6 Reacties
één maand geleden
Weet dat kindjes die meertalig worden opgevoed vaak langer duurt voor ze echt gaan praten maar als ze het eenmaal doen dan komt er wel in alle talen goed uit. Het kost hun alleen wat meer moeite in het begin juist door het meertalig stukje en dus het onderscheid en betekenis van alle woorden (ze horen meer variatie dan kindjes die niet meertalig worden opgevoed, dus volkomen logisch). Mocht je echt blijven twijfelen kan je ook altijd even oortjes laten nakijken (bij mn broertje zaten die bijvoorbeeld echt dicht en toen dat eenmaal was opgelost kwam er een spraakgolf en inhaalslag).
één maand geleden
Reactie op nanaibo
Hier precies hetzelfde. Ons zoontje wordt volgende week 2 jaar en zegt ook ...
Blijven jullie ook doorgsan met drietalig opvoeden? Consultatie bureau heeft wel tegen mij gezegd dat het wat langer kan duren met praten , maar dat het wel goed zou komen. Maar toch maak ik me ergens zorgen en twijfel dan of ik 1 taal wegmoet laten
één maand geleden
Maak je absoluut geen zorgen, zolang je ziet dat je zoontje nieuwe dingen leert. Dit is wat onze kinderarts ons zei, en onze dochter wordt ook met drie talen opgevoed (twee actief en de derde omdat papa en mama het met elkaar spreken)
Ze is ook wat laat met spreken maar we zien dat ze nieuwe woorden blijft leren dus maken ons niet druk. Ik hoop dat je het los kan laten en door blijft gaan met drie talen! Daar heeft je zoontje later profijt van 🥰
19 dagen geleden
Reactie op Dinaaaaaa
Blijven jullie ook doorgsan met drietalig opvoeden? Consultatie bureau heef ...
Wij wonen in Spanje. Dus op school Spaans, Engels en Valenciaans erbij. Thuis praten wij voornamelijk Nederlands. Hier doet de kinderarts er heel makkelijk over, maar heb deze vraag indd ook gesteld om ervaringen te delen