7 Reacties
één maand geleden
Jaaa leuk ❤️ Onze meid heeft ook echt de twee-is-nee modus wel gevonden en soms is het best even pittig, maar ze is verbaal ook enorm sterk en het is zo leuk dat er al echt een persoonlijkheidje uitkomt. Ik lach me zo vaak echt kapot om haar, en als ze dan doorheeft dat ik het grappig vindt doet ze er nog een paar schepjes bovenop.
Ik vind het wel een hele vermoeiende leeftijd omdat haar middagslaapje nu begint te verdwijnen en het wel heel veel input is voor mijn introverte hoofd, maar ik vind het ook zo leuk.
één maand geleden
Ik vind het echt een hele leuke leeftijd en moet eerlijk zeggen dat ik wel mee vind vallen hoe pittig het is. Ja, mijn zoon heeft bijna elke dag wel een meltdown als hij zijn zin niet krijgt maar we weten inmiddels hoe we ermee om moeten gaan. Ik vind het verder erg mooi om te zien hoe snel hij zich ontwikkelt, hoe snel hij nieuwe dingen oppakt en hoe meer hij begint te praten😄
één maand geleden
Ons meisje wordt deze week 2 🩷 Ik vind het een hele mooie leeftijd. De woordjes en zinnen die ze leren, ontdekken wat ze allemaal zelf kunnen (maar vooral willen), nog helemaal opgaan in de fantasie. Heel bijzonder. Het kan echt wel pittig zijn, maar mijn ervaring is dat het pas pittig wordt na het derde levensjaar 🫣
En dan heb je geen oplaadmomen meer voor jezelf omdat het middagdutje er af is/gaat.
Dus probeer er vooral nog van te genieten 😉
één maand geleden
Mijn dochter ontwikkelt echt in een heel snel tempo. Ze maakt zinnen van 5 tot 6 woorden en ik kan dus ook echt hele gesprekken met haar voeren..dat vind ik zo leuk. Als ze goede zin heeft is ze echt zooo gezellig en lief. Ze is vaak liedjes aan het zingen en aan het dansen. Ze komt regelmatig even knuffelen of een kusje geven. Maar oeeh als iets niet naar haar zin is, dan is ze echt zo pittig. Haar enorme temperament past echt niet in haar lichaampje. Het kind is net 2, gedraagt zich alsof ze bijna 4 is en ziet eruit alsof ze net 1,5 is. Ik ben dol op peuters, maar vind ze ook met regelmaat erg vermoeiend haha.
één maand geleden
Zeker, het is een hele leuke fase. Ik wil eigenlijk ook helemaal niet klagen over de “minder makkelijke” dingen, omdat ik blij moet zijn met een gezond kind die haar op een gezonde manier ontwikkelt en grenzen opzoekt. Alleen soms… vooral laatste tijd elke dag. Aankleden duurt een uur, luier verschonen duurt een uur. Ik kreeg haar vandaag bijna een uur lang niet op het fietszitje. Dan is het wel even pittig. 😂
één maand geleden
Ik vind het ook echt een leuke leeftijd! Tuurlijk is het ook pittig maar er zijn ook zo veel leuke dingen aan: steeds beter praten en uitdrukken (scheelt frustratie), een lekker eigen willetje, echt bewuste knuffels en kusjes, fantasie spelletjes met alle knuffels. Zijn karaktertje komt nu echt naar voren, zo leuk om hem met andere kindjes te zien: hij vind alles prima en gezellig maar laat ook niet het kaas van zijn brood af eten en is totaal niet bang.