10 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op MelBlue
Ik zou misschien toch eens testen op corona om zeker te zijn.
Heb ik al gedaan, geen corona 😉
3 jaar geleden
Zou je niet gelijk op laten schrikken door allerlei verhalen… vind het nogal heftig ookal is het goed bedoelt dat er meteen longembolie geroepen word..
het kan zijn doordat je baarmoeder hoger gaat zitten dat je kortademiger word, ook bij rust. Je kan hier ook angstiger door worden, wat weer kan resulteren in een te hoge ademhaling. ( ik heb vaak last van hoge ademhaling hyperventilatie ook voor m’n zwangerschap dus ik weet wat het is) hier ga je ook wat meer door hoesten als je ademhaling hoger komt te zitten, of je onbewust te hoog ademhaalt of hyperventileert. Probeer eens 3 seconden in te ademen met je handen op je buik en 6 seconden uit te blazen.. dit een paar keer herhalen. Dit helpt mij meestal. Anders kun je ook nog een meditatieoefening proberen. Hier word je ademhaling vaak ook rustiger en dus minder hoog van. Mocht je ongerust blijven kun je natuurlijk altijd aan de bel trekken.
3 jaar geleden
https://www.ikenmama.nl/benauwdheid-tijdens-zwangerschap/ hier een artikel over benauwdheid, er zijn meerdere vrouwen die dit hebben tijdens de zwangerschap. 😊