3 Reacties
6 maanden geleden
Wij geven vaak 2 keuzes:
- wil je speeltje vast tijdens verschonen of niet?
- eten geven doen we niet. Ze eet zelf, ja dan zit alles onder maar ze eet wel. Ook met eten, nee eerst deze boterham helemaal op dan krijg je pas iets anders.
- aankleden houdt ik vaak 2 dingen voor en kiest ze zelf. Is alsnog soms worstelen om dan aan te doen.
- ze gaat graag naar buiten dus daar kan ik niks over zeggen.
- handje buiten lopen hoeft van ons niet tenzij bij parkeerplaats of drukke plek met autos dan moet ze. Ja dan is ze wel eens boos maar alles voor de veiligheid. Of in de buggy naja dat wil ze helemaal niet.
Wat ik dus wiclzeggen is wat bij ons werkt keuzes geven, en daarbij blijven, consequent blijven
6 maanden geleden
Hier vaak met luier verschonen en na t douche 🙈 probeer altijd haar af te leiden met speelgoed ezv ezv ezv😂 het is idd vermoeiend en soms zij daagt ons gewoon uit 😪 maar tja geduld .. geduld .. geduld en nog meer geduld🫠
Zij is buitenkind😂 heel graag naar buiten, dus nooit moeite gehad om naar buiten te gaan.
Zij wilt haar jas , schoenen zelf aandoen. Als t niet lukt dan geeft zij dit aan en vraag ze naar ons om haar te helpen.
Met eten vooraal onbijt en lunch is een strijd. Zij zit in haar kinderstoel max 10 minuten en dan gooit zij het eten op de vloer😪 als ik dit zie dan geef ik haar keuzes of zij op andere stoel wilt zitten en eten of helemaal klaar met eten. Vaak gaat zij verder weer eten op andere stoel en tijdens t spelen😬
Met avond eten gaat nu makkelijker want zij eet dit zelf op🙈 Ik zit meestal naast haar en als zij begin met iets te gooien dan leid ik haar af.
6 maanden geleden
Buiten wandelen is nu echt een klus ja. Wil niet in de wagen maar lopen. Doet alles behalve lopen, wil idd geen handje. Gooit zichzelf op de grond en vervolgens eindigt ze schreeuwend en trappelend in mn armen. Je bent zeker geen gemene mama🖤.