17 Reacties

3 jaar geleden

Ik kende het apparaat niet eens, maar wat dat lijkt me ook wel wat. Hier ook altijd angstig met vast voedsel, en nooit wat meegemaakt. Ik vind de eerste hapjes met brood altijd zo spannend. En nu nog steeds bij ons zoontje van bijna 3 vind ik genoeg eten spannend.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar wat je nu schrijft. Bij mijn dochtertje van inmiddels 3 jaar heb ik dit probleem ook heel erg gehad, ik heb haar ook wat langer gepureerd eten gegeven. Het belemmerde mij heel erg...uiteindelijk heeft mijn moeder ingegrepen en begon haar brood te geven (waardoor ik zag dat ze het gewoon kon).. Wat mij van mijn angst heeft geholpen is om je er in te verdiepen wat je moet doen als je kindje stikt en vooral vertrouwen krijgen.. maar geloof me, als je kind echt stikt dan grijp je meteen in, dat is je moeder instinct.. ik heb al aardig wat situaties meegemaakt waarvan ik niet van mezelf wist dat ik zo allert zou reageren. Mijn zoontje is nu 5 maanden en ik merk dat ik het ook wel weer een beetje spannend vind om hem straks brood te gaan geven. Probeer het bespreekbaar te maken en misschien helpt een ehbo cursus je wel. En het gevoel gaat echt zakken hoor! Het is ook niet zo gek dat we bang zijn.😁

3 jaar geleden

Heb een ehbo cursus voor baby en kind gevolgd tijdens zwangerschap. Erg blij dat ik er wat meer kennis van heb!

3 jaar geleden

Reactie op CharleyN

Heel herkenbaar wat je nu schrijft. Bij mijn dochtertje van inmiddels 3 jaa ...
Sinds ik een moeder ben vind ik alles spannend😂 Maar hier ben ik echt doodsbang voor haha, hopelijk verloopt het uiteindelijk allemaal soepeltjes 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Jootje123

Heb een ehbo cursus voor baby en kind gevolgd tijdens zwangerschap. Erg bli ...
Jaa dat lijkt me idd ook heel fijn!!

3 jaar geleden

Reactie op Mamageniet

Ik kende het apparaat niet eens, maar wat dat lijkt me ook wel wat. Hier oo ...
Jaa ik ben me ook nog aan het verdiepen, maar het lijkt me wel heel handig 🫣

3 jaar geleden

Ik raad je aan een (uitgebreide) EHBO cursus gericht op kinderen te volgen. Werk zelf op een NICU (en daarvoor op verschillende afdelingen, waaronder kinderafdelingen) en heb nog nooit van de Lifevac gehoord. Een masker goed over neus en mond krijgen is lang niet altijd zo makkelijk als het lijkt en hoeveel pogingen moet je doen met het apparaat voordat je overgaat op de 'standaard' handelingen? Het laatste wat je in zo'n situatie wil is tijdverlies. Daarnaast zou je het apparaat dan ook altijd mee moeten nemen als je kindje op een gegeven moment buitenshuis gaat eten? Ik vind het persoonlijk voor schijnveiligheid zorgen. Maar ondanks dat ik op een ic werk ben ik ook wel wat angstig voor verstikking hoor. Vooral als mijn zoon begint te hoesten ofzo (hij is al een tijdje verkouden). Dus je bent zeker niet de enige🙂

3 jaar geleden

Reactie op TPA

Ik raad je aan een (uitgebreide) EHBO cursus gericht op kinderen te volgen. ...
*hoesten tijdens het geven van hapjes, niet als hij gewoon hoest🤓

3 jaar geleden

Ik heb eerder gereageerd, ik was vergeten erbij te zetten dat ik dat anti verstikkings apparaat ook in huis heb maar ik heb spijt van de aankoop.. het werkt alleen als je hem heel goed plaatst op neus en mond zodat er geen lucht tussen komt, het klinkt heel makkelijk maar ik heb het uitgetest maar het is heel lastig waardoor je een hoop tijd zou verliezen. Als je op YouTube verstikking baby/kind opzoekt dan krijg je een hoop filmpjes waar je wat aan hebt, dat heeft bij mij erg veel geholpen om van mijn angst af te komen.

3 jaar geleden

Ik ben zelf BHVer en heb EHBO op zak. Laats nog een opfriscursus gehad en dat apparaat kwam aan bod. Schaf het niet aan, zonde van je geld.

3 jaar geleden

Reactie op hopeeee

Ik ben zelf BHVer en heb EHBO op zak. Laats nog een opfriscursus gehad en d ...
Bedankt voor het advies!

3 jaar geleden

Reactie op CharleyN

Ik heb eerder gereageerd, ik was vergeten erbij te zetten dat ik dat anti v ...
Bedankt voor de tip!!

3 jaar geleden

Reactie op TPA

Ik raad je aan een (uitgebreide) EHBO cursus gericht op kinderen te volgen. ...
Je hebt helemaal gelijk, wanneer je bang bent is zoiets heel aantrekkelijk om aan te schaffen. Ik ga een cursus volgen en wat filmpjes op YouTube bekijken 😅

3 jaar geleden

Up

3 jaar geleden

https://www.makesciencework.nl/kinderreanimatiecursus Hele toegankelijke cursus en verstikking komt aan bod. Ik vind het ook spannend allemaal...

3 jaar geleden

Reactie op Nevi

Ah ik ga het gelijk bekijken, dankjewel!!

3 jaar geleden

Je kan een cursus volgen met familie en/of vrienden via EHBO Bureau. www.ehbobureau.nl