15 Reacties
3 jaar geleden
https://www.fietsoptimaal.nl/elektrische-bakfietsen/qivelo/g/qivelo-curve-2-elektrische-tweewieler-bakfiets-mat-zwart-bruin#starter
Deze heeft een collega, bevalt er goed!
3 jaar geleden
Haha tja welkom in de wondere wereld van de bakfietsen! Er is heel veel keuze 🙈 Je kan het beste beginnen met de keuzes: tweewieler of driewieler, elektrisch of niet, en wat is je budget?
Hier een urban arrow family, tweewieler en elektrisch. En ja ook mega duur. Ik gebruik hem nu 2 jaar en ik kan niet meer zonder 🤗
3 jaar geleden
Er is zoveel keus hè!
Wij hebben best uitgebreid research gedaan. Uiteindelijk gekozen voor de Lovens in het groen. Veruit de mooiste en ook een van de beste vonden wij (ook een van de duurste helaas 😅). Krijgen altijd opmerkingen over onze fiets haha.
Peuter gaat op het bankje en de baby in de maxicosi met speciale beugels. Er is plek voor 3 kids (of 2 + baby).
Ik denk dat je moet beginnen met of je een bakfiets met 2 of 3 wielen wil. 2 wielen vonden wij veel fijner fietsen. 3 wielen heb je meer risico om om te vallen in de bocht. Stoppen bij een stoplicht ofzo staat 3 wielen wel stabieler.
Dan moet je de ‘soort bak’ kiezen, een kunststof bak is duurzamer, zeker als hij veel buiten staat, en is minder zwaar. Maar wel vaak duurder in prijs.
Verder kun je dan nog kijken naar de soort moter en accu. Maar dit komt volgens mij wel redelijk overeen.
Dan kun je nog naar specificaties kijken. Zo heeft de Lovens kabelbesturing ipv stuurstang, hierdoor stuurt hij veel lichter dan de (meeste) fietsen met een stuurstang.
Wij hebben gekeken naar de Lovens, Dolly, urban arrow (en eerst ook nog gazelle makki en Batavus fier).
Hier op gaan fietsen en uiteindelijk gekozen voor kwaliteit en uiterlijk. Het is een uitgave, maar het is echt de investering waard, we maken er ontzettend veel gebruik van. En evt in de toekomst nog voor een redelijk bedrag weer te verkopen.
Succes met de keuze!
3 jaar geleden
Reactie op Manonv94
Wij hebben er een van Vogue met 2 wielen. Maxi cosi standaar aan ene kant p ...
Wij hebben ook deze. Hoe heb je de maxi cosi erin gemonteerd? Wij snappen nog niet hoe dat moet. 🙈
3 jaar geleden
https://www.fietsoptimaal.nl/elektrische-bakfietsen/qivelo/g/qivelo-curve-2-elektrische-tweewieler-bakfiets-mat-zwart-bruin#starter
Deze gaan wij kopen we hebben een zoontje van bijna 4 weken en een dochter van 18 maanden: een vriendin van ons heeft deze ook en is erg tevreden!
3 jaar geleden
Reactie op LC1
Er is zoveel keus hè!
Wij hebben best uitgebreid research gedaan. Uiteinde ...
Mag ik vragen waarom je niet voor de Dolly bent gegaan? Die heb ik op het oog namelijk, nog geen proefrit gedaan
3 jaar geleden
Ons hielp het enorm dat we bij een speciale bakfietswinkel zijn geweest. Daar onze wensen verteld en al snel werd onze selectie kleiner. Na paar proefritjes waren we eruit.
Nadeel (in ons geval) is levertijden... oude model was op, van nieuwe model missen steeds onderdelen, waardoor we uiteindelijk pas een halfjaar na orientie in de winjel de bakfiets zullen ontvangen
3 jaar geleden
Wij hebben vorige week de lovens besteld.
Ik ben vrij klein, en niet al te sterk🙈. En ik vond deze het meest licht fietsen. Wij hebben gekozen tussen de urban arrow, dolly en Lovens.
Alle drie denk ik hele goede fietsen en qua prijs ook met elkaar te vergelijken
3 jaar geleden
Reactie op Jochies_mama
Mag ik vragen waarom je niet voor de Dolly bent gegaan? Die heb ik op het o ...
Wij vonden een stuurkabel echt veel soepeler fietsen dan een stuurstang.
Ik dacht dat de Dolly ook een stang heeft, maar die is niet te testen in een winkel, dus we hebben er niet daadwerkelijk op gefietst. Volgens mij komen ze langs aan huis voor een proefrit?
Maar wij waren al verkocht door het uiterlijk toen we ergens een Lovens hadden zien staan, dus dat speelt ook mee 😅
3 jaar geleden
Reactie op LC1
Wij vonden een stuurkabel echt veel soepeler fietsen dan een stuurstang.
I ...
Ah ok, geen harde nee op de Dolly dus. Ik ga binnenkort een testrit aanvragen. Ik heb nog nooit op een bakfiets gereden en heb nu al 3 maanden niet gefietst dus dat wordt een interessante rit hahaha
3 jaar geleden
Reactie op Jochies_mama
Ah ok, geen harde nee op de Dolly dus. Ik ga binnenkort een testrit aanvrag ...
O nee, zeker niet! Met de Dolly geen fiets-ervaring. We vonden de Lovens wel veel fijner fietsen dan de UA.
Ik ben benieuwd wat je van de Dolly vindt! Succes met je eerste tochtje haha. Het scheelt dat het elektrisch is 😜