15 Reacties

4 maanden geleden

Heel, heel erg vervelend, ik heb zoiets ook zelf meegemaakt. Je voelt je zo niet vrij in je eigen huis. Ik zou steeds in mijn achterhoofd proberen te houden dat je buren er zelf voor kiezen in oudere, gehorige huizen te wonen en dat kinderen nou eenmaal geluid maken. Daar kun je niets aan doen. Ik weet wel dat begrip voor elkaar ervoor zorgt dat geluid als minder hinderlijk wordt ervaren.. Als je buren weten dat je je best doet, zullen ze er minder last van hebben. Dus het is een beetje balans zoeken tussen aardig blijven en rekening houden met elkaar maar ook niet over je heen laten lopen, ze kunnen niet voor elk wissewasje komen klagen. Daarmee geven ze jou ook heel veel stress en overlast. Dat is het beste advies dat ik heb :(

4 maanden geleden

Is het telkens maar 1 kant die klaagt, of beide kanten? Want ja zoals al aangegeven, oude huizen zijn meer gehorig. Ik zou vooral proberen, blijven te communiceren met hun. Niet dat jullie de dikste maatjes moeten worden, maar dat ze wel weten, dat jij er wel mee bezig bent. En dat de jongste nu eenmaal een kind is, daar hoort deze fase (helaas) er ook bij 😉 Bij me ex, hadden we ook een oud rijtjeshuis. De buren, een jong koppel met een zoontje (4j) langs de andere kant een appartement. Ja we hebben de buurjongen ook snachts horen huilen. Maar anders om ook. Elkaar beetje verdragen (jij doet al wat jij kan doen!) het is niet enkel onze (en de nieuwe generatie) die rekening moeten houden met de oudere maar ook andersom! (Dat vergeten velen;niet allemaal, blijkbaar 🫣)

4 maanden geleden

Vervelend om zo op eieren te lopen. Hier ook een dreumes die veel geluid produceert en echt niet stil kan doen. En dan komt er ook nog een kleintje aan die straks om de haverklap zal huilen, ook in de nacht. Het is maar even zo. Als je ze ziet ook aangeven dat je het zelf vervelend vindt en zou willen dat het anders was, maar dat het vast een fase is die met veel geduld weer overgaat. Erkennen dat het voor iedereen vervelend is.

4 maanden geleden

Misschien klinkt dit onaardig, maar sorry je mag in je eigen huis echt gewoon zoveel geluid maken als normaal is! Natuurlijk tussen 10 ‘s avonds en 7 ‘s ochtends is het geacht stil te zijn, maar kindergeluiden worden nooit als overlast gezien. Als deze mensen er zo last van hebben moeten ze maar in een alleenstaand huis gaan wonen. Dit zou ik dan ook op een aardige manier tegen ze zeggen. Je begrijpt hun standpunt en dat het momenteel soms wat luider is bij jullie thuis, maar kinderen zijn kinderen en mogen dat ook zijn. Je zal ze tussen “rust tijden(22.00-07.00) proberen rustig te houden maar door de dag wil je hun niet controleren). (Als je bv de TV heel hard zou hebben altijd, of muziek speelt of onderburen hebt begrijp ik het probleem, maar dit is nou eenmaal hoe het leven is samen op deze aardkloot.)

4 maanden geleden

Reactie op Kyuubi

Is het telkens maar 1 kant die klaagt, of beide kanten? Want ja zoals al aa ...
Ja eerst waren het voornamelijk de buren waar onze huiskamer aan grenst. Zij zijn twee x langs gekomen. De eerste x verteld dat ik het heel vervelend vind dat we doen wat we kunnen maar dat ze ook kinderen mogen zijn. De tweede x kwam ze om te zeggen dat ze een voorzetwand zouden gaan plaatsen a 3000€ en er werd eigenlijk verlangt dat wij mee zouden betalen. Omdat zij dat door ons moesten plaatsen. Dat hebben we geweigerd en sindsdien zijn ze boos. Ik heb me altijd netjes gehouden en empathie getoond. Maar nu begint de andere buurvrouw. Met een huilbui/driftbui ga ik vaak even uit de huiskamer naar de gang (die grenst aan haar huis). Het meest ironische aan het verhaal is dat wij hier nu 7 jaar wonen en tot een jaar geleden wij elk weekend overlast hadden van feestjes tot 3! uur snachts door haar jongens. Ik heb toen twee keer gevraagd of de muziek uit mocht met de gedachten ben zelf ook jong geweest. En nu dit, zij heeft zelf drie jongens maar waarschijnlijk had zij vroeger alles onder controle en was er nooit ruzie of strijd. Denk ook een gevalletje andere generatie/ouderschap. Ze noemde mijn zoon zijn driftbui over de app een : escalatie binnenshuis en een ongewenste situatie. Sorry daar zakt mijn broek echt vanaf. Dus dat aardig doen en begrip tonen dat is heel lastig als er allemaal aannames worden gedaan over de app nog wel!

4 maanden geleden

Reactie op JG2

Ja eerst waren het voornamelijk de buren waar onze huiskamer aan grenst. Zi ...
Oh, 😳 ja. Dat geeft al een andere situatie. Dat kunnen ze toch niet verlangen van jouw? Omdat ze dat door jouw moeten doen? LoL, het lijkt alsof ze vergeten is hoe jonge kinderen zijn. Of haar kids waren 'perfect'. Of zoals je zegt door de hardere aanpak van vroeger, "betere controle" had. Jij kan nu niet meer doen, dat je al doet. Blijven aangeven dat het een fase is. Als ze ouder zijn dit er heus wel uitgaat. Kleuters gaan ook nog luid zijn.

4 maanden geleden

Reactie op JG2

Aan de ene kant snap ik wel dat je geweigerd hebt mee te betalen (ik kan ook niet in jullie portemonnee kijken natuurlijk), maar aan de andere kant vind ik het ook weer niet zo gek om mee te denken aan een oplossing als er veel geluidsoverlast is. Ik zou dan toch liever een klein bedrag meebetalen en me daardoor weer vrijer voelen in m'n eigen huis. Hebben deze buren geen last meer sinds ze de voorzetwand hebben? Verder wel heel vervelend voor jullie hoor! Je kunt er echt niks aan doen en het lijkt me een heel vervelend gevoel.

4 maanden geleden

Hier klagen de buren niet, maar als ze dat zouden doen zou ik simpel zeggen: vergeten hoe kleine kids zijn? Er zitten geen batterijen in, en er zit geen volumeknop op, meer dan zeggen dat ze rustig moeten doen kun je niet. Maar vooral niet op eieren gaan lopen. Hoe is het, jij woont er ook hoor. En ja het is vervelend. Ik wordt hier soms ook hoorndol van die twee van mij, maar leven en laten leven. Kleine kids moeten in vrijheid kunnen opgroeien. En tuurlijk zijn er grenzen, maar wat moet je doen dan? Ze vastbinden? Gewoon je leven leiden, en niet eronder laten leiden.

4 maanden geleden

Reactie op JG2

Wauw meebetalen, dat vind ik nogal ver gaan. Dan hadden ze een beter geïsoleerde woning moeten kopen.

4 maanden geleden

Reactie op E1989

Aan de ene kant snap ik wel dat je geweigerd hebt mee te betalen (ik kan oo ...
Ja. True. Maar als het een extra muur is in Hun woning, neen. Moest er aanpassing gebeuren in de gezamenlijke muur; isolatie schuim erin spuiten, ja. Daar wil ik wel over nadenken en is in de portemonnee kijken, wat mogelijk is.

4 maanden geleden

Reactie op Caatje013

Hier klagen de buren niet, maar als ze dat zouden doen zou ik simpel zeggen ...
Ja ik denk dat ze inderdaad beide zijn vergeten hoe het hebben van kleine kinderen is. En heel eerlijk ik zie hun kinderen nooit op bezoek gaan oid dus dat zegt ook wel iets over de band die ze gecreëerd hebben. Ik moet het ook echt loslaten maar ik vind dat echt zo ontzettend lastig. We zijn nu op vakantie en zie gewoon op tegen maandag, dan gaan we weer terug. 😂

4 maanden geleden

Misschien moet je dat ook gewoon een keer aan hun zeggen? Dat je je nu echt niet meer fijn voelt in je eigen huis en op eieren loopt? Ik denk dat als zij weten dat jij er van alles aan doet ze ook wat meer begrip hebben misschien? Hier moeten vooral zij toch even doorheen denk ik!

4 maanden geleden

Jeetje wat een nare situatie. Als ik lees wat je buren allemaal zeggen/schrijven en verwachten dat jij mee betaald aan dingen voor hun huis zou ik echt meer scheit hebben. Proberen in de ochtend tot 7.30 beetje de rust te bewaren en na 22 uur idem. Maar het zijn en blijven kinderen. Woon je gehuurd of gekocht? Als het huur is zou je nog kunnen informeren bij de woningbouw of er iets met extra isolatie gedaan kan worden. Maar zeker niet zelf op eieren gaan lopen omdat je buren geen begrip hebben voor een gezin met jonge kinderen.

4 maanden geleden

Ja dat doen we dus ook al, we wonen koop en kijken wel zeker om ons heen hoor. Dat was ook een van de redenen dat wij niet mee wilden betalen. Ben in ieder geval heel blij met jullie reacties dat ik dus niet gek ben haha. Verder heb ik de eerste keer duidelijk gezegd dat ik het echt heel vervelend vind en dat het mijn woonplezier erg beïnvloed. Het lijkt ook wel een beetje of het nu 2 tegen 1 is. Helaas.

4 maanden geleden

Nou je bent niet gek hoor!!! Hele vervelende situatie, maar ik zou proberen het je niet aan te trekken(hoe lastig ook). Zou oordopjes klaar leggen voor de volgende keer als ze komen klagen. Nee zonder dollen zou als ze klagen gewoon zeggen dat je het vervelend vindt dat ze er zo een last van ervaren, en je ze afremt als het buitensporig wordt maar het ook kinderen zijn. En je hoopt dat ze daar een beetje begrip voor kunnen opbrengen. Ik hoop dat je het los kan laten.❤