16 Reacties

4 jaar geleden

Hier ook! 15 weken zwanger en nog steeds dag en nacht misselijk en heel erg moe. Ik eet waar ik zin in heb (vooral fruit en brood met zoet). Avondeten is nog steeds niet te doen. Af en toe een goede dag en dan ga ik helemaal los met eten. Daarna betaal ik wel de rekening met een paar dagen in bed maar dan heb ik iig iets binnen gekregen. Ook ik ben niets aangekomen maar aan mijn buik te zien groeit de baby goed. Ook de medicijnen helpen voor geen meter. Verloskundige zei dat met 20 weken 9 van de 10 vrouwen verlost zijn van de misselijkheid. Ik tel de dagen af.

4 jaar geleden

Bekend met HG? Dit is mijn 2e HG zwangerschap en bij de eerste bleef ik misselijk en overgeven tot de bevalling. Nu 15 weken van de 2e en weer precies het zelfde als bij de 1e. Ik gebruik medicijnen om het dragelijk te houden maar het overgeven, misselijkheid en geen eetlust blijven.

4 jaar geleden

Hoi dames, Helaas heb ik ook nog steeds last van misselijkheid en overgeven. En ben ook nu bijna 16 weken. Gelukkig is het niet dagelijks maar zodra het zover is dan zijn medicijnen weer nodig. Wat ik dus merk aan mezelf, dat zodra ik weer zwaar misselijk ben moet ik snel afleiding zoeken en ja het is misschien niet goed voor je gewicht maar coco cola doet ook wonderen.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ik ben ook nog steeds misselijk en daarbij overgeven. Vermoeidheid wordt ook niet beter. Ik heb van de verloskundige medicatie gekregen, maar de ene keer helpen ze wel en de andere keer niet. Soms eet ik heel weinig tot niets en dan weer wat meer. Toevallig zaterdag nog op de weegschaal gestaan en ben wel iets afgevallen. Gelukkig niet heel veel. Mensen om mij heen denken dat ik al veel ben aangekomen omdat ik al best wel een buikje heb (morgen 16 weken) maar dat is dus niet zo.

4 jaar geleden

Hier hetzelfde, ben deze week 16 weken. Ben ondertussen wel aangekomen, maar zit nog steeds onder mijn gewicht van voor de zwangerschap. Het lijkt minder te worden, maar misselijkheid en overgeven zijn nog steeds sterk aanwezig.

4 jaar geleden

Ik ben 17+1 en ik ben ook nog steeds misselijk. Met name bij een lege maag + avondeten

4 jaar geleden

Hier ook met vlagen. Niet dagelijks meer. Maar merk idd ook dat de combinatie van vermoeidheid en een lege maag, de misselijkheid in de hand werkt. En elke keer als ik denk: oh wat fijn, ik ben de misselijkheid en spugen voorbij, dan ruik ik weer iets wat helemaal verkeerd schiet en dan hang ik weer boven de pot 🙈. Dit is mijn 3e kindje, alleen bij de 1e was ik veel minder misselijk. Bij de 2e heb ik zeker tot de 20wkn dagelijks overgegeven en nu is het overgeven wel minder, maar eetlust ook weinig. Maar het komt goed, echt! 😘

4 jaar geleden

Hier 14 weken en ook nog steeds misselijk en overgeven. Medicatie doet niet genoeg helaas. Bij mij is het nu wel in de ochtend handelbaar, in de middag echt rot en in de avond bar slecht. Dat was eerst de hele dag door. Ik hou me er maar aan vast dat er dus verandering komt maar snap je goed. Het is mentaal ook wel zwaar om iedere keer hoop te hebben en je dan toch nog zo rot te voelen.

4 jaar geleden

Reactie op manonnetje

Hier 14 weken en ook nog steeds misselijk en overgeven. Medicatie doet niet ...
Ik vind het ook heel lastig als mensen vragen hoe gaat het, ergens wil je zeggen goed, omdat je dat van iedereen hoort, maar dat lukt mij niet echt . We houden maar hoop inderdaad

4 jaar geleden

Reactie op Sien1986

Hier ook met vlagen. Niet dagelijks meer. Maar merk idd ook dat de combinat ...
Ik hoop het echt! Vind het toch wel wat zo 🙈

4 jaar geleden

Reactie op hello123

Hier ook! 15 weken zwanger en nog steeds dag en nacht misselijk en heel erg ...
Heel herkenbaar met het eten. Avond eten is drama en fruit en brood gaat prima inderdaad 😅 indd hopen dan maar tot week 20

4 jaar geleden

Reactie op special122345

Ik vind het ook heel lastig als mensen vragen hoe gaat het, ergens wil je z ...
Ja snap ik. Ik geef aan dat er nog geen verbetering in zit of dat ik bijv juist een goede dag heb gehad. Maar mijn naasten weten allemaal wel hoe het nu is en hoe weinig ik erdoor kan. Weten jouw naasten het wel?

4 jaar geleden

Reactie op manonnetje

Ja snap ik. Ik geef aan dat er nog geen verbetering in zit of dat ik bijv j ...
Ja zeker die weten het 😊 en die hebben er ook veel begrip voor. Dat is wel fijn

4 jaar geleden

Reactie op special122345

Ja zeker die weten het 😊 en die hebben er ook veel begrip voor. Dat is wel ...
Dat scheelt inderdaad. Dan hoef je het ook niet steeds opnieuw uit te leggen😊

4 jaar geleden

Je bent niet de enige!! Ik ook nog steeds erg misselijk en moe. Ben morgen 16 weken.. ik merk dat hoe minder ik doe, des te beter het gaat. De verloskundige zei dat misselijkheid en moeheid vaak samengaan dus: rustig aan doen. Ik ga ervan uit dat het gauw beter gaat. Ik duim voor je! :)

4 maanden geleden

Hier ook bijna 15 weken en constant een misselijk/kokhalzen en gevoel dat ik moet overgeven. Dat hoef ik gelukkig alleen op een lege maag (soms nog na t eten/bewegen). Hou wel genoeg eten binnen. Soms zakt het een uur of twee maar blijft altijd wel sluimeren. Werken jullie nog? Ik kan het niet opbrengen..net als de rest van mn dagbesteding (buiten de zorg voor mn kids). Ik vraag me ook af of het nog stopt met 16 of 20 weken. Ik merk zelf dat het wel minder is dan toen ik geen water kon binnenhouden (met 9w) maar eigenlijk blijft het constant slecht, met dan iets betere en dan weer slechtere dagen ertussen. Ik hoor t graag als t bij iemand stopt ;)