2 Reacties
één jaar geleden
Hoi mama, ik denk dat je hierin echt je hart moet volgen. Ik ben 3 weken geleden bevallen van tweede kindje en heb ook een zoontje van 22 maanden. Het is best zwaar af en toe en heb mijn partner daarin wel echt nodig.
Wat vind je partner van de zwangerschap? Ik denk dat je het echt met elkaar goed moet bespreken. Je zou eventueel parttime kunnen beginnen na je verlof en dan langzaam weer naar fulltime gaan.
MOD
één jaar geleden
Allereerst gefeliciteerd!
Bijzonder hoe het soms kan gaan hè?
Wel jammer dat er zoveel (financiële) spanningen zijn. Het is natuurlijk niet gek dat jij minder kan bijdragen als je minder verdient. Ondanks de schok van deze prille zwangerschap, bestaat de kans natuurlijk altijd (zelfs als t eigenlijk voorheen niet zonder hulp lukte) om zwanger te raken zonder gebruik van anticonceptie. Ik hoop dat je partner dit ook beseft en niet voor extra spanning zorgt.
Mbt je vraag; mijn contract is voor 40u. Ik nam bij mn oudste 8u ouderschapsverlof op per week. Sinds april heb ik 2 zoontjes en ik neem nu tijdelijk 16u ouderschapsverlof op per week. Deze 16u wordt wel voor 70% doorbetaald dankzij de nieuwe regeling. Hierna neem ik weer 8u ouderschapsverlof op (eerst nog 1.5 maand betaald, daarna heb ik alleen nog maar onbetaald ouderschapsverlof over). Wij hebben alle financiën op een rij gezet en daaruit bepaald wie wat inbrengt. Mijn hele verlofperiode kreeg ik fulltime betaald en was de verdeling weer 50/50. Maar dat is ook alleen mogelijk als de salarissen in de buurt van elkaar liggen. Het is m.i. heel normaal dat er een scheve verdeling is in de verdeling als de inkomsten ook scheef zijn 😊
Heel veel succes iig! 🍀