12 Reacties
4 jaar geleden
Ik doe zwangerschapsyoga nu! Waar ik het volg is het totaal niet zweverig en leren ze je hoe je je lichaam nu nog goed kunt belasten en krijg je veel informatie over de bevalling/ ademhalingen! Na bijna elke les kom ik thuis met nuttige info, een super relaxed gevoel en ruimte in mijn hoofd!
4 jaar geleden
Ik heb bij mn eerste ook geen cursus gevolgd, wel naar een infoavond geweest die gegeven werd vanuit de verloskundige. Daar eigenlijk wel alle informatie gekregen.
Ben ook niet zo van de puf cursussen.
Maar lijkt me inderdaad wel handig om extra advies te krijgen over hoe je het beste je lichaam kan belasten.
Denk dat ik daarom dit keer gewoon naar een bekkentherapeut ga.
Ben ook nooit zo van de groepsactiviteiten.
Maar er mogelijk vrienden/kennissen aan over houden is natuurlijk wel een voordeel.
Antwoord op je vraag; geen ervaring mee. Ben er ook niet zo van.
Volgens mij ook niet echt ‘nodig’.
Het lukt ook zeker prima zonder😉
4 jaar geleden
Ik heb gister een zwangerschap cursus gevlogt bij baby & co akkrum de cursus werd gegeven in Leeuwarden en was alles behalve een pufcursus😁 de dag duurde van 10 tot 15.00 er werd ons van alles verteld over bevallen en leuke weetjes over zwangerschap en de baby ook was er een heerlijke lunch tussen de middag en kreeg je naar afloop een goodiebag mee mij heeft deze cursus echt geholpen en ga nu met een geruster gevoel mijn laatste weken in ! Zeker een aanrader😊
https://www.babyenco.nl/cursussen/weekendcursus/
4 jaar geleden
Wij gaan naar de complete cursus van Samen Bevallen: https://www.samenbevallen.nl/zwangerschapscursus-2/complete-cursus/
Het is onze eerste en wij zijn binnen de familie en vrienden ook de eersten dus wat uitgebreidere info en tips lijkt ons heel fijn. Het schijnt laagdrempelig en no nonsens te zijn en bij ons in de regio krijgen we korting via de kraamzorginstantie.
4 jaar geleden
Reactie op Clover21
Ik heb deze online cursus gekocht: onlinegeboorteacademie.nl
Kijk hem met m ...
Wat handig! Heb er net even naar gekeken ziet er goed uit. Toch een soort voorbereiding, maar heel nuchter en heerlijk van uit huis. Ga deze misschien ook wel doen met mijn man. Dankje voor de tip!
4 jaar geleden
Mijn vriend en ik gaan ook de samenbevallen cursus doen. Maar begint pas eind augustus dus kan nu nog niet zeggen hoe het is.
Ik houd niet van “pufcursussen” of groepscursussen. Maar hebben er toch voor gekozen omdat ik heel bang ben voor de bevalling en mijn vriend het moeilijk heeft en vast kan lopen als ik het moeilijk heb.
4 jaar geleden
Bij ons ook inderdaad, mijn vriend zou liever zelf pijn hebben dan mij met pijn zien en zich overbodig voelen geeft hij aan. Dus hopelijk geeft het ook handvatten aan hem om te weten hoe en wat erbij komt kijken en op welke manier hij toch een rol heeft en steun kan bieden.
4 jaar geleden
Ik ben begonnen met zwangerschapszwemmen na dat de zwangerschapsyoga 1 grote flop was. Bij de cursus die ik doe bepaal je zelf je tempo en leer je op een andere manier met je ademhaling om gaan en je spieren toch goed te kunnen gebruiken om een beetje je conditie op peil te houden 💜 ik ben sowieso een waterrat heb namelijk altijd bij de reddingsbrigade en brandweer duikteam gezeten en de laatste jaren weer wedstrijden gezwommen, heerlijk!
Dus dit was echt iets wat bij mij past!
4 jaar geleden
Reactie op Ladytruckerr
Ik heb gister een zwangerschap cursus gevlogt bij baby & co akkrum de ...
Hier ook bij baby &co, wel 6 bijeenkomsten. Maar echt top, niets zweverigs en puffen. Zelfs mijn man was blij met de partner avond. Echt een aanrader.
4 jaar geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
Ik ben begonnen met zwangerschapszwemmen na dat de zwangerschapsyoga 1 grot ...
Waarom was yoga een flop als ik mag vragen?