30 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben de vorige keer een fles wijn gegeven (ze was een echte wijnkenner) en een doos chocolade van de chocolaterie

3 jaar geleden

Gefeliciteerd, onze oudste heet ook Noud! Wij hebben de kraamhulp een potje pindakaas van de pindakaas winkel gegeven haha, wij hebben allemaal aparte smaken en die vond ze wel lekker zei ze een keer. Verder kan je ook denken aan een bloemetje, het geboorte kaartje, doosje merci of iets anders wat ze mooi vind van spullen die jullie hebben.

3 jaar geleden

Reactie op Manonv94

Gefeliciteerd, onze oudste heet ook Noud! Wij hebben de kraamhulp een potj ...
Hahaha wat grappig, dit hebben wij ook gedaan! 😜 Ze at altijd onze smaken pindakaas tijdens de lunch, dus dat vonden we een toepasselijk cadeau. We hebben er nog een vvv cadeaubon bij gedaan. Ik denk altijd, het gaat om het gebaar, dus iets kleins/toepasselijks is al gauw goed!

3 jaar geleden

Onze kraamhulp was heel erg blij met het geboortekaartje. Heb deze zelf gemaakt en ze vond het prachtig dat we al rekening hadden gehouden met de kraamhulp tijdens het maken en hier een doosje chocolade bij gedaan.

3 jaar geleden

Hier een geschenkpakket van rituals gegeven en een bosje bloemen 🤗 bij de vorige ook iets vergelijkbaars gegeven. En natuurlijk een geboortekaartje!

3 jaar geleden

Wij hebben een kaartje geschreven en een cadeaubon bij de bakker gehaald. Ook hebben we haar het geboortekaartje gegeven, omdat zij het zelf erg leuk vond om die te bewaren.

3 jaar geleden

De kleine is er nog niet, maar ik heb op voorhand vast zo'n grote doos merci gekocht. Kan er maar vast liggen😅

3 jaar geleden

Ik ben hier ook over aan het nadenken. Ik denk een bos bloemen als ik niets beters weet, maar ga proberen vandaag te achterhalen of ze ergens gek op is. Ze drinkt iig veel koffie, dus misschien dat ik daar iets mee kan.

3 jaar geleden

Wij hebben de vorige keer een goede fles wijn en chocoladetruffels (mijn verslaving 🙈) gegeven. Onze kraamhulp maakte echt een enorme zooi van de keuken, maar wat kon zij koken... Had elke keer de lekkerste lunchgerechten en avondeten. Dan neem je de rommel voor lief haha, hoop dat ze nu weer komt!

3 jaar geleden

Mijn moeder is kraamverzorgende en ik weet dat zij juist de persoonlijke bedankjes het aller leukst vind. Idd een lief kaartje, iets wat het gezin zo typeert, of waarbij juist aan ons mam is gedacht. En inderdaad het geboorte kaartje. Mijn moeder komt nu bij mij kramen (bij de oudste niet voor gekozen) dus ben ook al hard aan het nadenken wat ik ons mam ga geven☺️

3 jaar geleden

Rare vraag, maar ik lees best wel wat mensen hier die de kraamhulp het geboortekaartje geven. Waarom eigenlijk? Ik dacht - als first time mom to be - dat je zoiets alleen naar naasten stuurt (en dan vooral de mensen waarvan je het zou waarderen als ze op de stoep staan zegmaar dus geen kennissen van 30 jaar geleden van vroeger). Is het als herinnering dat ze bij je baby heeft geholpen? Een doosje merci eet je nog op, rituals gebruik je nog, een bosje bloemen kan je ook een goede week naar kijken en het kaartje tsja... die beland ergens onderin een doos want die zal ze niet allemaal in huis zetten? Benieuwd naar de waarom jullie dat wel/niet gegeven hebben. Verder dank voor de ideeën qua cadeautjes, zitten leuke dingen tussen!

3 jaar geleden

Rare vraag, maar ik lees best wel wat mensen hier die de kraamhulp het gebo ...
Ja geboortekaartje zijn ze vaak blij mee, in de verloskundige praktijk waar ik loop is 1 wand volledig bekleed met alle bewaarde geboortekaartjes. Mijn vorige kraamverzorgster gaf ook aan dat ze dit in een plakboek plakt en zo alles bewaard, leuke herinnering! Tuurlijk ze is geen familie van ons, maar die kraamweek is mega intiem en heb zitten huilen ze wegging (i know hormonen)

3 jaar geleden

Wij hebben het gegeven omdat ze alle kaartjes verzamelde en inplakte zei ze. Dan kon ze nog eens terug kijken.

3 jaar geleden

Reactie op xxTessa

Ja geboortekaartje zijn ze vaak blij mee, in de verloskundige praktijk waar ...
De verloskundige praktijk kon ik me inderdaad nog wel een voorstelling van maken, daar zag ik ook allemaal kaartjes toen ik er voor het eerst kwam en dat vond ik heel leuk. Ik denk dat ik te zijner tijd aan de VK vraag waar ze blij van wordt, als ze zoiets als een plakboek heeft (wat ik best een leuk idee vind) dan wil ik het best geven maar als zo iemand er niks mee doet dan geef ik liever gewoon een kaartje met wat lieve bedankt woordjes.

3 jaar geleden

Ik lees uit de reacties dat de kraamverzorgende ze bewaard. Denk als aandenken dan? OT: Mijn tante komt kramen, dus ik moet nog even uitzoeken wat leuk is voor haar 🥰

3 jaar geleden

Wij hebben dit niet gedaan bij de 1e hoor 😜 Tenzij ze er om zou hebben gevraagd als een aandenken ofzo. Maar anders lijkt het me van weinig toegevoegde waarde. Zelf gooi ik alle geboortekaartje die ik krijg ook na 2 weken weg 😅

3 jaar geleden

Altijd wel lastig.. ik had een klein bosje bloemen, reep chocolade, bedank kaartje en geboortekaartje. Het hoeft niet te groot vind ik, het is ook hun werk..

3 jaar geleden

Wij gaan nu een verwenpakket samenstellen. Ze is straks tien dagen bij ons geweest, dus onder het mom dat het hierna tijd is dat ze zichzelf in de watten legt. Robijn geurstokjes voor alle wasjes, doucheset voor het eerste badje, luxe kaarsjes voor alle warmte (onze dochter kan haar temperatuur niet vasthouden dus alles staat in het teken van haar warm houden), autodrop voor alle files, en nog gewoon lekkere chocola voor erbij.

3 jaar geleden

Wij hebben de kraamhulp een luiertaart gegeven met een cadeaubon van een babywinkel en wat verwen dingetjes zoals chocolade. Ze was zwanger van haar eerste kindje dus vandaar de luiertaart.

3 jaar geleden

Wij hebben een klein rituals pakketje als bedankje klaarliggen.