14 Reacties

2 jaar geleden

Herkenbaar, ik denk dat het van de tandjes komt. Dat doet pijn en ze snappen de pijn niet.

2 jaar geleden

Reactie op Detje84

Herkenbaar, ik denk dat het van de tandjes komt. Dat doet pijn en ze snappe ...
Doet jouw kleine hetzelfde? Zodra hij zich even verveelt of iets dan begint hij met slaan.. schrik er wel van. Hij slaapt ook onrustiger nu miss zijn het indd de tandjes
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Reactie op niyalove

Doet jouw kleine hetzelfde? Zodra hij zich even verveelt of iets dan begint ...
Ja mijn zoontje doet dit ook.. het valt mij op dat als ik tandjesgel heb gesmeerd of tandjes heb gepoetst hij het minder/niet doet. Daarom denk ik dat het van de tandjes is. Hij trekt echt plukken haar eruit en slaat zichzelf erg hard. Maar ook expres zijn hoofd stoten tegen de tafel, box of bed. Het is wel erg zielig, volgens de dokter kon ik er niks tegen doen.

2 jaar geleden

Het kan zijn dat je zoontje pijn heeft en met het slaan de pijn overstemd. Heb je al eens een zetpil gegeven, wordt het dan minder? Ik zou hier wel even goed naar laten kijken. Het kan zijn dat t slaan nu een functie heeft en dat het overgaat in een gewoonte. Succes.

2 jaar geleden

Nou wat toevallig dat je dit nu typt! Ik heb een paar dagen geleden het forum doorzocht met de zoekterm “baby slaat zichzelf”, maar toen was er nog geen topic over. Maar onze kleine meid van ruim 10 maanden doet dit nu sinds een week. Alleen aan de rechterkant van haar hoofd/gezicht slaat ze zichzelf. Ze heeft ook 2 weken geleden rechts een oorontsteking gehad dus ik dacht misschien heeft ze daar nog last van. Of nieuwe tandjes die doorkomen idd? Ik twijfel of ik het even met de huisarts moet overleggen ivm de oorontsteking.. Ga jij er iets mee doen of kijk je het nog even aan?

2 jaar geleden

Reactie op kaaarr

Nou wat toevallig dat je dit nu typt! Ik heb een paar dagen geleden het for ...
Ik heb de huisarts vorige week erover gebeld en die zei zolang hij geen koorts heeft is er niks aan te doen. Maar ze wouden niet kijken voor een oorontsteking ofzo dan moest ik een afspraak maken bij het consultatiebureau volgens hun.

2 jaar geleden

Mijn zoon doet dit ook. Vaak bij vermoeidheid of pijn (zoals tandjes). Hij kan zichzelf dan slaan, haren trekken, plukken aan zijn oren. Bij hem is het in bed een beetje een variant op het ‘hoofdbonken’ wat sommige kindjes doen. Hij doet dit niet continue zoals jij omschrijft. Oorontsteking oid is bij ons uitgesloten door de huisarts.

2 jaar geleden

Reactie op kaaarr

Nou wat toevallig dat je dit nu typt! Ik heb een paar dagen geleden het for ...
Ik had ook al op de forum gekeken en las er niks over dus dacht ohoh dat is niet best als andere er geen last van hebben.. maar stiekem toch fijn om te lezen dat meerdere kleintjes dit doen! Ik denk eerlijk gezegd dat het in jou geval nog wel met dr oorontsteking te maken heeft, omdat ze het alleen rechts doet. Waarschijnlijk nog af en toe een beetje last. Mijn doet het echt met beide handen op zijn hoofd. Ik heb nu wel gemerkt dat hij dit meer doet als die moe is of een beetje te enthousiast is. Ik kijk het nog even aan en als dit blijft aanhouden ga ik het toch proberen verder te laten onderzoeken.. en jij?

2 jaar geleden

Mijn dochtertje van 9 maanden doet dit ook. Ze krijgt een tandje, wellicht dat het hier te maken meee heef hoor. Ze zit nu ook voornamelijk aan haar oortjes, morgen toch even laten controleren voor de zekerheid. Ze is vandaag ook erg hangerig

2 jaar geleden

Reactie op niyalove

Ik had ook al op de forum gekeken en las er niks over dus dacht ohoh dat is ...
Ohja dat is dan wel wat anders waarschijnlijk, omdat ze het bij mij alleen rechts doet. Of jouw kindje moet een ontsteking aan beide oren hebben 😅 ik heb Vanmiddag toch even de huisarts gebeld en we moeten morgenochtend langskomen om toch nog even naar haar rechteroor te kijken.

2 jaar geleden

Mijn dochtertje doet dit ook al een tijdje. Nog geen signalen van tanden maar merk wel dat ze het doet bij (over)vermoeidheid.

2 jaar geleden

Blij om te lezen dat onze dochter niet de enige doet. Hier ook regelmatig slaan en aan haar haren trekken. Alleen aan de rechterkant

2 jaar geleden

Reactie op kaaarr

Ohja dat is dan wel wat anders waarschijnlijk, omdat ze het bij mij alleen ...
Ik ben bij de huisarts geweest en ze heeft in haar rechteroor veel nattig oorsmeer en dat jeukt blijkbaar en is een vervelend gevoel dus daarom slaat ze zichzelf aan die kant van haar hoofd en zit ze veel aan haar oor. Gelukkig geen oorontsteking dus! We moeten elke dag een druppeltje olijfolie in het oor doen en dan komt het oorsmeer er hopelijk uit. Misschien niet helemaal dezelfde situatie als bij jou & anderen bij dit topic maar dacht meld het toch even!

2 jaar geleden

Reactie op kaaarr

Ik ben bij de huisarts geweest en ze heeft in haar rechteroor veel nattig o ...
Ah fijn dat je het doorgeeft! Ik dacht precies vandaag nog hmm best veel oorsmeer heeft ie, dus dat zou opzich hier ook het probleem kunnen zijn! Ik ga het ook even na laten checken dankje!