17 Reacties

3 jaar geleden

Hoe gaat het bij oppas, grootouders of opvang? Als het daar wel lukt, wat doen die anders?

3 jaar geleden

De mijne hoeft niet zelfstandig in slaap te vallen, ik slaap zelf namelijk ook niet lekker in als ik alleen in bed lig. Als je het wel wilt oefenen dan zou ik haar steeds iets wakkerder wegleggen en haar hoofdje blijven aaien en je andere hand op haar buikje leggen

3 jaar geleden

Ik was laatst bij de kinderfysio maar zij geeft ook slaaptraining. Zij gaf het advies om een strak schema te maken en echt wakkere tijden aan te houden en slaap. Ook echt in eigen bed alle slaapjes. Dan leg je je kindje wakker/half wakker in bed en loop je weg. Pas als je kindje echt huilt dan ga je er naar toe en troost je haar en dan t riedeltje herhalen. De fysio zei 2 uur wakkertijd en 1 uur slapen. Mocht je kindje in die uur slaaptijd niet slapen dan haal je je kindje eruit en ga je verder met t schema. T kon echt 2 weken duren voordat t ging werken. Ik probeer dit ook maar zelfstandig slapen lukt echt niet bij ons. Aan de ene kant vind ik het ook niet erg om in slaap te wiegen, anderzijds is t soms wel vervelend vooral als tie oververmoeid is.

3 jaar geleden

Hier valt mijn zoon ook niet zelfstandig in slaap. Hij valt in slaap aan de borst, wiegen of in de wagen lekker hobbelend. We zijn wel aan het oefenen om hem elke keer iets eerder in zijn eigen bedje te leggen. Tot nu toe nog geen succes, maar dat komt wel!

3 jaar geleden

Hi! Hoe gaat het in de draagzak (als je die hebt) en in de wagen? Wij hebben een kindje met reflux dat ook niet zelfstandig kon slapen. En zijn echt met ieniminie stapjes begonnen. Eerst in de draagzak in slaap laten vallen om langere slaapjes te maken en daar slaapjes laten doen. Daarna in de wagen, dat is toch een beetje zelfstandig, want niet tegen jou aan. Op een gegeven moment konden we hem daar na de wakkertijd in leggen en viel hij al in slaap voor we liepen. Daarna bewegen/wiegen en dan eerst nagenoeg slapend wegleggen. Wanneer hij wakker werd, weer bij je pakken en weer nagenoeg slapend wegleggen. Dit deed ik max. 3 keer en als eit niet lukte dan hielp ik hem slapen. Een oververmoeid kindje komt al helemaal lastig in slaap. En als dit goed ging, dan net ietsje wakkerder wegleggen. En weer hetzelfde herhalen. Door die max. 3 keer oppakken en anders helpen aan te houden werd het ook niet frustrerend en een ellenlang gevecht. Hier hoeft echt geen huilen aan te pas te komen, vonden wij ook niet fijn. Het kost alleen even tijd en uitzoeken wat ongeveer werkt voor je kindje! Hier slaapt hij nu 9 van de 10 keer zelfstandig in, tenzij oververmoeid of ziek.

3 jaar geleden

Misschien helpt het je om liefdevaneenmoeder.nl te volgen op instagram. Misschien stelt het je gerust te weten wat normaal baby gedrag is en het ene baby'tje wat meer nodig heeft van ons als ouders rondom het slapen dan de ander. Misschien heeft zij nog wat tips voor je. Het geeft mij rust en vertrouwen dat het met stapjes beter wordt maar idd soms heel intensief is

3 jaar geleden

Op deze leeftijd kunnen ze ook last hebben van verlatingsangst. Hier viel hij altijd lekker in slaap, maar nu sinds een paar dagen is het krijsen als je weg loopt

3 jaar geleden

Hier ook niet hoor! Alleen in de auto of kinderwagen. In bed moet ik hem altijd in slaap krijgen, eerst echt wiegen en dan wegleggen. Gelukkig kan ik er nu naast liggen en een beetje op zn buikje wrijven en valt hij na ongeveer 10 minuutjes in slaap. Hoop dat hij over een paar maanden zelf in slaap valt, en zo niet dan doen we het nog lekker zo. 🥰

3 jaar geleden

aah ze zit behoorlijk in een sprong dat zal het ook verklaren, tandje komt door pff vandaag wel echt pittig. Heel humeurig ook.. als mama langs loopt gelijk krijsen 😪 #afentoeonderschatikhet

3 jaar geleden

Mijn meisje(8 maanden) slaapt ook alleen aan de borst of in de kinderwagen/auto. Hopelijk leren ze het snel 😔

3 jaar geleden

Alsof ik m'n eigen verhaal lees 😅 Hier ook een kleine van bijna 7 maanden, valt alleen in de wagen/auto en in de avond in bed zelfstandig in slaap. Alle andere slaapjes moet hij in slaap gewiegd worden bij mij, daarna kan ik hem pas voorzichtig wegleggen en dan slaapt hij met geluk 30 tot max 45 minuten.... Vind 't echt niet chill maar heb me er ook maar een beetje bij neergelegd..

3 jaar geleden

Hier ook zo eentje, hij doet wel alle dutjes in z'n eigen bedje. Maar zelf in slaap vallen lukt niet en daardoor ook alle nachten minstens 2x er uit (sommige nachten zelfs elk uur onderhand). We hebben de pick up put down geprobeerd, maar waren na 1.5 weer nog ruim een half uur per dutje bezig, voordat ie sliep. De estevill (slaap kindje slaap) methode geprobeerd, dit vonden we zelf echt veelste rigoureus en te zielig. Hij is nu een weekje niet fit, maar daarna maar the chair methode proberen, want hoe het nu gaat, ga ik steeds meer op m'n tandvlees lopen.. Zelfs naar water aders ed aan t googlen 😂 nou dan weet je dat je wanhopig wordt haha

3 jaar geleden

Reactie op Silvanaxx

Hier ook zo eentje, hij doet wel alle dutjes in z'n eigen bedje. Maar zelf ...
Precies dat .. het begint echt z'n tol te eisen zowel lichamelijk als geest. Veel ziek de laatste tijd ook (zelf) misselijk - koorts achtig gewoon echt oververmoeid omdat ik radeloos ben. Ik weet niet meer welke stap ik moet ondernemen. Heb nu een slaapcoach ingeschakeld --> tip: voor kinderen wordt dit vergoed uit de basisverzekering! 8juli nu afspraak gemaakt.

3 jaar geleden

Reactie op Kmilo

Precies dat .. het begint echt z'n tol te eisen zowel lichamelijk als geest ...
Volgens mij is dit per verzekeraar verschillend? Ik kan er niks over vinden bij CZ. 😔

3 jaar geleden

Reactie op firsttimemomma94

Ik was laatst bij de kinderfysio maar zij geeft ook slaaptraining. Zij gaf ...
Ik vraag me af voor hoeveel mensen dit werkt, maar goed... Ieder zn ding. Ons kindje slaapt ook niet zelfstandig in. Ik vind dat ook nog niet belangrijk.

3 jaar geleden

Reactie op L1310

Ik vraag me af voor hoeveel mensen dit werkt, maar goed... Ieder zn ding. ...
Ik moet zeggen dat ik niet meer oplet hoelang hij slaapt. T heeft mij iig wel geholpen hij slaapt geen half uurtjes meer. Ik ben gister begonnen met zelfstandig laten slapen en hij sliep in half uur tijd zelfstandig. Als tie ging huilen ging ik naar hem toe dus laat hem niet huilen. Misschien was t geluk geen idee🤷🏻‍♀️ maar t begon mij wel op te breken om hem steeds in slaap te moeten wiegen en als je dan in z’n ledikant wilde leggen werd tie gelijk wakker. Zo was ik soms uren bezig. Ieder z’n ding denk ik dan.

3 jaar geleden

Reactie op firsttimemomma94

Ik moet zeggen dat ik niet meer oplet hoelang hij slaapt. T heeft mij iig w ...
Sowieso, als het voor jou gewerkt heeft is dat in ieder geval fijn!