15 Reacties
3 maanden geleden
Ik zal in iedergeval niet aan de antibiotica zalfjes beginnen. Het is een virus en is meestal met 5 dagen over! Wij gaven telkens kleine beetjes water. Eten kwam wel weer… het was even pittig! Vind het wel bizar te lezen dat ze in het buitenland voor dit soort dingen nog steeds antibiotica geven aan de kleintjes.
3 maanden geleden
Reactie op Chalot
Ik zal in iedergeval niet aan de antibiotica zalfjes beginnen. Het is een v ...
Ja snap ik ook niet. Denk ook niet dat dat hier gebeurt. Dacht meer aan iets wat kan verzachten ofzo waardoor ze beter kan slapen…
3 maanden geleden
Reactie op manonnetje
Ja snap ik ook niet. Denk ook niet dat dat hier gebeurt. Dacht meer aan iet ...
Ja, wij hadden van de huisarts wel een middeltje gekregen wat de wondjes een beetje kan verzachten (soort verdovend iets) maar was drama aan te brengen. Dus uiteindelijk was het gewoon echt doorbijten! Wat wel leek te helpen was de zetpillen van Neurofen, normaal neemt ze de drankjes, maar dat ging nu niet. https://www.24pharma.nl/nurofen-kind-125mg-10-zetpillen#?utm_source=google&utm_medium=organic hierdoor sliep ze in iedergeval wel weer..
3 maanden geleden
Heeeel naar, mijn zoontje heeft het extreem gehad met 5 maand en ik ook helaas. 😅 Het is echt met name uitzitten, virus die je er uit moet werken helaas. Hier hielp alleen maar hormoonzalf op gegeven moment, hij heeft eczeem dus het was nog stukje erger 🫣 Hoop dat het snel klaar is!! Meest ellendige wat wij hier hebben meegemaakt met hem naast de oorontstekingen
3 maanden geleden
Wij hebben net een handvoetmond gehad in combo met spruw.. Heel fijn was dit 🙃 wij hebben voor de spruw wel druppeltjes gehad maar voor het overige konden we niet veel meer doen dan dafalgan en nurofen afwisselend geven voor de pijn… Bij ons was het inderdaad 5/6 dagen afzien, niks eten en veel wenen… Succes ermee!
3 maanden geleden
Reactie op Leah87
Oooh ellendig virus. Hier net voor de tweede keer in 6 maanden gehad 🙄 Hie ...
Ohh ja dit dacht ik ook maar mag niet op wondjes dus durf het hierbij niet aan🙈
3 maanden geleden
Wij hebben hier ook een virus gehad met blaasjes, was geen officiële hand voet mond want er waren geen blaasjes op handen en voeten. Maar hier hielp niets. Zetpil icm nurofen niet, Destinox niet en ook lidocaine gel niet.
Ons zoontje at en dronk op een gegeven moment niets meer en we hebben uiteindelijk 4 nachten in t ziekenhuis gelegen vanwege hele hoge ketonenwaarden. Maar: dit is extreem en we zijn aan het uitzoeken wat de oorzaak is want een tijdje geleden had hij het weer. Er is nu een mega ijzer tekort vastgesteld, dus dat kan van invloed zijn.
In het ziekenhuis kregen we combi zetpillen en diclofenac, die heb ik de tweede keer meteen ingezet en dat hielp gelukkig waardoor ziekenhuis bezoek bespaard kon blijven.
Maar nogmaals dit was echt extreem, hopelijk is je kleintje er snel vanaf
3 maanden geleden
Reactie op smollpingu
Wij hebben hier ook een virus gehad met blaasjes, was geen officiële hand v ...
Jeetje wat heftig zeg, verschrikkelijk als je kleine er zo aan toe is. Nu weer oke?
Hier is het wel echt handvoetmond, heerst op de opvang. Vannacht heeft ze wat beter geslapen en ontbijten zonder huilen van de pijn, dus denk dat we op de goede weg nu zitten☺️
3 maanden geleden
Reactie op manonnetje
Jeetje wat heftig zeg, verschrikkelijk als je kleine er zo aan toe is. Nu w ...
Hopelijk gaat het snel voorbij!
Ja ons zoontje is nu oké, zijn het ijzertekort aan het supplementeren en moeten dinsdag opnieuw bloed prikken.