17 Reacties

2 jaar geleden

Eigenlijk het zelfde alleen vaak nog liedje zingen en valt hij bij mij in slaap. Ik poets na de fles.

2 jaar geleden

Vrijwel hetzelfde hier :) Wij lezen ook nog een boekje en er staat een soort walvissen muziekje op (10m) zodra het licht uitgaat

2 jaar geleden

Wanneer we het woord Bed gebruiken rond 18.30 loopt/rent hij naar de gangdeur en gaat staan zwaaien. - naar boven - tanden poetsen - douchen of in bad - afdrogen, pyjama en slaapzak aan - verhaaltje lezen op de stoel - samen lampen uit en in ledikant - slaapliedje zingen en fijne nacht wensen

2 jaar geleden

Hier doen we het beneden op de tafel, want boven hebben we schuine wanden en daar staat de commode tegenaan en meneer wil graag rollen en zitten tijdens het douche/ bad, verschoon en bedritueel 🤣. - schone luier. - pyama aan. - tandenpoetsen. - slaapzak aan. Eenmaal boven: - knuffel pakken. - nachtlampje in stopcontact. - boekje lezen. - lamp uit. - zingen. - in bed. - nog paar laatste woordjes, slaap lekker, tot morgen, hou van je etc. - muziekje aan. Hier is de fles nooit gemist, heb ik het idee, hij dronk hem altijd wel maar ben er gewoon mee opgehouden rond 1 jr 😊.

2 jaar geleden

Naar boven Wassen of in bad (bad doen we 2 of 3 x in de week) Tandenpoetsen Pyjama en slaapzak Boekje uitkiezen en voorlezen Fles melk Knuffelen en in onze armen valt hij in slaap Zeggen al weken dat we het tandenpoetsen dan eindelijk na zijn fles zullen gaan doen maar vaak valt hij al tijdens de laatste slokken fles in slaap🫠

2 jaar geleden

Ons ritueel: -Op tv samen Juf Roos kijken en tegelijkertijd uitkleden. -Fles, met een heel klein beetje melk. -Gek doen met papa en dan naar boven -Nachtluier aan -Pyjama aan -Slaapzak aan -Heeeeeel veel kusjes en knuffels -Wakker weg leggen -Nog even tegen zijn aap vertellen wat onze zoon allemaal had gedaan vandaag. -Kusjes aan aap, kusjes voor onze zoon -Licht uit, weltrusten wensen en dan weggaan.

2 jaar geleden

-Naar boven - luier verschonen, slaapzak aan - nachtlampje aan, andere lampen uit - flesje melk op het grote bed - tandjes poetsen - samen muziekje aanzetten en nachtlampje uitmaken - lekker naar bedje waar haar vaste knuffeltje op haar wacht. Ze is altijd zo onwijs blij deze in haar bedje te krijgen. Doen we expres zodat ze blij is om het bedje in te gaan. Ze gaat ook ‘bijna’ altijd meteen slapen. Waarom wil je die laatste fles afbouwen?

2 jaar geleden

- Samen boekjes lezen op de bank - Nachtluier om, pyjama aan, slaapzak aan - Licht uit - Nog heel klein verhaaltje lezen op haar kamertje - Muziekje aan - Bed in Kort maar krachtig. Tandenpoetsen doen we s ochtends, zit nog niet in ons systeem om dat consequent elke dag te doen laat staan s avonds. Bad 2 keer per week in de middag.

2 jaar geleden

We maken altijd gezellig samen haar flesje klaar. Gaan naar boven en tijdens haar flesje drinken kleden we haar om, verschonen we de luier en pyjama aan. Flesje op? Dan maken we de kamer vast wat donkerder door alleen nacht lampje aan te laten, gaan we haar tandjes poetsen in de badkamer en bij terugkomst in haar kamer wilt ze eigenlijk meteen haar speen. Slaapzakje aan, kusje, wegleggen en ze slaapt eigenlijk direct.

2 jaar geleden

Insmeren met vette crème Dag bespreken Pyjamaatje aan Slaapzak Boekje lezen Fles Naar bed 😊

2 jaar geleden

- Zelf naar boven de trap op - Tanden poetsen samen in badkamer - kleren in de was in de badkamer - Lopen naar je kamer en speen en knuffel pakken uit bed - Schone luier en pyjama aan - Boekje voorlezen - Naar bed Wij geven al ruim 4 maanden geen fles meer. Ze dronk hem niet meer op. Dus toen maar weggelaten. Ze taalt er niet naar.

VRIEND

2 jaar geleden

-Flesje (gewone) melk drinken -Zelf naar boven klimmen -Uitkleden -Plassen op potje -Slaapzak aan -Tandenpoetsen -In bed -Verhaaltje -Slapen 🥰

2 jaar geleden

- avondeten - tandenpoetsen (- nieuw sinds deze week: even op het potje wennen/oefenen) - nog ongeveer een half uurtje spelen en/of boekje lezen tot ze moe is - naar boven, kleertjes uit, schone luier, slaapzak aan - speen en haar favo knuffel geven - grote licht uit, nachtlampje aan - nog eventjes samen zitten en knuffelen in het donker, zachtjes samen nog even praten - in bed leggen, muziekdoosje aan en dan slaapt ze meestal meteen

2 jaar geleden

- fles, ondertussen nachtluier en pyjama aandoen (verschonen en kleding verwisselen is hier vaak een ramp, dus ik ben blij met die laatste fles) - nog even kort spelen - verhaaltje lezen (maar heeft daar niet altijd de rust voor) - aangeven dat we naar bed gaan: loopt zelf naar de deur, geeft papa/mama die beneden blijft kusjes, zelf de trap op en naar kamer lopen. - tanden poetsen (gaat hier in de houdgreep) - slaapzak aan - in bed, speen in, knuffel in de hand - lichten uit - liedje zingen (draait zich na 1 regel al om in slaaphouding) - weltrusten, slaap lekker, tot morgen! En dan loop ik weg. Ik hoor soms nog een paar minuten wat gebabbel via de babyfoon, maar daarna stil.

2 jaar geleden

Ik heb het sinds kort veranderd omdat ik van de nachtvoedingen af wil. Nu is het: -avond eten -op het potje - nog heel eventjes spelen (puzzel oid) -borstvoeding beneden -naar boven en daar luier, , pyjama en tandenpoetsen. (2x per week gaat ze eerst nog in bad) -daarna lampen uit en rood lampje aan. -in haar bedje leggen samen met haar knuffel -boekje lezen -muziek mobiel aan -liedje zingen -kus en slaap lekker Ik blijf er nu naast liggen op de grond tot ze slaapt. Het doel is uiteindelijk om hierna weg te lopen. Maar ze ligt pas net op haar eigen kamer, dus daar werken we rustig naar toe :)

2 jaar geleden

- Badje en daarna gelijk pyjama'tje aan - Fles - Nog eventjes spelen - Tandjespoetsen - Schone luier, slaapzak aan, etc - Boekje lezen - White noise aan en lichtjes uit

2 jaar geleden

Om 18.45/19.00 naar boven. Dan gaan we eerste douche/badderen iedere dag. Daarna afdrogen/aankleden. Flesje drinken en dan samen met grote broer lezen uit het dikkie dik boek. Dan rond 19.30 leg ik hem op bed.