7 Reacties

één jaar geleden

Ik zou consuqent met knuffeltje blijven proberen mijn dochter moest er ook aan wennen zijn kon alleen slapen als ze met mijn vingers frimmelde na weekje was ze aan de knuffel gewent en kan ik haar zo weg leggen

één jaar geleden

Hier slaapt ze alleen in met voeden / wiegen / rug aaien of op mij. Ik kan haar daarna prima wegleggen, op de opvang slaapt ze zelf in. Dus ja, heel herkenbaar dat nabijheid nodig is. Het is niet fout of verkeerd. Als je toe wilt naar verandering zou ik je adviseren de tips te zoeken bij pagina’s die vanuit verbinding en biologie adviezen geven. Denk aan: liefde van een moeder, the nurturing kind, the gentle kidd, slaapzoet etc.

één jaar geleden

Ik herken het! We hebben het nu vervangen door in de haren kriebelen tot hij slaapt, want hij werd steeda wakker als ik zijn handje losliet. Maar hij valt nog niet in slaap als ik hem niet aanraak. Als ik te vroeg loslaat schiet hij ook omhoog en kunnen we opnieuw beginnen. Ik volg graag mee!

één jaar geleden

Absoluut erkenning hier!! Ik typ dit terwijl ze naast met licht en mijn vinger vast heeft;) Ik heb geen tips op dit moment, want ook wij zijn zoekende hierin. Het begint namelijk af en toe een beetje te irriteren. Hier ook absoluut niet van laten huilen en help haar met liefde in slaap komen, maar nadeel is dat ze in de avond zeer regelmatig wakker wordt en we dan wéér een half uur aan haar bedje zitten zodat ze weer verder kan slapen. Momenteel echt weer meerdere keren op een avond, tot dat ik zelf naar bed ga en haar naast me neem in bed en ze mijn hand (en hoofd en arm enz.;)) de held nacht heeft om vast te kunnen grijpen haha. Op een gegeven moment werd ik wel wat kriegel van dat kriebelen aan m'n hand...! Knuffeltje(s) hier ook geprobeerd aan te laten wennen. Leek ze even in mee te gaan, maar ze heeft niks met die knuffels. Las toevallig gisteren opeens blog van liefdevaneenmoeder dat je als mama een knuffel kan nemen en die dan na een tijdje kan 'overdragen' aan je kleine om op te passen. Maar eens met m'n partner over hebben. Ik heb ook wel geprobeerd het handje te vervangen door rug aaien. Hielp niet. Zingen en sshhen zodat ze doorheeft dat ik er toch echt nog ben. Hielp niet. Gewoon maar proberen los te laten eb weg gaan. Hielp niet. Niet mijn hand/vinger om vast te pakken, maar wel dat ze het kan aanraken (in het kader van afbouwen beleving). Hielp niet. Nu moet ik ook zeggen dat ik wel van alles kan proberen, maar mijn partner heeft geen zin in gedoe als hij haar naar bed brengt. Dus die denkt: ik doe mijn oordoppen wel in, ga podcast luisteren en dan zit ik daar wel gewoon een tijdje. Dus dat maakt het lastiger om verandering teweeg te brengen... Soms denk ik echt: ik wil dit anders. En soms denk ik: wat maakt het uit? Ze zal er heus ooit mee stoppen. Lang verhaal! Het houdt mij gewoon ook elke dag bij elk slaapje bezig! Zo gebonden aan zoveel tijd aan dat bedje besteden. En ik doe het met liefde, maar jeetje... :) (Ik vraag me ook wel eens af hoe mensen diy in godsnaam doen met meerdere kinderen?! Haha)

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Onze kleine wil ook je hand vasthouden en het liefst ook echt knijpen (pakt ze precies een stukje vel, au) haha. Wij hebben ook een knuffeltje geprobeerd wat nog niet direct werkt. Misschien moeten we dit ook langer de kans geven. Daarnaast merk ik dat het bij haar goed werkt dat ik in ieder geval de routine rondom slaap hetzelfde doe. Na het boekje lezen en een liedje zingen zit ik naast haar en vertel ik haar dat ik blijf zitten tot ze slaapt, soms lukt het haar om zonder m'n handen te pakken in slaap te vallen maar dat is nog een proces denk ik. Het zal inderdaad uiteindelijk vanzelf veranderen! Oh en mogelijk helpt het nog dat je het knuffeltje al betrekt door te vertellen dat de knuffel er is als ze even wakker wordt of in slaap wil komen. Ik merk nu echt dat dingen benoemen namelijk best goed werkt bij ons. Stiekem hoop ik dat ze bij ons ook snel haar knuffel weet te vinden in de nacht als ze wakker wordt 🤭

één jaar geleden

Mijn zoontje had dit tot voor 3 weken geleden ook nog. Hij moest echt m’n hand vasthouden en het liefst wurmde hij net zo lang totdat hij op m’n hand kon liggen. We wilden dit al langer niet meer, maar hij kon echt niet zelf inslapen. Knuffels gooit hij alleen maar uit bed. Vlak voor de kerst zijn we een kleine slaaptraining gestart volgens de chair methode / stoel methode. Van het een op andere moment dus niet meer hand vasthouden, maar met een stoeltje naast het bed blijven zitten en elke 3 dagen het stoeltje een stuk naar de deur verplaatst. Als hij ging staan probeerden we hem te negeren. 9 vd 10 keren gaat hij naar een paar minuutjes weer liggen. Als hij ging huilen gingen we hem wel echt eventjes troosten, maar legden we hem vrijwel direct weer neer. Het heeft zo geholpen. Nu leg ik hem in bed en gaat hij liggen en slapen, soms nog eventjes 1 keer staan, maar geen gejengel, gehuil, handen vasthouden of lang op z’n kamer zitten.

één jaar geleden

Ik heb overigs en knuffel van happy horse zo konijn miss is dat wat omdat ze daar mee kunnen friemelen ik heb die steeds tussen mijn handen en haar handen gedaan tot ze er aan wende ook hier friemelt ze mee