14 Reacties
4 maanden geleden
Zie je nog meer symptomen? Als je t niet vertrouwd kun je de hap bellen. Als de huisarts pas over een maand kan, zien ze misschien weinig verontrustends?
3 maanden geleden
Reactie op smollpingu
Zie je nog meer symptomen? Als je t niet vertrouwd kun je de hap bellen. Al ...
Het is echt onnodig om hiervoor de hap te bellen. Die is voor mensen die NIET tot de volgende dag kunnen wachten om naar de huisarts te gaan. Als je het niet vertrouwt dan gewoon huisarts opnieuw bellen.
Misschien stoot ze zich steeds op die plek (stoeltje, in bed of aan speelgoed?).
3 maanden geleden
Hoi mama,
Is jouw kindje deels/ half Aziatisch? Ons dochter heeft blauwe plekken/strepen over haar billen en rug, is heel normaal bij de Chinese. Ik maakte er me in het begin wel veel zorgen om, omdat het echt heel haar ruggetje is, schouders en bovenarm. Heel extreem, maar de kinderarts zag dit vaker bij Aziatische kindjes. Ze noemen het ook wel eens mongolenvlek, wij zeggen liever geboortevlek. Deze trekken grotendeels weg naarmate ze ouder worden.
3 maanden geleden
Reactie op MelisAD
Toevallig heb ik ook op de onderrug van mijn dochtjertje een blauwe plek ge ...
Heb pas over 2 weken een afspraak bij de huisarts. Dus helaas…
3 maanden geleden
Reactie op Hi5
Hoi mama,
Is jouw kindje deels/ half Aziatisch? Ons dochter heeft blauwe ...
Wij zijn idd van Aziatische afkomst. Ik heb over twee weken een afspraak bij de huisarts, maar jouw berichtje heeft me enorm gerust gesteld. Heel erg bedankt ❤️
3 maanden geleden
Reactie op Fem_x
Het is echt onnodig om hiervoor de hap te bellen. Die is voor mensen die NI ...
Als mijn kind uit het niets ineens blauwe plekken krijgt en andere rare dingen, zou ik zeker wel de hap bellen. Maar zoals ik ook zei, als de huisarts pas over een maand kan is er zeer waarschijnlijk niks aan de hand
3 maanden geleden
Reactie op smollpingu
Als mijn kind uit het niets ineens blauwe plekken krijgt en andere rare din ...
De hap is er niet voor dit soort dingen. Huisarts wel. Mijn kinderen hebben soms ook blauwe plekken waarvan ik echt niet weet hoe ze er gekomen zijn, soms spelen ze gewoon lomp of oefenen ze iets en stoten ze zich.
3 maanden geleden
Reactie op Hi5
Hoi mama,
Is jouw kindje deels/ half Aziatisch? Ons dochter heeft blauwe ...
Mongolenvlekken trekken niet weg in tegenstelling tot blauwe plekken. Mijn kinderen hebben ook allebei een mongolenvlek boven de billen. Toen ze net geboren waren schrok ik me te pletter dat ze al blauwe plekken hadden. Kraamzorg zei dat het mongolenvlekken zijn. Maar die zitten er nu nog steeds (bijna 4 en bijna 2 jaar later).
3 maanden geleden
Reactie op Fem_x
Mongolenvlekken trekken niet weg in tegenstelling tot blauwe plekken. Mijn ...
Deze trekken op latere leeftijd grotendeels weg. Ik lees ook dat het meestal na de leeftijd van 4 jaar gebeurd. Wie weet verdwijnt het nog wel bij jouw kindjes. Ik schrok me ook te pletter toen ik mijn dochter er zo blauw zag uitkomen 🙈 niemand in beide families heeft het zo erg gehad als haar, maar het trekt toch grotendeels weg.
3 maanden geleden
Reactie op Hi5
Deze trekken op latere leeftijd grotendeels weg. Ik lees ook dat het meesta ...
Oh die van mijn dochter komen en gaan. Dus het zijn niet vlekken die er altijd zitten.
3 maanden geleden
Reactie op Fem_x
De hap is er niet voor dit soort dingen. Huisarts wel. Mijn kinderen hebben ...
Mag hopen dat je begrijpt dat ik iets anders bedoel dan blauwe plekken die door stoten of vallen komen.
Ik gebruik meestal eerst de app App de verpleegkundige en als die zeggen HAP bellen dan doe ik dat.
Want idd voor normale blauwe plekken moet je niet bellen maar als je t niet vertrouwt zou ik ze gewoon bellen.
Maar nogmaals; als de huisarts je zolang laat wachten is er zeer wss niks aan de hand