9 Reacties

4 maanden geleden

Wij hebben de zindelijkheids box gedaan en mijn zoontje was met een week zindelijk. Derde dag snapte hij wat de bedoeling was daarvoor veel ongelukjes maar dat zijn juist leermomenten. Het is wel de bedoeling dat je een week thuis blijft

4 maanden geleden

Ik ben van mening dat je kind er ook echt aan toe moet zijn.. als dat nog niet het geval is, vraag ik me ook af hoe veel effect het gaat hebben. Wij hebben de zindelijkheidsbox ook gebruikt bij kind 1. Werkte super goed. Mn kind van 2,5 is nu zindelijk, doordat ze alles ziet bij haar broer en ze gaf ineens zelf aan dat ze geen luier meer wilde dragen. Ze heeft amper ongelukjes.

4 maanden geleden

Ons zoontje is even oud, we laten hem in de ochtend en in de avond op het potje plassen, verder geeft hij het aan als hij gepoept heeft en een schone luier wil. Wij laten het hier voorlopig bij, bij ons oudste zoontje hebben we de zindelijkheidsbox gebruikt ergens met 2jaar en 10 maanden, dat was hier echt geen succes, hij ervaarde zoveel druk en was alleen maar met de beloning bezig. Toen besloten het af te wachten en met 3,5 jaar binnen twee dagen zindelijk zonder gedoe…maar goed ieder kind is natuurlijk anders

4 maanden geleden

Ik werk zelf in de kinderopvang op een groep met 3-jarige. Sommige kinderen zijn er gewoon wat later klaar voor. Ik heb meerdere kinderen gehad op de groep waarvan ik dacht “gaat dat wel goedkomen?!” En ze zijn allemaal zindelijk geworden omdat ze ineens uit het niets er aantoe waren :). Mijn dochter had er echt geeeen zin in. Plaste gewoon in haar onderbroek en gaf er niks om. Inmiddels komt er een kleine interesse in de wc en in het potje. Ze is wel poep-zindelijk maar voor plassen wil ze nog graag haar luier aan. Stapje voor stapje komen we dichterbij zindelijkheid :). Het helpt ook wel dat haar vriendinnetjes van de opvang wel zindelijk zijn dus daar stimuleren we haar ook mee. “… zit al op de wc, zullen wij dat ook proberen” dus op die manier. Het komt goed!!

4 maanden geleden

Reactie op Snos

Ik werk zelf in de kinderopvang op een groep met 3-jarige. Sommige kinderen ...
Dankjewel, fijn dat het herkenbaar is voor je en dit stelt me gerust om het te lezen.

4 maanden geleden

Nooit zo’n doos geprobeerd maar hier nu de tweede zoon proberen zindelijk te krijgen, heeft alleen ook erg weinig interesse. Bij onze eerste had ik een grabbel cadeautjes doos gemaakt met wat kleine prullaria cadeautjes en die was daarna binnen 3 dagen zindelijk. Deze week ook bij zoon 2 hiermee begonnen en het doet wel wat, maar gaat wel langer duren. Wellicht niet de meest pedagogisch verantwoorde methode maar ik blijf er wel bij dat als ze eenmaal het principe doorkrijgen het daarvoor wel het gewenste nut heeft.

4 maanden geleden

Laten jullie de luier ook uit? Als ik mijn zoontje er nog een onderbroek onderaan doe geeft hij er niks om dat het nat is na het plassen. Maar iedere keer plas op de grond oid is ook niet fijn..

4 maanden geleden

Mijn jongste dochter heeft geen interesse in het potje of wc en wordt boos als ze er op "moet" of als ik er over begin. Bij mijn oudste ging dit een stuk makkelijker. Daar hielp het belonen heel goed bij. Ik heb geen ervaring met een zindelijkheidsbox. Op de opvang zeggen de leidsters dat het wel komt. In de herfstvakantie wil ik een aantal dagen thuis blijven en dan weer proberen. Ik probeer er vooral geen druk achter te zetten

4 maanden geleden

Reactie op Jes1290

Laten jullie de luier ook uit? Als ik mijn zoontje er nog een onderbroek on ...
Wij hebben heeeeeeel veel gedweild🫠