18 Reacties

3 jaar geleden
Ik heb geen ervaring met drugsgebruik dus ik kan me niet voorstellen hoe dit voor jou is.
Ik zou professionele hulp zoeken om te stoppen. Het zou ongelooflijk sneu zijn als je kindje straks verslaafd wordt geboren en af moet kicken. Ik neem aan dat je als moeder het beste voor je kleintje wilt en in dit geval is dat echt zo snel mogelijk stoppen! Succes ✨

3 jaar geleden
Ik zou idd hulp zoeken zodat je op een veilige manier kunt stoppen want volgens mij heb ik ooit eens gehoord dat in 1x stoppen tijdens een zwangerschap ook gevaarlijk kan zijn.

3 jaar geleden
Wat goed dat je hier advies over vraagt! Ik zou hier een open gesprek over aangaan met de verloskundige en eventueel de huisarts. Meerdere jaren iedere dag blowen kan denk ik gezien worden als verslaving, hoe zwaar dat ook klinkt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om daar zomaar mee te stoppen. Net zoals veek aanstaande moeders het moeilijk vinden om te stoppen met roken. Verder geen advies, maar ik zou dus zeker even langs de huisarts gaan!

3 jaar geleden
https://www.vnn.nl/meer-over-middelen/risicos-en-gevolgen/alcohol-en-drugs-tijdens-zwangerschap misschien heb je wat aan deze link

3 jaar geleden
Ik heb zelf helaas een miskraam gehad, niet door drugsgebruik, maar gewoon onverwachts.
Voordat ik zwanger raakte heb ik ook een lange tijd geblowt ook een aantal jaar, zelf ben ik ruim 1jaar voordat ik zwanger raakte gestopt. Ik ben zelf gewoon in 1keer gestopt en had er zelf helemaal geen moeite mee, maar dat kan natuurlijk per persoon verschillend zijn. Ik weet niet hoe het zit met in 1keer stoppen als je zwanger bent, dus daar kan ik geen uitspraak over doen..

3 jaar geleden
Als tip zou ik (zolang dat indd geen gevolgen heeft tijdens je zwangerschap) gewoon in 1keer stoppen, dus rook je laatste jointje en daarna gewoon niet meer. Het kan zijn dat je "afkickverschijnselen" krijgt, maar zodra je daar door heen bent voel je je daarna echt beter( dat had ik in ieder geval ;)

3 jaar geleden
Dag mama 2 be, is echt zwaar heb het met de verloskundige over gehad. Ze zei dat wetenschapelijk het niet bewezen is dat het schade aan je kind toebrengt wel het sigaret dat ermee gebruikt wordt. Ook kan het kind met afkick verschijnselen geboren worden. Een vriendin van mij heeft bij al haar kinderen geblowt en haar kids hadden geen afkickverschijnselen.

3 jaar geleden
Hey!
Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap.
Ik blowde regelmatig een jointje en ik rookte ook veel.
Het roken ben ik bijna mee gestopt ik rook er max 3 op een dag. Blowen meteen mee gestopt al verlang ik er wel erg naar hoor...
Het is inderdaad gevaarlijker voor je lichaam om helemaal in 1 keer te stoppen..
Afbouwen is dan beter 😃
Helemaal stoppen met roken zal me denk ik niet lukken maar stress is erger zeggen ze..
Ik ben nu 16 weken zwanger en ons kindje is gewoon helemaal gezond!
Je zal nare reacties krijgen maar je moet doen wat goed voor jou voelt. 🥰

3 jaar geleden
Hey ik snap je helemaal . Toen ik 6 jaar geleden zwanger werd van me dochter was het ook niet gepland en kwam ik ook pas na 13 weken erachter dat ik zwanger was en in die tijd rookte ik en me vriend ook veel wiet zo 4 jointjes op een dag. Ik vond het toen ook super moeilijk. Mij is het toen helaas niet op eigen houtje gelukt om te stoppen en ik ben toen 3 maanden bij me ouders gaan wonen en met hun hulp heb ik kunnen stoppen. Als je al heel lang blowt en elke dag dan ken je beter elke dag minder gaan roken dus in plaats van een heel jointje roken maar telkens een paar hijsjes nemen en dat dan steeds langer tussen laten zitten en zo stoppen omdat je anders afkickverschijnselen gaat krijgen en denk dat ook niet erg goed voor de baby gaat wezen .Mij is het toen in 2 weken tijd gelukt om te stoppen. Mischien dat het een optie is voor je , ik wens je heel veel sterkte en succes en je kan me altijd een berichtje sturen als je meer wilt weten

3 jaar geleden
Hey,
Ten eerste zou ik even goed nadenken of je idd het advies wil opvolgen om dit met je verloskundige te bespreken..
ik ken iemand die dit deed en meerdere urine controles moest uitvoeren daardoor.. en als zij had door gerookt toen.. werd veilig thuis ingeschakeld..
ik weet niet of je daar op zit wachten mocht het stoppen idd niet lukken.
Ik heb zelf ook heel lang geblowd.. en Ben direct gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was.. het is even zwaar daar ben ik eerlijk in.. maar het is echt beter om het te proberen.. probeer ook veel afleiding te zoeken op het moment je merkt dat je trek krijgt in een blowtje.. ga wandelen.. iets poetsen.. zorg dat je niet in een situatie komt waar je normaal gesproken een jointje zou pakken.. blijf bij de mensen uit de buurt die roken.. ook dat is namelijk een trigger.. ik wil je heel veel succes wensen♥️

3 jaar geleden
Reactie op beauLhysha
Hey,
Ten eerste zou ik even goed nadenken of je idd het advies wil opvolge ...
Wat je hier beschrijft is mijn grootste angst. Ik ben me bewust van mijn verslaving en ik wil niet dat veilig thuis onnodig wordt ingeschakeld. Ik ben opgegroeid in een verslavingsgevoelig gezin en wil juist voor die kleine die eraan komt daarin degene zijn die de cirkel doorbreekt. Het valt me echt zwaar, emoties overladen me, weinig eetlust en energie terwijl er veel van me wordt verwacht in deze periode (school/werkgebied). Ik minimaliseer tot zo weinig mogelijk maar heb echte trek en dat veel in mijn omgeving ook blowen helpt inderdaad niet mee. De echo’s zijn tot op heden goed maar ik maak me wel zorgen om de (mentale) gezondheid van mezelf en de baby.
Fijn dat een ieder de tijd neemt om hier een reactie op te geven, ik voel me hier namelijk heel alleen in maar door jullie ervaringen te lezen ervaar ik dat heel anders. Dankjewel❤️

3 jaar geleden
Reactie op BabyonthewayMS
Wat je hier beschrijft is mijn grootste angst. Ik ben me bewust van mijn ve ...
Aahw lieverd.. je bent zeker niet alleen! Mocht je privé willen praten mag je me opzoeken via Instagram.. Lhyshaa.. misschien helpt dat bij wat afleiding!
Ik herken je verhaal heel erg van mijzelf. En ik snap dat het heel zwaar is vooral als er in je omgeving gewoon door gerookt wordt.
Je hoeft je geen zorgen te maken om je kleintje.. ik ken mensen die hebben gewoon door gerookt tijdens de zwangerschap en de kindjes zijn gewoon gezond geboren.. ik zeg dit niet om je aan te moedigen om door te roken.. maar je hoeft je geen zorgen te maken om je kleintje! En dat weinig eetlust hebben dat veranderd na een aantal dagen neem dat maar van mij aan😚

3 jaar geleden
Hi lieve mama to be!
Ik voel je helemaal in deze, blow ondertussen iets van 4/5 jaar vast, zit in mijn afstuderen & heb net een nieuwe baan. Het is natuurlijk een verslaving als je er heel plat naar kijkt maar het stigma wat rond wiet/hasj gebruik hangt is bizar groot. Ik ben nu 17w zwanger & heb ook altijd afgezworen om niks meer te roken mocht het mij ooit gegunt zijn om zwanger te raken. Totdat ik overvallen werd door de ergste misselijk ooit, het enige waardoor ik überhaupt kon eten of drinken (en dus naar mijn examens & werk kon) was nadat ik gerookt had (feitelijk te onderbouwen want cannabis blokkeert het braakcentrum in je hersenen) Het voelde enorm dubbel om nog te roken dus ik heb uiteindelijk Jellinek telefonisch gecontacteerd & een heel fijn en informatief gesprek mee gehad. Het ding is dat je een nieuwe routine moet aangaan, dus de momenten dat je normaal zou gaan draaien nu even gaat wandelen, of snoepjes eten, of in een boekje schrijven. Het duurde voor mij 1 week totdat de 'afkickverschijnselen' helemaal weg waren(aint no joke) maar wat een wereld van verschil. (was toen 7w) Ik droom ineens weer en kan ze na vertellen, eten is een totaal andere ervaring, deal heel anders met stress & mis het minder dan verwacht. Ik heb 1x een terugval gehad, hoord erbij maar blijf er niet in hangen. Het is cliché maar als ik het kan, kan jij het 1000%. Je doet het uiteindelijk niet alleen voor jezelf maar voor het wondertje wat in jou buik groeit, en jou lijf is het huisje van je baby. Luister naar je hart want de verslaving zit in je hoofd. kus x

3 jaar geleden
Hi mama to be! Voor mijn zwangerschap heb ik ook een aantal jaar fanatiek geblowd , ook toen ik nog niet wist dat ik zwanger was heb ik “gewoon” geblowd. En als ik het eerlijk moet bekennen heb ik ook een afscheids jointje gerookt toen ik wist dat ik zwanger was. Ik ben wel in een keer gestopt , maar dit was meer omdat ik zelf niet durfde maar ik snak er soms wel enorm naar! Dit is niet om het aan te moedigen , zeker niet. Maar ik denk ook altijd maar zo: er worden ook crack baby’s geboren en dergelijke. Dus rook jij af en toe een jointje , zou dit vast niet heel schadelijk zijn en het is idd eerder de tabak die schadelijk is.. In Amerika word er soms zelfs cannabis voorgeschreven voor zwangere vrouwen ivm overgeven en pijn. Nogmaals dit is echt niet om het aan te moedigen. Maar idd is het verstandig om met een professional te praten , u got this girl!😘 En heel knap dat je dit bespreekbaar durft te maken.

3 jaar geleden
Meid, ik snap het dat het moeilijk is want het is een verslaving en met een verslaving stoppen is moeilijker dan gedacht. Het is niet bewezen dat cannabis schadelijk is voor je kleintje maar denk hier even aan… je kleintje krijgt vanaf dat het ontstond dagelijks ook deze stoffen binnen. Net als jij gaat het hier dus een hunkering naar ontwikkelen en de rest van zijn/haar leven een verslavingsgevoeligheid. Eens geboren gaat die hunkering er nog zijn maar ga je dit niet kunnen geven aan hem/haar. Als je er echt vanaf wilt beslis dan voor jezelf: Ga ik door de ontwenningsfase of ga ik het mijn pasgeboren kindje laten doen?
Ook riskeer je inderdaad kinderzorg en ook al twijfel ik er niet aan dat jij een goede moeder bent (je zou de vragen niet stellen moest het niet zo zijn), zij werken volgens een schema met omgevingsfactoren, niet je intenties.