15 Reacties
één jaar geleden
Wij gaan in mei voor het eerst op vakantie met ons zoontje van 1,5 naar Tenerife alle tips zijn welkom dus ik volg even mee 😊
één jaar geleden
Reactie op Oktoberbabyboy
Wij gaan in mei voor het eerst op vakantie met ons zoontje van 1,5 naar Ten ...
Wat leuk!
Waar in tenerief gaan jullie heen ?
Wij hebben hier ook nog voor gekeken omdat we de camping in Italie natuurlijk al gezien hebben. Maar we kunnen daar in de omgeving zoveel dingen doen en op tenerief konden we daar niet echt iets vinden
één jaar geleden
Reactie op Fistchildinlove
Wat leuk!
Waar in tenerief gaan jullie heen ?
Wij hebben hier ook nog voor ...
Wij gaan via Tui naar Jardin Tropical in costa Adeje, Hier zijn we al vaker geweest maar nog nooit met de kleine. Het is kleinschalig en er heerst echt een rustige sfeer wat ik erg fijn vind.
Onze planning is eigenlijk om in de ochtend in het hotel te blijven en bijvoorbeeld lekker zwemmen / mama naar de wellness 😋 als ons zoontje dan zijn middag dutje heeft gedaan meestal van 11.00 tot 13.00 gaan we op stap. Dit zijn een aantal activiteiten die we al op de planning hebben staan:
-fotoshoot op vulkaan teide met het gezin
- Loro parque
- China lights festival
- stadjes bezoeken (La laguna gekleurde Spaanse huisjes )
- Botanical garden
- Playa de la Teresitas ( mooi strand lijkt op hawaii niet toeristisch )
- hoofdstad bezoeken Porto da la cruz
Voor de rest gewoon genieten van het lekkere eten en weg zijn uit de sleur van thuis.
We hebben de junior suite geboekt met groot terras zodat papa en mama hier in de avond lekker een drankje en hapje kunnen doen met uitzicht terwijl de kleine slaapt 😊
één jaar geleden
Reactie op Oktoberbabyboy
Wij gaan via Tui naar Jardin Tropical in costa Adeje, Hier zijn we al vaker ...
Klinkt enorm leuk !
Ik ga zeker kijken, misschien dat we volgend jaar daar dan toch gaan kijken 😇
één jaar geleden
Slapen jullie gewoon met je kindje in één ruimte? Dat hebben wij al zooo lang niet gedaan. Ben een beetje bang dat onze dochter er dan gelijk een potje van maakt 😅
Wij boeken altijd een vila met privézwembad zodat we gewoon buiten kunnen zitten als ze slaapt. Dat bevalt super
één jaar geleden
Wij zijn vorig jaar juni naar curacao geweest (toen 7 mnd) en hadden onwijs veel luiers en potjes mee, maar dat woog onwijs veel en dat is daar natuurlijk ook te koop. We gaan in september weer en dan nemen we dus qua eten en luiers (op zwemluiers na) niks mee. We hebben ook gekozen voor een groter huis, zodat ons zoontje een eigen kamer heeft. Hebben ook al lang niet samen geslapen.
Daarnaast wat meer go with the flow. Hoop tegen die tijd 1 slaapje en dat kan in eigen bed, maar ook op het strand. Lekker ons gang gaan. En onze ouders gaan mee, dus dat is extra oppas☺️ altijd een aanrader!
één jaar geleden
Vorig jaar hebben wij een super luxe huisje geboekt met privé zwembad, keuken incl hele uitrusting en twee slaapkamers en drie badkamers, totaal onnodig 😅 maar die eigen slaapkamer was fijn voor de nachtrust (dan maakten we haar niet wakker). Ik vond het vooral mega wennen om onze vakantie verwachtingen, al dacht ik er geen te hebben, te moeten bijstellen,
Wat ik anders zou doen; 1. Iets minder luxe, met een kleintje geniet je juist van de kleine dingen met haar/hem en heb je minder tijd om op je reet te liggen op dat mooie luxe bedje naast je zwembad, 2. Iets meer ondernemen, dat is waar we de mooie herinneringen nu van hebben (eerste keer in de zee en op het strand x10, samen mocktails drinken en uiteten gaan etc).
Wij denken er dit jaar aan om een camper te huren. Heb je alles bij je voor evt ongelukjes en als ze haar slaapje moet doen ga je juist lekker rijden of zet je m rustig aan de kant en ga je zelf ook chillen. Hebben mama’s hier ervaring mee?
één jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Vorig jaar hebben wij een super luxe huisje geboekt met privé zwembad, keuk ...
Mijn schoonbroer en zijn vrouw hebben zelf een camper en hebben dit voorgaande jaren ook zo gedaan. Ideaal wat ik van hen altijd wel begrepen heb !
één jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Slapen jullie gewoon met je kindje in één ruimte? Dat hebben wij al zooo la ...
Nee nee zeker niet. Wij huren een stacaravan op de camping waarbij wij en onze dochter een eigen kamer heeft. Niet zo zeer om het slapen bij papa en mama, zo een keertje vinden we dat prima, is hier thuis ook. Maar meer voor haarzelf ook qua rust en regelmaat m.b.t. haar middagslaapje
één jaar geleden
Reactie op cher151992
Wij zijn vorig jaar juni naar curacao geweest (toen 7 mnd) en hadden onwijs ...
Hoe zie het tijdens de vakantie voor je qua eten voor je kleintje ? Geen verwijd of iets he maar wij willen ook geen potjes meenemen, onze dochter (1.5) eet hier soms nog eens een potje omdat ze vers niet altijd alles lust en een potje wel. Het duurt natuurlijk nog even maar op vakantie eet jezelf ook niet altijd zo gezond en gevarieerd als thuis🙊
één jaar geleden
Goh leuke vraag. Wij waren naar Spanje met familie in een groot huis met tuin en zwembad. Ze sliep nog op onze kamer toen maar gaan nu weer en er is een eigen kamertje.
Ik vond vorig jaar van te voren spannend maar was eigenlijk een groot succes. Op vakantie gaan met kleine kids is ook echt hard werken, maar wij hadden de luxe dat mijn ouders mee waren. Niet om eindeloos als oppas in te zetten, maar daardoor konden we wel elke dag even een uurtje ‘ongestoord’ lezen aan het zwembad, met ontbijtjes buiten de deur je eigen eten rustig eten als opa even met haar liep en we zijn samen 2x uit lunchen gegaan. Beviel zo goed dat we dit jaar 2x gaan 😂.
Ik zou me niet te druk maken om dingen en lekker go with the flow. Ik gok dat het deze vakantie echt wel makkelijker is omdat ze lopen, één dutje doen etc.
Qua eten heeft ze gewoon altijd met ons al meegegeten dus op vakantie gaat dat gewoon hetzelfde…
één jaar geleden
Reactie op Fistchildinlove
Hoe zie het tijdens de vakantie voor je qua eten voor je kleintje ? Geen ve ...
Poeh daar hebben we eigenlijk nog niet over nagedacht.Wij hebben eigenlijk een goede eter (alleen rijst is lastig zelf doen en dan komt de frustratie om de hoek😂)
Wij ontbijten sowieso altijd bij ons huis, dus dan gewoon lekker een boterham of een pannenkoek van ei en havermout.
En als we uit eten gaan (lunch of avondeten) dan is er altijd wel iets te bestellen qua groenten of aardappel of pasta. En wat hapjes van ons eten. Ook lekker de bbq thuis aan of afhaal.
En in jouw geval zou ik gewoon, als dat goed voelt, voor de zekerheid lekker een potje meenemen en die kunnen ze overal wel opwarmen! Zolang de kleine maar lekker kan eten😊
één jaar geleden
Wij zijn toevallig nu op vakantie en wat wij nu geleerd hebben is dat onze kleine ook automisselijk kan zijn 🤮🫣
Gelukkig had ik een extra setje kleding in de auto gelegd. We zijn langs de weg (bergweggetje) gestopt, alles eruit incl. kinderstoel en met water kregen we alles prima schoon. In het zonnetje laten drogen terwijl we een boterham aten en we konden zonder problemen weer verder.
Dat zou dan ook mijn tip zijn als je met een huurauto op stap gaat: setje kleding in de auto leggen.
één jaar geleden
Hoi hoi, toen de kleine meid 4 maanden was op wintersport geweest. Onderweg 4 pakjes kleding gebruikt voor haar maar had toen niks voormezelf voor onderweg bijdehand. Ze had over mij heen gespuugd dus schoon truitje/shirtje voor jezelf wel handig bijdehand met een kleine.
Adgelopen zomervakantie gevlogen naat Tenerife. Flesje water vergeten in het vliegtuig en ik had geen reserve in mijn tas alleen reserve melkfles. Daardoor kon ze weinig water drinken en flesjes daar gekocht maar pakte ze niet. Tip: zorg altijd voor reserve flesjes in grote koffer.
2 weken terug nogmaals op vakantie geweest (wintersport) nu ze ouder wordt duurt het even voordat ze in slaap valt ergens anders. Zorg voor vertrouwde spulletjes. (Ik had bijv. Waspoeder mee waar ik thuis ook haar bed,kleding etc mee was)
Ze sliep bij ons op de kamer en dat waren wij niet gewend meer. Voor haar was het wel fijn als ze snachts wakker werd stond ze in het bedje soort verbaast en bang. Even een kus&knuffel en ze ging weer slapen.
Ik vindt zelf altijd fijn om voorraad luiers gewoon mee te nemen van thuis meer ook omdat ik weet dat die luiers geen huiduitslag bij haar geven en weet dat ze goed zijn en niet doorlekt.
Daarnaast neem ik altijd min. 2 slaapzakken mee en voor elke dag 2 setjes kleding. Zodat ik kan beslissen of wasje draai of niet.
Ik hou van voorraad. Liever mee en niet gebruiken dan achteraf denken had ik het toch maar meegenomen.