18 Reacties
3 jaar geleden
Hoi, inmiddels ben ik 39+2 weken zwanger van baby nummer 2 maar bij mijn eerste heb ik helemaal geen voorteken gehad. De avond voordat alles begon nog een verjaardag gevierd en in de ochtend opeens wat krampjes en daarna is alles begonnen. Helemaal geen voorweeen/oefenweeen gehad dus dat kan zeker 😊
3 jaar geleden
Ik had helemaal niks... toen vanaf 41 weken af en toe wat vervelendere harde buiken 's avonds op de bank (oefenweeën kan ik het niet eens noemen). Laten strippen met 41+3, dat gaf wel wat oefenweeën voor een paar uur, maar zette niet door. Inleiding afspraak gemaakt voor exact 42 weken. Spontaan bevallen met 41+5 en tijdens de bevalling pas de slijmprop verloren en met 9cm vliezen laten breken dus het zegt allemaal niks😁 het kan zomaar ineens gebeuren🤩.
3 jaar geleden
Reactie op merf
Ik ben vandaag ook 40+2 en ik heb ook geen voorweeen gehad😅 ik word vrijda ...
Oh echt? Wat is de reden dat je vrijdag al word ingeleid dan ben je 40+6 toch? Wil je zelf niet langer wachten of?
3 jaar geleden
Oh wat fijn, dankjewel allemaal voor jullie reactie’s ik heb een beetje hoop gekregen🥹
3 jaar geleden
Hoi, Bij mijn eerste is de bevalling uit het niets begonnen bij 39+4 wkn en was hij er in 7 uurtjes.
Nu precies 40 weken zwanger van de tweede. Al weken voorweeën, maar zet niet door. Vandaag gestript en ook nu voel ik nog niets.
Klein beetje teleurgesteld wel, want had echt gedacht dat deze boef ook wel sneller zou komen.
Iedere zwangerschap en dus bevalling begint anders 🙈
3 jaar geleden
Reactie op purpledyson
Oh echt? Wat is de reden dat je vrijdag al word ingeleid dan ben je 40+6 to ...
Ik wou eigenlijk wachten tot 42 weken maar mijn gynaecoloog zei dat er risico’s kan oplopen zoals poepen in vruchtwater, weinig vruchtwater etc.. dus ik ben een beetje bang geworden dat er iets gaat gebeuren..
3 jaar geleden
Reactie op xxTessa
Krijg je met 41 geen uitgebreidde controle? Hier krijg ik echo’s etc om vru ...
Mijn laatste echo was vorige week dinsdag, alles zag er goed uit. Vorige week vrijdag en vandaag werd ik gemonitord, geen harde buiken en hartslag was ook goed. Woensdag moet ik weeral naar het ziekenhuis voor het monitoren. Dus ik krijg geen extra echo🤷🏽♀️ ( ik woon in België)
3 jaar geleden
Reactie op merf
Ik wou eigenlijk wachten tot 42 weken maar mijn gynaecoloog zei dat er risi ...
Daar ben ik dus ook bang voor, maar mij sturen ze pas met 40+6 naar het ziekenhuis om vruchtwater etc te controleren. En als ze er dan nog niet is wordt ik de week daarop ingeleid. Dan ben ik 41w nog wat. Volgens de verloskundige hoefde ik me geen zorgen te maken maar alle verhalen die ik lees maken me wel ecjt bang..☹️ Ook nu ik hoor wat de gynaecoloog tegen jou zegt. Nu denk ik ben ik dan straks misschien niet te laat als ik tot 41+ ga wachten😵💫
3 jaar geleden
Reactie op purpledyson
Daar ben ik dus ook bang voor, maar mij sturen ze pas met 40+6 naar het zie ...
Ik ben nu 40+1, heb voor deze donderdag een strip poging staan. En ga pas met 41+4 voor controle langs het ziekenhuis. Ik ga er vanuit dat de bevalling voor die tijd wel op gang is. Hoop op een thuisbevalling🤞🏻
Bij mijn 1e had ik uit het niets (langdurig) gebroken vliezen bij 37+5, en nu al ruime 2 weken voorweeen en er gebeurt niks 😅
3 jaar geleden
Ik heb ook geen voorweeën of oefenweeën gehad. Bij mij is met 39+4 de slijmprop gedeeltelijk eruit gekomen zonder enige aankondiging. Met 39+5 zijn de weeën begonnen, en met 39+6 is de kleine geboren. Op 39+3 was ik er nog van overtuigd dat het nog weken kon duren omdat ik totaal geen voortekens had.
3 jaar geleden
Ik was 39.1 en ineens uit het niks braken mijn vliezen, nooit ergens last van gehad en toen begon alsnog de bevalling niet.. 24 uur later moest ik me opnieuw melden in het ziekenhuis omdat er niks gebeurde. Omdat ik al 24 uur gebroken vliezen had en de baby te klein was moest ik in het ziekenhuis blijven, en nog steeds gebeurde er niks. En ineens uit het niets kreeg ik heftige weeen en ben ik binnen 1,5 uur bevallen.
3 jaar geleden
Zeker bij een eerste kan je.nog nergens last van hebben. Bij mijn eerste zwangerschap braken op 38+2 mijn vliezen spontaan. En deze zwangerschap vanaf week 36 flink gerommel. Dagen met flinke voorweeën. Twee keer gestript. Maar op 40+6 zijn in het ziekenhuis mijn vliezen gebroken waarna de weeën pas echt op gang kwamen.