26 Reacties

4 jaar geleden

24 weken bij de eerste af en toe, vanaf 27 weken dagelijks. Nu 17 weken van de 2e placenta achter en ik voel ook niks.

4 jaar geleden

22 en tot eind van mijn zwangerschap blij als ik überhaupt wat voelde... Nu 17 weken en helaas weer aan de voorkant.. voel nog niks maar verwacht ook niks

4 jaar geleden

Ik ben 17 weken zwanger, placenta ook aan de voorkant en ik voel haar sinds 1,5 week. Maak je geen zorgen, ieder lichaam is anders😘

4 jaar geleden

Hier 16,5 en ik heb 1x heel kort een vreemd gevoel gehad rechtsonder. Verder inderdaad helemaal niets 😔 soms ook wel confronterend om van andere te horen die minder ver zijn dat zij het wel al dagelijks voelen. Gelukkig weet ik nu wel het geslacht, daardoor voelt het voor mij een stukje echter en maak je op een andere manier contact.. maar ik kan niet wachten op de dag dat ik het echt duidelijk kan voelen en er van kan genieten

4 jaar geleden

22 weken, en dan ook echt niet dagelijks. Op de 20w echo zag ik haar duidelijk trappen, dus de gyn zei toen ook al. Als je deze trap niet voelde dan duurt het waarschijnlijk nog wel even...

4 jaar geleden

Ik ben nu 17+4 met placenta aan de voorzijde en heb sinds een paar dagen dat ik soms denk: zou het? Maar ik weet het niet zeker 😅 het is sowieso heel subtiel en ik merk het ook alleen als ik goed stil lig op m'n rug. Als dit het inderdaad is, is het nu nog erg makkelijk te missen in ieder geval.

4 jaar geleden

Ik heb zwanger van een tweeling en heb één placenta voor en één achter. Ik voel sinds 18+1 de baby die links ligt. Sinds 19+1 voel ik de baby die helemaal rechts ligt (en die voel ik dan ook alleen helemaal in het rechter hoekje). Dus geduld denk ik..

4 jaar geleden

Ben nu 16+1 en mijn placenta ligt aan de voorkant, wel onderin. Heb met 15+6 de eerste keer iets gevoeld, omdat ik weet waar de voetjes liggen wist ik zeker dat het mijn darmen niet waren.

4 jaar geleden

Ik ben nu 18+5 en placenta achter, maar ik voel ook nog niks hoor 🙂

4 jaar geleden

Ik voelde het ook pas voorbij de 20 weken, ik meen inderdaad rond 22 weken. Ze kon nu nog niet zien waar de placenta ligt ("normaal wel, maar bij jou zie ik het niet". Heb ik weer..), maar wss komt ie weer aan de voorkant. Bugger. Vannacht wel de baby gevoeld in m'n baarmoeder, maar aan de buitenkant duurt dus nog even. Komt wel goed hoor, maar ik snap je onzekerheid. Had ik toen ook.

4 jaar geleden

Ik ben dan wel zwanger van de derde maar heb dit keer mijn placenta net als jou aan de voorkant.. echter voel ik al vanaf week 10 ofzo echt plopjes en gisteren duwde ik zachtjes tegen m’n buik aan de linkerkant en ik kreeg een reactie terug😊 dat was wel echt de eerste keer dat er werd gereageerd door het kindje.. moet wel zeggen dat de bewegingen minder zijn dan bij de andere twee en misschien heeft dat dus ook te maken met de placenta die aan de voorkant ligt..

4 jaar geleden

Ik voel het sinds vorige week aan de zijkant soort van luchtbelletjes die ploppen, maar dat is meestal s’avonds als ik rustig lig. De placenta ligt net als bij jou voor. Het is wel heel licht en als ik er op druk dan krijg ik vlak daarna een reactie terug. Overdag heb ik het niet door denk dat ik te druk bezig ben dan. Is ons eerste kindje en nu 18 weken denk dat elk kindje anders is. Onze beweegt ook wel heel veel zei degene die de echo maakte, met de 13 weken echo hebben we bijna een uur gekeken om alles te controleren omdat die alle kanten op gaat haha. Ik snap dat je er onzeker van word, maar straks gaat je buik alle kanten op

4 jaar geleden

Hier ook 1 met placenta aan de voorkant en voor mijn gevoel nog niets gevoeld. Ik probeer er niet al teveel mee bezig te zijn. Het moment dat ik het kindje voel zal snel genoeg aanbreken :)

4 jaar geleden

Als je placenta aan de voorkant ligt, dan voel je het sowieso later dan als die aan de achterkant ligt. Ik voel het nu sinds 14 weken af en toe, omdat ik weet wat ik moet voelen. Bij de eerste ook pas met 21 weken ofzo.

4 jaar geleden

Hier bij beide kindjes aan de voorkant, voelde het bij mijn zoontje met 22 weken en nu ook 18 weken ongeveer en nog niksss ook. Ik probeer het maar een beetje los te laten.

4 jaar geleden

Hier ook de placenta aan de voorkant. Ben nu 17w 4d zwanger. Ik voel helaas ook helemaal niets. Een doppler gekocht, maar ook daar kan ik niets op horen. Frustrerend van de ene kant, maar bij mijn dochter lag de placenta ook aan de voorkant en heb toen de hele zwangerschap haar maar 2x gevoeld. Uiteindelijk een heel gezonde dochter van 4 jaar inmiddels. Dus snap je frustratie, maar weet uit ervaring dat het niets zegt uiteindelijk 😉

4 jaar geleden

Hi dames, mijn placenta ligt gedeeltelijk aan de voorkant. Maar nu staat er overal op internet als de placenta aan de voor kant ligt of gedeeltelijk aan de voorkant ligt dat je geen gemeenschap mag hebben. De vk heeft hier niks over gezegd tegen mij. Weten jullie hier miss meer over?

4 jaar geleden

Hoi, Ik ben nu 17w5d, placenta ligt aan voorkant en voel ook nog niets 😢 maakt me wel steeds zo onzeker

4 jaar geleden

Reactie op ass98

Hi dames, mijn placenta ligt gedeeltelijk aan de voorkant. Maar nu staat er ...
Want wat zou er precies gebeuren volgens het immer betrouwbare internet? Valt hij dan naar beneden ofzo? 😂

4 jaar geleden

On topic: ik heb ook de placenta aan de voorkant en voelde al heel vroeg de baby bewegen. Het helpt waarschijnlijk wel dat dit mijn tweede zwangerschap is. Ik voel de schopjes meer aan de zijkant, waar de placenta niet meer is. Soms ook een soort trekkerig gevoel, ik vermoed dat hij/zij dan in de placenta trapt. Probeer iedere avond even lekker te gaan liggen of zitten en concentreer je op je onderbuik. Door met een paar vingers een lichte druk uit te oefenen kan je misschien de bewegingen beter voelen (niet met je vingers dus, maar in je buik). Het komt vanzelf, no worries! En dan komt later waarschijnlijk ook het moment waarop je je afvraagt of het niet wat minder kan 🥴