10 Reacties
één maand geleden
Wij vieren verjaardagen altijd in een thema. Wij geven dan een tasje aan kindjes mee in het thema vd verjaardagen. Uitdeelboekjes, fidgetachtige speelgoedjes, speelgoeddiertje, knuffeltje, autootje bijv. We doen er ook altijd iets te eten in. Rozijntjes, zakje maispuffs, gedroogd fruitsnoepjes, stuk fruit, of zoiets dergelijks. Ook een beetje afhankelijk vd leeftijd vd kinderen die er zijn.
Soms doen we er Antilliaanse lekkernijen in, die we zelf maken of bestellen.
Niet overal op verjaardagen doen mensen dit, maar wij vinden het zelf leuk om te doen.
één maand geleden
Nee doe ik niet.. Op de kinderopvang krijgt mijn dochter soms uitdeelzakjes met goedkoop plastic speelgoed. Ze heeft alleen al zooo veel speelgoed 😅 en over de impact van de productie en vervoer van die dingen zal ik het maar niet hebben…
één maand geleden
Reactie op E-in-Berlin
Nee doe ik niet.. Op de kinderopvang krijgt mijn dochter soms uitdeelzakjes ...
Hier is het bij de gastouder ook normaal om zakjes met plastic dingetjes te geven. Ik voel me ook bijna verplicht om het ook te doen, omdat wij anders de enige zijn die geen cadeautasjes geven
één maand geleden
Nee wij doen dit dus niet. Op de opvang mogen er niks doen voor de verjaardagen en voor de kindjes die komen spelen denk ik dan: we zorgen voor een leuke dag/middag en dat is (voor mij) meer waard dan cadeautjes etc. De helft wordt weggegooid en niks mee gedaan.
Wij kregen vroeger vaak snoep of chocolade als we naar huis gingen maar ik vind dat zo niet nodig dat ik gewoon niks doe 🙈
één maand geleden
Nee en ik ga er ook niet aan beginnen. Laten we het vooral niet onnodig groter/ingewikkeld maken. Bovendien: vaak is het ronduit zooi wat je krijgt. Als je dan per se een bedankje wilt doen, kan je niet gewoon een leuke groepsfoto maken die je uitprint met een boodschap erop? Die kan bijv nog in een lijstje op de slaapkamer.
Ik ben heel blij dat mijn kind nu naar een school en bso gaat waar niet getrakteerd wordt, maar waar het kind een activiteit mag uitzoeken (bijv tikkertje in school ofzo).
één maand geleden
Ik vind het niet nodig, tis feest en lekkere taart en wij gaan ook gewoon naar de verjaardag van de andere persoon.
één maand geleden
Wij hebben wel ooit dreumesbiscuit met een mini boekje van Nijntje gekregen, misschien een tip
één maand geleden
Doe alsjeblieft geen dingen omdat anderen dat doen... zo houdt je die trend alleen maar in stand.
Lekker doen waar je je zelf goed bij voelt.
Het gaat erom dat ze een leuke ochtend/middag/dag hebben toch? Het hoeft geen overvloed te zijn/worden.
En als je wel wat doet; en doosje rozijntjes, een spekkie, mini bellenblaas of een stoepkrijt bv zijn kleine dingen