11 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb het een maand gehad. Ik gebruikte Sudocremé ervoor.

3 jaar geleden

Al langs de huisarts geweest?

3 jaar geleden

Ik had er ook last van. Ik heb xylometazoline neusspray gebruikt en nu is de aambei zo goed als weg. De neusspray spray je gewoon op de aambei

3 jaar geleden

Ik heb hem al sinds de bevalling. Hij komt en gaat merk ik. Vorige week zelf een voedselvergiftiging opgelopen en daarna was hij er weer. Als ik merk dat hij er zit eet ik wat extra vezels en trekt het weer weg. Ik weet dat je er verschillende zalfjes voor hebt. Dit zijn Sperti en Theranal. Die eerste werkt verzachtend en verkoelend. De tweede werkt ook pijnstillend door de werkzame stof ‘lidocaïne’. Dit heeft een verdovende werking. Maar als je twijfelt zal ik altijd de huisarts raadplegen. Ik snap dat dit best gênant kan zijn om de huisarts te benaderen. Vandaar m’n reactie over welke zalfjes er zijn. 😘

3 jaar geleden

Hier soms ook last van. Iid ook pas sinds de bevalling. Soms zo erg dat het bloed als een rund. Neusspray tip hier zal ik is proberen

3 jaar geleden

Curanol zweer ik bij!! Gewoon bij de Kruidvat te koop. Heb al jaren last van aambeien en zelfs mijn voeding er op aangepast (vezels, geen verstoppende etenswaren, veel water drinken) helaas krijg ik het alsnog af en toe maar al wel minder dan eerst.

3 jaar geleden

Curanol tabletten innemen en Curanolzalf smeren. Die combi was volgens mijn kraamhulp het meest effectief. Bij mij een goede verbetering.

3 jaar geleden

Ik had na de bevalling een gigantische aambei. Met curanol zalf en tabletten merkte ik na anderhalve week nog weinig tot geen verbetering. Toen overgegaan op neusspray met xylometazoline en theranal zalf en toen was het na 2-3 dagen helemaal weg! Nu nog af en toe last van aambeien maar met de combinatie van die spray en zalf gaat het gelukkig altijd weer snel weg.

3 jaar geleden

Ik heb er ook 1, met zalf van de huisarts is het redelijk snel weg gegaan. Maar merk elke keer rond m’n menstruatie dat ik een tragere stoelgang heb en dus de ontlasting moeilijker passeert. Dan kom het weer even terug. Super balen vind ik het. Weet eigenlijk niet of het ooit echt weer verdwijnt..

3 jaar geleden

Curanol werkt bij mij helaas niet. Wil graag de Neusspray proberen. Welke dosering gebruiken jullie? De kinder Neusspray tot 12 jaar of die voor volwassenen?

3 jaar geleden

Curanol werkt bij mij helaas niet. Wil graag de Neusspray proberen. Welke d ...
Die voor volwassenen waar xylometazoline in zit. Ik deed elke ochtend even 2x sprayen op de aambei, even laten drogen en dan theranal zalf erop