1044 Reacties

één jaar geleden

Ik verschoon me dochtertje na 1 borst zodat ze wakker wordt en daarna geef ik de ander. Is ook wel weer wat fijner voor jou dan is die niet zo vol.

één jaar geleden

Reactie op Elin Asel

Ik verschoon me dochtertje na 1 borst zodat ze wakker wordt en daarna geef ...
Heb ik okal geprobeerd maar ze valt gewoon weer als een blok in slaap aan de borst. Ik heb er zelf niet veel last van behalve dat ik lek als zij niet aan de andere drinkt

één jaar geleden

Reactie op RobinDylan

Heb ik okal geprobeerd maar ze valt gewoon weer als een blok in slaap aan d ...
Ik laat het maar. Als hij genoeg gedronken heeft en mijn borsten niet knappen, dan krijgt ie de andere borst gewoon bij de volgende voeding

één jaar geleden

Miss kan een mod hem idd als sticky doen?

één jaar geleden

Ik gaf door overproductie ook altijd maar een borst per keer maar ook overdag dat kan wel. Goed om te bedenken dat als een borst vrij vol wordt en niet regelmatig een seintje krijgt dat de productie van die borst dan iets terugloopt. Als je baby tevreden is hoeft dat geen probleem te zijn. Ik ga bij mijn baby zo’n Haakaa kolf gebruiken. Misschien zou dat ook voor jou kunnen werken. Beetje de druk van de andere borst en ondertussen spaar je wat op.

één jaar geleden

Reactie op Zw@ngervande2de

Ik gaf door overproductie ook altijd maar een borst per keer maar ook overd ...
Ik geef ook bijna altijd maar 1 borst per keer. Ze drinkt meestal vrij kort en komt meestal daarna pas weer 3u later. Genoeg luiers, dus dit zal voor haar voldoende zijn. Voor mijn andere borst gebruik ik de Hakaa Ladybug. Ideaal, want druk eraf, scheelt een hoop vieze doekjes en elke dag een zakje naar de vriezer voor voorraad. Heb niet het idee dat ik er overproductie door krijg

één jaar geleden

Zijn er meer vrouwen die geen toeschietreflex voelen? Moet ik me daar zorgen over maken?

één jaar geleden

Reactie op L1310

Zijn er meer vrouwen die geen toeschietreflex voelen? Moet ik me daar zorge ...
Neehoor geen zorgen! Ik voel hem ook niet, maar ik merk het aan m’n kindje dat ik er wel 1 heb aan de manier van slikken

één jaar geleden

Reactie op L1310

Zijn er meer vrouwen die geen toeschietreflex voelen? Moet ik me daar zorge ...
Ik voel het ook niet maar merk indd aan de kleine dat die er wel is 😂

één jaar geleden

Reactie op Zw@ngervande2de

Ik gaf door overproductie ook altijd maar een borst per keer maar ook overd ...
Ja dat is een goeie ik lek echt aan die andere borst als ze drink en dan moet ik er een doekje bij houden anders is zij helemaal nat

één jaar geleden

Ik geef ook 1 borst per keer. Dit omdat mijn zoontje anders niet lang genoeg drinkt aan 1 borst. Verschoon hem ook tussendoor, om de borst nog een keer aan te bieden. De andere borst lekt dan inderdaad wel. Op advies van de kraamhulp niet gaan kolven. Weet alleen niet hoe lang ik de borstvoeding door wil zetten, aangezien ik nog 2 kinderen heb. Miss wil ik het straks terugbrengen naar 2 keer per dag en verder flesvoeding

één jaar geleden

Reactie op Waterman88

Ik geef ook 1 borst per keer. Dit omdat mijn zoontje anders niet lang genoe ...
Ik kreeg toevallig net de Haakaa kolf als tip om wat er lekt op te vangen. Ik ga hem denk ik bestellen, iemand ervaring mee?

één jaar geleden

Reactie op Jochies_mama

Ik kreeg toevallig net de Haakaa kolf als tip om wat er lekt op te vangen. ...
De haakaa kolf stimuleert je melkproductie. Afhankelijk van hoe strak je het op je borst zet. Hoe meer vacuüm hoe meer productie. Dat is handig als je veel melk wil verzamelen. Je kan ook lekschalen gebruiken. Die zuigen niet vacuüm maar vangen gewoon de melk op die anders weglekt. Deze melk kan je ook prima verzamelen en gebruiken voor een flesje. De opbrengst is alleen minder dan bij de haakaa.

één jaar geleden

Reactie op Blablabla2020

De haakaa kolf stimuleert je melkproductie. Afhankelijk van hoe strak je he ...
Ik las dit ook overal, maar ik vind het meevallen hoor. Heb de hakaa Ladybug en zet 'm nauwelijks vacuüm op me borst. Het is dan gewoon een grote lekschaal, alleen flexibeler. Merk niks van extra productie erdoor

één jaar geleden

Baby heeft regeldag en ligt al een hele tijd aan de borst. Begint te krijsen als ik m weghaal. Ik wissel wel af maar inmiddels zijn beide borsten flink leeg (hoor hem ook niet meer slikken). Kan het kwaad als ik m gewoon aan de borst laat liggen? Ik heb er geen last van maar wil het niet lastiger maken voor hem.

één jaar geleden

Reactie op L1310

Baby heeft regeldag en ligt al een hele tijd aan de borst. Begint te krijse ...
Nee hoor kan geen kwaad denk dat je kleintje nu de geborgenheid/troost bij jou op zoekt lekker bij je laten liggen en je zelf en je kindje het niet moeilijker maken dan dat het is. Zolang hij tevreden blijft met je lege borsten kan het echt geen kwaad

één jaar geleden

Reactie op RobinDylan

Nee hoor kan geen kwaad denk dat je kleintje nu de geborgenheid/troost bij ...
Dank je wel. Dan blijft ie lekker hier. Het wordt nog een lange nacht 😄

één jaar geleden

Mijn dochtertje drinkt ook maar 1 borst in de nacht. Tijdens het voeden zet ik ook op de andere borst de haaka. Ik vind een overproductie niet erg omdat ik invries, dus zet hem wel vacuüm.

één jaar geleden

Reactie op L1310

Baby heeft regeldag en ligt al een hele tijd aan de borst. Begint te krijse ...
Nee hoor kan geen kwaad. Juist goed voor je productie. Op een regeldag krijgen je borsten het seintje om meer melk te maken. Daarbij zijn je borsten nooit leeg. Op de site van la leche league zeggen ze dat borsten rivieren zijn die stromen, geen emmer die leeg of vol is. 🤭

één jaar geleden

Onze dochter is nu 10 dagen oud en krijgt borstvoeding via de fles (ik kolf dus fulltime). Na een paar dagen heb ik stuwing gehad in de avond en de volgende ochtend was dat over. Ik dacht het daarmee gehad te hebben, maar nu heb ik sinds gisteren weer stuwing?! Iemand hier die dit ook heeft/had? Is dat normaal? Ik kan me dit niet meer herinneren van ons eerste kindje