12 Reacties
één maand geleden
Ik probeer steeds uit te leggen dat iets niet mag en wat wel mag. Verder is nee bij mij echt nee en als ze boos worden loop ik door maar hou ze wel in de gaten. Kinderen merken snel hoe ver ze kunnen gaan maar soms is het zo verschrikkelijk lastig. Zeker als je zelf niet helemaal fit bent
één maand geleden
Vreselijk he ? Ik ben een bam mama en draai dus 7 dagen per wk alleen. Ik vind het heftig en super irritant. Geen tips maar ik lees mee 😬
één maand geleden
Als ik echt wil dat iets gebeurt, dan probeer ik hem toch een keuze te geven. Bijvoorbeeld bij schoenen aandoen: wil je deze aan of deze? Dan is hij geneigd om eerder mee te werken. Of wil je eerst een schone luier of eerst tanden poetsen? Ik probeer ook een inkijkje te geven in het proces, zeker als er na iets 'stoms' iets leuks volgt: eerst je korstjes opeten, dan mag je daarna een beschuitje. Of eerst je jas aan, dan gaan we daarna naar de speeltuin. Helpt echt niet altijd, maar levert soms wel minder strijd op.
één maand geleden
Reactie op Zjanies
Als ik echt wil dat iets gebeurt, dan probeer ik hem toch een keuze te geve ...
Dit proberen wij ook altijd te doen, maar ik merk dat ze slimmer wordt en er alsnog onderuit probeert te komen 🤦🏼♀️ Dan zeg ik "wil je zelf je jas aantrekken of wil je dat mama je helpt?", en ipv een keuze maken rent ze dan gillend weg om iets anders te doen 😅 Ik merk dat wij er echt heel consequent in moeten zijn dat "je mag A kiezen, maar anders is het sowieso B". Moeten we wel echt hard aan werken joh.
één maand geleden
Reactie op Ryrywire
Dit proberen wij ook altijd te doen, maar ik merk dat ze slimmer wordt en e ...
Dit is zo herkenbaar 😂. Overal lees ik dat je keuzes moet geven want dat zou echt een wondermiddel zijn. Die van ons roept “nee!” en zet het op een lopen of hij verzint zelf een derde optie 🤷🏼♀️
één maand geleden
Ik moet er alleen maar om lachen. Eten nee? 👍🏼 je krijgt vanzelf honger, daar staat het, doe maar zelf. Schoentjes aan nee? Ok dan gaan we zonder jou, dag dag. Of ik geef 2 opties, mag ze zelf kiezen. Als we in de winkel zijn en mijn kids krijgen een opstandige aanval, doei ik ben weg en loop aan. Komen vanzelf achter je aan. Moet zeggen dat ik hierdoor vrij makkelijke kids heb. Nee is nee bij mij, hoe dan ook. Ik ga in ieder geval geen strijd aan, geen zin in.
één maand geleden
Reactie op Caatje013
Ik moet er alleen maar om lachen. Eten nee? 👍🏼 je krijgt vanzelf honger, ...
💗