33 Reacties

3 jaar geleden

Ohh jeetje.. pas op dat het niet gaat ontsteken. Ik zou echt even langs de huisarts (/dermatoloog) gaan om te overleggen. Hier ook kindjes met eczeem en wat algemene tips: Inderdaad de nagels goed schoon en kort houden, als ze het toch open krabben zou ik wel kiezen voor wantjes, Geen parfum producten (denk aan zwitsal e.d. en ook je wasmiddel!), Niet te vaak en niet te heet douchen/bad (1x p/w is goed, badje met havermout verzacht de huid ook). Goed vet houden (bijvoorbeeld kokosolie, shea butter, vaseline)

3 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde. Smeren op de wondjes Sudocreme. Daarnaast ook een creme voorgeschreven gekregen van de huisarts voor de droge/ eczeem gevoelige huid.

3 jaar geleden

Deze heeft de huisarts voorgeschreven

3 jaar geleden

Hier heeft kokosolie goed geholpen.

3 jaar geleden

Ik lees veel positieve verhalen over shea butter bij baby’s met soortgelijke (huid)klachten

3 jaar geleden

Reactie op Judith×

Wij hebben hetzelfde. Smeren op de wondjes Sudocreme. Daarnaast ook een cre ...
Sudo creme zou ik er niet opsmeren, dat kan het alleen maar tegen werken. Het hoofdbestanddeel in sudo creme is zinkzalf, dit droogt de huid uit (werkt daarom wel bij smetplekken, dan die wil je iets droger hebben). Eczeem is altijd op een flink droge huid, die wil je dus niet nog droger maken, maar juist hydrateren ;). Een vette zalf werkt dan beter ;). Tip van een zuster met al 29 jaar eczeem :)

3 jaar geleden

Oh jeetje.. hier ook last van exceem.. vette cream/kokosolie en vaseline van huisarts gekregen .. ik zou toch kiezen voor krabwantjes als ze zo gaat krabben.

3 jaar geleden

Shea butter of droge huidzalf van dr leenarts

3 jaar geleden

Reactie op Judith×

Wij hebben hetzelfde. Smeren op de wondjes Sudocreme. Daarnaast ook een cre ...
Zou zekeeer geen sudocreme doen

3 jaar geleden

Hydrocortison creme heeft bij onze kleine man goed geholpen! Nu 1 week aan het gebruiken en het helpt super goed, geen open wondjes meer en een stuk minder jeuk! Aangezien deze creme niet te lang gebruikt mag worden kun je de huid in de tussentijd onderhouden met een vaseline lanettecreme. Succes ermee!

3 jaar geleden

Lang leve Ismee Kok. Bekijk haar insta even en dan met name kopje baby. Gaat over eczeem. Corticosteroïden zalfjes niet aan te raden.

3 jaar geleden

Iemand op mijn instagram haar zoontje had het ook zo erg. Die heeft de producten van tinytodd besteld (zie instagram). Werkt meteen en echt super goed. Vrij van troep en vol met natuurlijke genezers.

3 jaar geleden

Reactie op JG2

Iemand op mijn instagram haar zoontje had het ook zo erg. Die heeft de prod ...
En wellicht aan de probiotica gaan, weerstand begint in de darmen!

3 jaar geleden

Wij hebben exact hetzelfde en gisteren bij CB gaven ze aan insmeren met vaseline. Min 2 keer per dag. En eventueel een mutje op doen. Mocht het niet beter worden dan naar de huisarts.

3 jaar geleden

Reactie op Veronika P

Wij hebben exact hetzelfde en gisteren bij CB gaven ze aan insmeren met vas ...
Vandaag ben ik in het ziekenhuis geweest bij een kinderarts die veel ervaring heeft met eczeem en die zei absoluut geen mutsje. Het moet aan de lucht drogen en zo kan de ontsteking slecht genezen ❤️‍🩹

3 jaar geleden

Zo sneu… zeker niets op het hoofdje doen ivm het broeien ervan. Kijk zeker eens bij tinytodd! Die hebben crèmes op basis van haver en dat werkt echt top! Mijn zoontje had het zelf een klein beetje op zijn oogjes en meteen dit gaat smeren. Ook een havermoutbadje kan heel fijn zijn. Heb je al gekeken naar eventuele allergieën? Wasmiddel etc? Ik werk zelf met de huid maar ga in iedergeval niets gebruiken waar parfum inzit of agressieve alcohol zoals alcohol denat en nog meerdere soorten. Mocht je borstvoeding geven is een melk badje ook heel verzachtend!

3 jaar geleden

Eerlijk gezegd zou ik hiermee naar een huisarts of dermatoloog gaan. Je krijgt hier allemaal goed bedoelde adviezen maar niemand hier weet precies wat de oorzaak is van de eczeem en wat je daardoor het beste wel of niet kan doen.

3 jaar geleden

Reactie op L1310

Eerlijk gezegd zou ik hiermee naar een huisarts of dermatoloog gaan. Je kri ...
Ik ben er al mee naar de huisarts geweest, deze heeft vaseline cetamacrogol voorgeschreven, maar deze helpt eigenlijk niet..

3 jaar geleden

Ik ben er al mee naar de huisarts geweest, deze heeft vaseline cetamacrogol ...
De volgende stap zou inderdaad hormoonzalf zijn, maar daar wil ik liever niet aan! Bedankt voor de tips iedereen!! 🙏🏼

3 jaar geleden

De volgende stap zou inderdaad hormoonzalf zijn, maar daar wil ik liever ni ...
Waarom niet? :) Hormoonzalf werkt vaak enorm goed op eczeem. Hebben jullie ook al adviezen gekregen om naar koemelkallergie en zo te kijken?