Hoi allemaal,
Mijn zoontje van bijna 3wk oud perst en kreunt sinds een paar dagen in zijn slaap en geeft hierbij soms een mondje voeding terug. Dit gebeurt voornamelijk 's nachts vanaf een uur of 4 (een enkele keer ook overdag). Het persen en kreunen komt in vlagen. Het is zo zielig om te zien maar hij huilt er niet bij en hij lijkt ook wel gewoon te slapen tijdens dit allemaal.. 30min rechtop houden na de voeding heeft geen effect.
Ik lees op het internet verschillende dingen; dat het normaal is bij jonge babies, reflux, koemelkallergie, en zelfs een liesbreuk.. Volgend week gaan we naar het CB en zal mijn vraag daar ook stellen maar was benieuwd of jullie dit ook herkennen?
Mijn dochtertje is ook 3 weken oud en doet dit ook maar dan met vlagen de hele dag door, ook is de fles geven soms een gevecht.. ik moet straks naar het CB
Kan denk ik inderdaad verschillende oorzaken hebben. Dat hij er niet bij huilt is denk ik wel een goed teken. Als ik je een tip mag geven: kijk of je het geluid kan opnemen. Dan kun je het laten horen aan het cb. Ik denk dat er zoveel verschillende kreuntjes bestaan, dan kan een opname ze wellicht helpen diagnosticeren. Succes!
Bij (verborgen) reflux zou je kindje ook naar zure melk moeten ruiken volgens mij (was bij onze eerste zo). Hier trouwens ook veel hard kreunen en kronkelen, reden denk ik krampjes
Mijn oudste deed dit ook. Ik lag er continu wakker van maar hij leek er zelf geen last van te hebben. Verder ook geen problemen met reflux ofzo gehad. Denk dat het normaal is
Ben geweest, die geluiden horen erbij dat noemen ze oude mannen geluiden.. nu huilt mijn dochter ook veel en pakt ze fles slecht en moet ik volgende week alsnog naar het ziekenhuis naar een kinderarts