6 Reacties

2 jaar geleden

Precies omschrijven wat je zegt, dus dat werken geen optie is en dat je met de poh gaat onderzoeken hoe je dit wel weer voor elkaar kan gaan krijgen. En voor jezelf onderzoeken: waar komt die angst vandaan? Wat zou kunnen helpen?

2 jaar geleden

Ik heb zelf jaren geleden een burnout gehad(stond los van mijn zwangerschap), en mijn ervaring is dat de bedrijfsarts je nergens toe pushen waar je zelf niet aan toe bent. De bedrijfsarts heeft geen belang in jouw werkgever maar komt echt op voor jouw belangen. Geef gewoon goed aan hoe je je voelt, benoem ook die paniek aanvallen en dan komt het vast goed. Ongevraagd tipje: probeer voorafgaand het gesprek niet voor te stellen hoe het zal gaan, dus zelf invulling te geven aan zijn reactie, want dan maak je jezelf er alleen maar gek mee. Succes vanmiddag ❤️
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Reactie op Stempel

Ik heb zelf jaren geleden een burnout gehad(stond los van mijn zwangerschap ...
Ik heb hier dezelfde ervaring. Ook vanuit mijn werk zie ik wel eens wat over arboarts gesprekken langs komen over medewerkers. Maar wij hebben nooit contact met de arbo arts zelf over hoe of wat. Alleen krijgen we een verslag met wat de prognose is wanneer iemand weer aan het werk kan. Dus gewoon zeggen hoe je je voelt tegen bedrijfsarts. Zij zijn om samen met jou, te zorgen dat je uiteindelijk weer aan het werk komt😉

2 jaar geleden

Gewoon aangeven dat het nu nog niet lukt en je er paniekaanvallen van krijgt. Ik ben ook uitgevallen door mentale klachten en een burn-out en ik heb zelf echt fijne ervaringen gehad met de bedrijfsarts. De bedrijfsarts zit dr voor jou, niet om mensen te pushen en daarna nog langer in verzuim te hebben.

2 jaar geleden

Je kunt ook vragen waarom ze die twee uur voorstellen en wat ze verwachten. Ik ben zelf voor de zwangerschap ziek geweest en toen ging ik 2 uur per week op therapeutische basis naar het werk. In praktijk is dat alleen even een kopje koffie komen drinken zodat je contact houd met collega’s en de stap uiteindelijk kleiner is als je wel weer toe bent aan werk. En als dat niet haalbaar is dan kun je dat ook aangeven.

2 jaar geleden

Ik dacht zelf wel weer aan het werk te kunnen tijdens een gecompliceerde zwangerschap, maar de bedrijfsarts hielt dat tegen. Hij/zij is er echt voor jou, niet voor je werkgever