6 Reacties

22 dagen geleden

Huishouden helpt mijn man wel en doen we als ‘t ware samen. Maar alles omtrent ons kindje doe ik alleen. Alles wat ze nodig heeft, betaal ik zelf voor, moet aan alles denken, naar bed brengen, douchen, eten geven, halen en brengen vd opvang.. noem maar op. “Ja maar jij kan het beter” hoor ik dan. Mijn dochter wil ook alleen maar bij me zijn en 80% alleen mama. Ik heb alles onder controle betreft ons kind en als ik ‘t zelf mag zeggen, doe ik het best goed zo. Maar niet omdat ik alles onder controle heb, wil dat zeggen dat ik alsnog geen steun kan gebruiken. Voelt soms alsof ik een single mom in een marriage ben. Wat doet het met jou?

20 dagen geleden

Ja elke dag 24 uur 7 dagen per wk. Ben een bam mama en weet niet beter.

19 dagen geleden

🙋🏼‍♀️ single mom in een marriage. (Mooi gezegd @EARTHCHILD) Partner werkt, en ik doe de complete huishouding en opvoeding. Ik vind het soms echt heel erg zwaar. Maar dat zijn vooral de dagen waarop ik het gevoel heb dat ik het niet onder controle heb en tussen de stapels was en poepluiers zit 🙃 andere begrijpen dit alleen echt niet als ik dit aankaart. Daarnaast ook 0,0 vriendinnen meer sinds de geboorte van de eerste dus soms voelt het ook wel een beetje eenzaam..

17 dagen geleden

Ik moet even denken aan de Tegenlicht docu die ik afgelopen week zag: de moeder van alle mythen. Die gaat in op hoe het idee ontstaan is dat vrouwen alles maar moeten doen. Misschien heb je er wat aan.

14 dagen geleden

Hier ben ik ook degene die alles draaiende moet houden, frustreert me echt en vind t ook geen goed voorbeeld naar onze dochters... het kan anders denk ik dan maar als ik het bespreekbaar maak, hij snapt het gewoonweg niet. Hij is de kostwinner, werkt meer en altijd vroeg op waarvan ik snap dat dat zwaar is, ik werk 3 dagen maar doe alles alleen als t om opvoeding, zorgen voor en huishouden gaat. Zie t soms somber in om dit te kunnen veranderen als de ander het niet begrijpt... Er is zo'n test van de Volkskrant dat over de mentale verdeling van t huishouden gaat, misschien helpt dat jou om t bespreekbaar te maken? Heeft hier helaas niet geholpen, maar hoop bij jou we 🙏🏼.

14 dagen geleden

Doordeweeks ben ik echt een solo mom, mijn vrouw is arts en is vaak doordeweeks hooguit 2 keer op tijd op onze dochter op bed te leggen. In het weekend is ze wel echt mama en helpt ze ook waar ze kan in het huishouden. En natuurlijk draagt zij financieel alles. Het meest vervelend vind ik het bijna niet samen eten in de avond, maar meer voor onze dochter dan voor mezelf. En sommige dagen zijn pittiger dan de andere, zeker op de dagen dat ik haar naar de psz moet brengen dat 20 minuten fietsen is en dan soms net wat tijd te kort komt 's morgens.