12 Reacties

één jaar geleden

Kan die niet terug naar de babygroep miss dat als hij 2 is dat hij het beter aan kan

één jaar geleden

Wat ontzettend sneu dit en snap zo goed dat je moederhart breekt, dit wil je niet voor je zoontje. Eerste wat mij ook binnen schiet is om eens te overleggen of hij nog even wat langer in de babygroep mag blijven, alleen bang dat dit plekje al vergeven zal zijn. Wij hebben een totaal ander kind bij het ophalen sinds onze dochter is over gestapt naar een Gastouder. Ze is 5 maanden (vanaf 10 maanden) naar reguliere opvang geweest. Bij onze dochter past de kleinschaligheid van een Gastouder veel en veel beter. Ze is hier zó gelukkig en voelt zich helemaal thuis. De opvang was echt te druk voor haar en vond ze het lastig als ze het overzicht verloor, ik was al overprikkeld bij het ophalen. Je kunt altijd de opties eens verkennen in de buurt bij jullie, om te onderzoeken hoe het ook kan. Er moet natuurlijk wel een plekje en een klik zijn 😊

één jaar geleden

Ps wat wel minpunt van een Gastouder is, is dat ze “kwetsbaarder” is. Als ze ziek of vakantie heeft, is er geen vervanging zoals bij de opvang.

MOD

één jaar geleden

Mijn zoontje gaat donderdag over naar de dreumes groep. Bij ons gaan ze met 18 maanden over maar hij dus met 19 maanden. Kwam ook wel goed uit met de geboorte van zn broertje. Kijk er ook dubbel naar. Hij is er klaar voor hoor maar hij vindt het zo fijn op zijn groep! Hij heeft 2 wen dagen gehad. De eerste wen dag zagen wij ook op foto's een minder blij mannetje maar de 2e x ging het al een stuk beter. Ze zeiden tegen ons dat het gemiddeld 3 weken duurt voor ze zich weer prettig voelen als ze meerdere keren per week naar de opvang gaan. Nu zijn er ook feestdagen/vakanties geweest. Misschien dat ie daar extra door moet wennen? Zou wel een gesprek aan gaan met ze wat zij denken dat de reden is dat hij daar niet zo gelukkig is. Ik ben bang dat terug gaan naar de babygroep ook niet de (lange termijn) oplossing is, als ze al plek hebben voor m. Misschien kan ie wel soms daar nog even spelen? Hopelijk voelt ie zichzelf snel weer prettiger op de opvang! 🍀

één jaar geleden

Dank voor jullie tips! Ik vind het ook wel jammer dat er geen wendagen zijn geweest. Het is beetje hup over en kreeg niet het idee dat het een optie is dat hij terug kan, ook gezien de drukte natuurlijk. Ik ga het zeker bespreken als het na volgende week nog niet beter is.

één jaar geleden

Was hier ook zo, is midden maart overgegaan naar de dreumesgroep en heeft ook lang moeten wennen. Gaat nu sinds 3 weken pas goed. Geen garantie natuurlijk dat het bij jullie ook zo gaat, maar bij ons was de opstart dus ook lang lastig maar werd beter!

één jaar geleden

Reactie op Kattenmeisje

Dank voor jullie tips! Ik vind het ook wel jammer dat er geen wendagen zijn ...
Bij ons was teruggaan naar de babygroep helaas geen optie aangezien er veel baby'tjes op de wachtlijst stonden en het dus hun 'beurt' was..

één jaar geleden

Reactie op MC6

Bij ons was teruggaan naar de babygroep helaas geen optie aangezien er veel ...
Nee dat vrees ik ook en snap ik ook wel weer

één jaar geleden

Hoe gaat het nu?

één jaar geleden

Reactie op mhdv91

Hoe gaat het nu?
Wat aardig dat je dat vraagt😊 het gaat wel beter gelukkig ! Nog steeds wel altijd verdrietig met brengen, en hij is nog veel afwachtender dan thuis gedurende de dag als ik het zo hoor. Maar vorige week en afgelopen donderdag wilde hij niet mee terug! Was veel te druk met spelen. Dus dan heeft ie het in ieder geval naar zijn zin.

één jaar geleden

Reactie op Kattenmeisje

Wat aardig dat je dat vraagt😊 het gaat wel beter gelukkig ! Nog steeds wel ...
Hey, hier hetzelfde dus ik erken je gevoelens heel sterk. Verschil is dat mijn dochter het in de babygroep op het begin ook verschrikkelijk moeilijk had. Ik blijf het ook nog elke keer moeilijk vinden om haar te brengen… Anderzijds trek ik me op aan het feit dat we thuis wel een responsieve houding kunnen aannemen… veel moed 🙏🏻