9 Reacties
6 maanden geleden
- Op bezoek gaan met kind bij iemand met kinderen.
- naar de bieb gaan samen (boekjes lezen, puzzelen)
- samen boodschappen halen
- samen taart of cakejes bakken en versieren
- gaan zwemmen samen
- samen pizza maken en beleggen
- samen in bad gaan en lekker spelen, spetteren.
- muziek hard zetten en kinderdisco maken. Samen gekke dansjes doen
- samen ergens lunchen (waar het kindvriendelijk is en er eventueel ook wat te spelen valt)
- laarsjes aan, regenjas aan en in plassen stampen
Hier spelen ze veel met kinetisch zand, klei, duplo. Soms zet ik de glijbaan gewoon binnen in de woonkamer. Ik laat ze soms ook gewoon meehelpen met waar ik op dat moment mee bezig ben (boodschappen opruimen, poetsen, opruimen, koken). Alles duurt er wel langer door, maar ooit heb ik er profijt van.
6 maanden geleden
Reactie op Fem_x
- Op bezoek gaan met kind bij iemand met kinderen.
- naar de bieb gaan sam ...
Bedankt voor je ideeën! Veel hiervan doe ik al wel, maar er zitten ook wat dingen bij die ik nog kan proberen!
Het lastige is dat ik ook een zoontje van net 2 maanden heb, waardoor niet alles haalbaar is. Voordat hij er was vond ik het makkelijker om dingen te verzinnen (logisch ook natuurlijk, haha). Dus altijd fijn om wat ideeën van anderen te lezen!
6 maanden geleden
Ik ga ook vaak naar een binnenspeeltuin (bijv monkeytown). Dat vindt hij geweldig. En ik wissel vaak met speelgoed dus dan breng ik m wat 'nieuws'. Daar is hij ook vaak zoet mee. Tekenen vindt hij ook geweldig om te doen
6 maanden geleden
Reactie op NathalieA
Bedankt voor je ideeën! Veel hiervan doe ik al wel, maar er zitten ook wat ...
Snap ik! Het scheelt enorm veel als je een jaar verder bent en die van 2 maanden al begint met lopen en de overgang naar 1 dutje. Dan gaan ze ook steeds meer elkaar vermaken.
Mijn dochter van 1,5 gaat nu slapen. Het regent buiten en ik denk dat ik dadelijk een film op zet voor mijn 3,5 jarige en mij. Samen onder een dekentje, kaarsjes aan, gordijnen dicht, wat te drinken en lekkers te eten erbij en lekker knuffelen.
Het is trouwens ook favoriet hier om bijv te picknicken. Kleed neerleggen en lekker eten op de grond. Ik maak dan een schaal vol fruit en groenten, boterhammetjes enzo. Dit doen we ook vaak in de tuin met mooi weer en nu vraagt hij er binnen ook wel eens om. Kun je ook combineren met een baby..
6 maanden geleden
Reactie op NathalieA
Bedankt voor je ideeën! Veel hiervan doe ik al wel, maar er zitten ook wat ...
Dit ken ik wel hoor, onze jongste is nu bijna 6 maanden. We hebben een duowagen, dus we gaan wel zoveel mogelijk naar buiten, maar soms ik het echt zo'n puzzel qua dutjes, wakkertijden, beide kindjes vermaken, noem het maar op 🙈