wel omdat je hypotheek etc. invloed heeft op je verzamelinkomen. Je verzamelinkomen is dan iets lager en je vergoeding dus iets hoger.
Is jullie loon veel veranderd tov vorig jaar? Anders kun je bij je belasting aangifte de totalen van box 1 optellen.
Super veel zal dat schelen, omdat de vergoeding in schijven gaat zeg maar. (Bijvoorbeeld 65.500-69.000 en 69.000 tm 72.000). Dus zal misschien max 30 euro schelen in vergoeding.
4 jaar geleden
Je hebt je verzamelinkomen nodig, daar rekenen ze mee. Dus je inkomen minus aftrekposten. Dat is voor veel mensen in een lopend jaar niet goed in te schatten, heb je al belastingaangifte gedaan over 2021? Dan kan je dat verzamelinkomen gebruiken om mee te rekenen. De belastingdienst heeft een handige rekentool! (Proefberekening toeslagen)
Ik moet zeggen dat ik 4 dagen per week voor 500 euro per maand nog heel schappelijk vind. Blijft heel veel geld hoor begrijp me niet verkeerd, maar het is "maar" 29 euro per volle dag. De gemiddelde avond oppas kost meer.. 😉
4 jaar geleden
Reactie op Amore13
Je hebt je verzamelinkomen nodig, daar rekenen ze mee. Dus je inkomen minus ...
Ik doel er ook op dat wanneer je veel verdiend hier in nederland je dus ook meer moet betalen. Nu vind ik dat voor kinderopvang al helemaal belachelijk maar dit wisten we natuurlihmjk van te voren al. Desondanks na een dagje intensief zoeken een opvang in de buurt gevonden die ook per kwartier rekend . Super fijn, wij zijn er mee geholpen 😃
4 jaar geleden
Ik weet niet of het mag. Maar hier kun je een proefberekening maken. Heb ik ook gedaan, erg handig!
https://junis.nl/tarieven/?gclid=CjwKCAjwu_mSBhAYEiwA5BBmfxWNxvgAvXUqA7w1dfjyVf2cPO3jZLpX8TtOqbedguzm-GXypUGe6RoCgYwQAvD_BwE