17 Reacties

2 jaar geleden
Reactie op 06122019
Mijn dokter zei altijd zolang ze direct huilen is goed teken huilen ze niet ...
Bedankt voor je advies. Ik hou haar zeker in de gaten 🥺

2 jaar geleden
Reactie op Sugar
Hier al vaker op haar achterhoofd gevallen. Ene keer geeft ze geen kick, an ...
Ik blijf dit echt lastig vinden 🥺 Voel me ook ontzettend schuldig als ik t niet tegen kan houden

2 jaar geleden
Reactie op Anoniem123abc
Ik blijf dit echt lastig vinden 🥺 Voel me ook ontzettend schuldig als ik t ...
Snap ik helemaal, je moederhart breekt. Maar leren gaat met vallen en opstaan. Ze hebben het nodig om verder te komen (google maar eens op risicovol spelen). Het gaat nog veeeeel vaker gebeuren... maar die kleintjes kunnen heel veel hebben.

2 jaar geleden
Jaa ook vaak meegemaakt.. lastig om te voorkomen wanneer je kind begint met kruipen , zitten en staan.. hier hebben we ook hele drukke meisje, zij wilt alleen maar op de grond spelen, kruipen, staan tegen t randje van de tafel of bankhe en probeer er ol te klimmen .. ik heb deze bescherm hoofdje gekocht en helpt heel goed.

2 jaar geleden
Hoort er helaas bij, maar maak je geen zorgen. Zolang de val niet van hoger dan 1 meter is, is er meestal niks aan de hand. Mijn kleine trekt zich nu ook overal aan op en wilt constant staan. Na een paar keer vallen heeft ze nu wel geleerd hoe ze zichzelf het beste kan opvangen

2 jaar geleden
Hier gebeurt het de laatste tijd ook regelmatig, baby is druk aan het oefenen met staan maar houdt het nog niet zo lang vol. Als ik even naar de toilet moet of de wasmachine aan wil zetten, dan zet ik hem altijd in de box omdat we ook nog een grote hond rond hebben lopen. Met als gevolg dat hij hier dan in gaat staan en al een paar keer achterover is gevallen 🥹 Ik vind het ook heel sneu, maar af en toe zal ik toch eventjes de kamer uit moeten. Ik zorg en dan wel voor dat er niks in de box ligt waar hij zich aan kan bezeren (bijvoorbeeld vallen op een blokje oid).

2 jaar geleden
Babies kunnen heel goed vallen, ze ontspannen tijdens een val waardoor ze eigenlijk altijd goed terecht komen. Dan heb ik het over vallen tijdens kruipen, zitten en optrekken. Je kan het niet voorkomen en dat moet je ook niet doen, ze moeten leren vallen en die reflexen ontwikkelen. Vallen vanuit zit, ze gaan uiteindelijk leren dat ze dan soort van moeten draaien om zichzelf op de schouders op te vangen ipv op hun hoofdje terecht komen. Niet goed voor je moederhart, wel goed voor de ontwikkeling om het een beetje los te laten. Uiteraard is risico inventarisatie altijd goed :)

2 jaar geleden
Wij hebben een echte druktemaker en je wil niet weten hoe vaak die valt. In t begin stond ik altijd achter haar als ze probeerde te staan, maar aangezien ze dit echt letterlijk de hele dag wil doen kan ik moeilijk de hele dag achter haar blijven staan. Meestal draait ze goed tijdens de val en valt ze zacht of gaat ze netjes zitten. Soms valt ze idd op haar achterhoofd. Heel vervelend idd en echt verschrikkelijk voor je moederhart, maar ze moeten t ook leren! Hou haar overigens wel altijd in de gaten als ze bij iets van metaal of harde tafelpunten staat, wil niet dat ze daar met haar hoofdje op valt.

2 jaar geleden
Ik denk dat het consultatiebureau donderdag wel wat gaat zeggen van de blauwe plekken. Hier een echte rauwdouwer dat continu staat en iets met 1 hand probeert te pakken. Vanavond heeft hij ook de rand van het tafelblad en het metalen onderstel van de tafel van dichtbij bekeken. Even huilen en hup, meneer gaat weer hoor. 🙈 kinderen leren door te vallen en weer op te staan. 🤍

2 jaar geleden
Ik voel me zo ongelofelijk schuldig. Meneer kan net een beetje zelfstandig staan als hij zich ergens aan vast houd. Hij stond zonet in zijn bed door zich aan de rand vast te houden. Maar toen viel hij ineens achterover met zijn hoofd tegen de spijlen aan. Hij is langer dan dat het bed breed is.. Hij huilde gelijk maar ik ben zo geschrokken. Kon het niet tegenhouden zo snel ging het. Hij is wel gewoon vrolijk nu en net z'n fles leeg gedronken maar toch zit het me niet lekker. Is er iets waar ik op moet letten? Of wat ik kan doen?

2 jaar geleden
Reactie op MirandaEkas
Ik voel me zo ongelofelijk schuldig. Meneer kan net een beetje zelfstandig ...
Awww komt goed mama! Herkenbaar, mom guilt is real. Ze zeggen, zolang hij gelijk huilt dan is het goed. Verder kan je kijken of er geen bult is en of hij alert is en blijft!
🖤

2 jaar geleden
Reactie op MirandaEkas
Ik voel me zo ongelofelijk schuldig. Meneer kan net een beetje zelfstandig ...
Hier net ook een meisje die ging staan in bed en met haar hoofdje tegen de spijlen viel. Heb getroost, geknuffeld en gezongen. Ze drinkt goed, speelt en is alert dus maak me verder geen zorgen. Ik weet wel dat ik zo even vallen en stoten zalf ga halen van VSM want ze heeft een aardig ei op dr voorhoofd 😅

2 jaar geleden
Had ik in het begin ook heel erg… m’n zoontje kruipt en staat t hele huis rond valt zo vaak of stoot zijn hoofd weer ergens aan. Huilt nooit en doet zijn ding verder… ik probeer (als t meevalt) niet erop te reageren want vaak als ik schrik geluid maak of gelijk hem pak gaat tie juist huilen. Als tie huilt troost ik hem natuurlijk. Soms dan zie ik blauwe plek denk ik hoe kom je hier nou aan 🙄