1044 Reacties

één jaar geleden

Reactie op KvD92

Onze dochter is nu 10 dagen oud en krijgt borstvoeding via de fles (ik kolf ...
Mijn kindje is nu 12 dagen oud en die krijgt de borst. Ik heb nog geen 2e keer stuwing gehad maar het kan zijn met een regeldag dat je misschien weer stuwing krijgt

één jaar geleden

Hei dames als mijn kleine meid huilt is het op haar tongetje wit… ook heb ik last van mijn linker tepel maar naar mate ze er langer aan drinkt gaat het weg. Zijn dit tekenen dat het spruw kan zijn?

één jaar geleden

Reactie op RobinDylan

Hei dames als mijn kleine meid huilt is het op haar tongetje wit… ook heb i ...
Zou kunnen, je kan een steriel gaasje pakken en proberen het weg te vegen (niet weg kunnen vegen = spruw). Behandelen met kokosolie kan goed werken en goed handen wassen en tepels ook behandelen. Als het niet weggaat daarmee (of meteen) kan je naar de huisarts voor een zalfje

één jaar geleden

Reactie op Longstoryshort

Zou kunnen, je kan een steriel gaasje pakken en proberen het weg te vegen ( ...
Dankjewel ze wordt zo wakker dus dan ga ik het even controleren hoop niet dat we het nu al hebben 🥺 maar ik ben er zelf heel erg gevoelig voor

één jaar geleden

Hi lieve dames! Hier ook even een borstvoedingsvraag. Ons dochtertje is inmiddels 10 dagen oud. Ze weegt nu zo'n beetje 3300 gram. Ik kolf inmiddels elke voeding omdat ik het idee had dat mijn productie niet hoog genoeg was. Nu kolf ik elke voeding 100 a 120 ml en dat gaat er vaak bij onze dame ook allemaal in 😱 is dit niet teveel? Soms heeft ze zelf na die voeding nog niet genoeg en sabbelt ze weer op haar handjes..

één jaar geleden

Reactie op Maayraa

Hi lieve dames! Hier ook even een borstvoedingsvraag. Ons dochtertje is inm ...
Borstvoeding drinken kindjes zoveel ze willen. En dat mogen ze ook. Als jij bent gaan kolven omdat je bang was te weinig melk produceerde en je vind het zelf voor je gevoel heel veel nu, laat haar dan weer live bij je drinken. Krijgen ze er vaak nog meer uit dan dat je kolft. En nu weet je in ieder geval dat er wel wat in zit en uit komt😉

één jaar geleden

Reactie op Maayraa

Hi lieve dames! Hier ook even een borstvoedingsvraag. Ons dochtertje is inm ...
Als een baby teveel melk in de buik heeft, komt het gewoon weer retour. Geen spugerij en comfortabele baby? Dan lijkt het me niet teveel.

één jaar geleden

Reactie op RobinDylan

Ja dat is een goeie ik lek echt aan die andere borst als ze drink en dan mo ...
Haha, dat probleem herken ik! 🤣

één jaar geleden

Reactie op clarissaax

Haha, dat probleem herken ik! 🤣
Schaf de hakaa Ladybug aan, vind dat echt een verademing! Scheelt een hoop geklieder, vieze was en 'gratis' bv voor in vriezer🤗

één jaar geleden

Reactie op MomOfL

Schaf de hakaa Ladybug aan, vind dat echt een verademing! Scheelt een hoop ...
Wil ik nét zeggen, gisteren gekocht en heel blij mee

één jaar geleden

ik heb door allerlei problemen, antibioticakuur, spruw, borstontsteking, gigantische tepelkloven een enorme terugval in productie. Ik heb mijn oudste zoontje twee jaar gevoed en vind het zo zo zo jammer hoe het nu gaat. Zijn er hier ook succesverhalen en tips van mensen die productie weer op peil hebben gekregen, dochter wil op dit moment nog niet goed aanhappen, heeft ze nog teveel pijn van door de spruw waarschijnlijk.

één jaar geleden

Mijn kleine dame drinkt ook maar 1 borst op het moment. De andere kolf ik af.

één jaar geleden

Goeie dit topic! Ik volg.

één jaar geleden

ik heb door allerlei problemen, antibioticakuur, spruw, borstontsteking, gi ...
Powerkolven? Dit zou helpen volgens wat ik lees. Wat zonde dat het zo moet gaan.

één jaar geleden

Reactie op sterretje2021

Powerkolven? Dit zou helpen volgens wat ik lees. Wat zonde dat het zo moet ...
ja heb ik ook gelezen, ben van plan hier vanaf vandaag mee te beginnen, ik kolf nu drie keer per dag en heb dan ongeveer 180 ml per sessie dus 540 per dag ongeveer en ze is nu 2 weken. We doen de nachtvoedingen nu dus met kunstvoeding. Maar ik hoop gewoon weer volledig borstvoeding en gewoon weer drinken aan de borst. Vind het gewoon zo jammer, hebben nu elke keer tegenslag na tegenslag der mee maar ben allang blij dat er überhaupt nog voeding is.

één jaar geleden

Ik heb soms stekende prikkende pijn aan de tepels tussen de voedingen in. Ik heb het idee dat dit komt van de druk vanuit de bh en het zoogcompres. Herkent iemand dit?

één jaar geleden

ja heb ik ook gelezen, ben van plan hier vanaf vandaag mee te beginnen, ik ...
Op zich wel een mooie opbrengst per kolfsessie. Ik krijg er hier amper 60 uit. Maar goed de voedingen gaan wel super goed. Snap zeker dat je volledig bv wil geven maar het kan je tepels wel tijdelijk ontlasten natuurlijk. Heb je een lactatiedeskundige?

één jaar geleden

Reactie op Hub862018

Ik heb soms stekende prikkende pijn aan de tepels tussen de voedingen in. I ...
Ja herken het loop het liefste zonder bh en laat het als ik thuis ben ook gewoon lekken in mijn shirt als ik buiten huis ga wel een bh met compressen er is en merk dan dat ze gevoeliger zijn en soms steekt denk omdat het dan echt er tegen aan schuurd

één jaar geleden

Reactie op Hub862018

Ik heb soms stekende prikkende pijn aan de tepels tussen de voedingen in. I ...
Ja, heb ik ook! Vriendinnetje van mij die arts is zei dat het de toeschietreflex is. Waarom dat dan tussen de voedingen door af en toe komt zou ik niet weten 🤷‍♀️ misschien dat je borsten het dan tijd vinden voor een voeding..

één jaar geleden

Reactie op Hub862018

Ik heb soms stekende prikkende pijn aan de tepels tussen de voedingen in. I ...
Kan dit niet het toeschietreflex zijn? Bij mij voelt dat een beetje prikkend/tintelend. Niet super prettig haha.