10 Reacties

2 jaar geleden

Bij ons in de cr猫che zeiden ze ooit dat veel kindjes eerst achteruit leren tijgeren en dat dit een stap richting kruipen is. Dus perfect normale evolutie denk ik. Mijn dochtertje heeft het nooit gedaan maar zij sluipt eerder in plaats van kruipen.

2 jaar geleden

Ik ben geen professional maar ieder kindje ontwikkeld op eigen tempo. Er zijn kindjes van 10mnd die al langs meubels lopen en optrekken etc. Anders kindjes beginnen net te rollen en alles ertussen. Zolang je kindje blijft ontwikkelen zou ik me geen zorgen maken, de ene doet het nu eenmaal sneller dan de ander. Onze zoon heeft nooit gekropen alleen tijgeren en pas toen hij ging lopen ging hij tijgeren.

2 jaar geleden

Mijn zoon tijgert pas sinds gisteren achteruit en is 10 maanden. Ieder kind op zijn eigen tempo!

2 jaar geleden

Hier 10 maanden, schuift alle kanten op, weet niet op ik het tijgeren kan noemen 馃槀 komt vanzelf.. of niet.. mijn oudste ging niet kruipen, maar billenschuiven. Ze leren uiteindelijk allemaal lopen hoor, maak je daar echt geen zorgen over! Sommigen alleen eerder dan anderen. (Mijn oudste pas met 22 maanden)

2 jaar geleden

Haai, Ik ben geen professional maar ons zoontje heeft zeker 2 maanden alleen maar achteruit getijgert, voordat die naar voren ging. Nu gaat die echt als een racket vooruit

2 jaar geleden

Mijne is ook 9.5 maand en kruipt ook niet. Gaat wel op de knieeen maar vervolgens naar achter inderdaad. De fysio zij dat je dit kan stimuleren door veel op het kleed te leggen en lekker te laten worstelen. Wel probeert ze nu vanuit de kniehouding op d'r voeten te staan. Wat natuurlijk echt niet nog lukt. Erg boos wordt ze dan ook

2 jaar geleden

Onze dochter is ook 9,5 maand en schuift alleen naar achter. Komt vanzelf 馃槉

2 jaar geleden

Mijne ook , 9 maanden nu en tijgert ook alleen maar achteruit, schuiven/rollen etc alles maar kruipen nog niet..

2 jaar geleden

Mijn dochter (7 okt) begon afgelopen zondag ineens haar knietjes onder zich te trekken en een dag later had ze ineens de vooruitstand te pakken en ging ze de hele kamer door. Lijkt op een soort borstcrawl 馃槀 Maar zo snel kan het gaan!

2 jaar geleden

Ergens wel fijn om even te lezen dat mijn kind evenveel kan als alle kindjes in dit topic. Hier schuift ze ook alleen nog maar achteruit. uiteraard ieder zijn eigen tempo, maar soms voel ik wat jaloezie als ik al die topics zie over kruipen en lopen