6 Reacties
één maand geleden
Heel herkenbaar! Vind het dan ook een beetje zielig dat we het nu zo moeilijk vinden. Lot van de tweede zullen we maar zeggen.
Wij hebben nu een nieuwe houten treinset van de Ikea voor de verjaardag van de jongste en een leuk teken/memobord van de Ikea.
Dan maar twee cadeautjes 😃
één maand geleden
Ook heel herkenbaar. Al zijn er toch nog wat dingen naast de praktische cadeaus zoals regenlaarsjes, paraplu en kleding die in mij op kwamen. Mijn jongste is meer van het speelgoed met geluid dan de oudste was/is en is beweeglijker dus dan passen er toch weer ander soorten dingen bij.
- Schleich diertjes (of ander merk)
- Speldjes voor in het haar
- Wobbel of goedkopere variant
- Klimrek met glijbaan
- Houten ijscobar
- Leesboekjes (heb je mijn inziens nooit genoeg)
- Leertoren
- Hondje wat danst of blaft.
- VTech theepot met kopjes
- Little People
één maand geleden
Wij hebben dit probleem ook, maar vind het belangrijk dat ons tweede meisje ook haar “eigen” speelgoed heeft. Maar ze krijgt ook dingen waar ze samen mee kunnen doen. Ik denk dat bijv aan een step, driewieler, eigen poppen of Barbies, tent, watertafel, magnetische bouwstenen, stapelstenen, zulke dingen.
Ze spelen veel met elkaars speelgoed. En net zoals een keukentje en zo ga ik geen tweede in huis halen. Maar wel zo eerlijk en speciaal als ze haar eigen dingen krijgt. Ze hebben allebei een eigen speelgoedmand, en mogen met elkaars spullen spelen, maar weten wel dit is van die en dit is van die, en dat is samen.
Zo hebben ze ook ieder een eigen etui, en kleurboeken. Eigen stickers en zo. Ook om ruzie te voorkomen 🤣🙈.
één maand geleden
Hier dus 2 jongens, maar het is wel gelukt om tot een leuk lijstje te komen. Heel eerlijk: de jongste volgt de oudste in zijn spel, dus er zitten ook 'oudere' dingen tussen.
Wij hebben een speeltent (een huisje voor binnen, van djeco) gegeven. Leuk als verstopplek en voor rollenspel. Hij staat nu nog in de woonkamer, maar gaat uiteindelijk naar zolder.
Verder: handpoppen van dieren. Vonden beide kinderen fantastisch. Broer kocht een plastic dino met geluid voor zijn broertje (gaat vast niet lang mee, maar voor €10 en de bijbehorende blijdschap...).
Oma gaat een treinaccessoire geven: een tunnel waar een dino op staat. We hebben een grote treinset waar veel mee gespeeld wordt en regelmatig iets aan toegevoegd wordt. Mss hebben jullie zoiets met een poppenhuis, bouwmaterialen (duplo, connetix etc), een diertjescollectie etc?
Verder nog wat boeken met een dino of olifant in de hoofdrol, want die zijn favoriet:
David burrows - heb jij misschien een dinosaurus gezien?
Leo timmers - het eiland van olifant
Rachel bright - de muis in de leeuw
Chris haughton - we hebben een plan (kartonversie, maar deze vind ik eigenlijk wat minder leuk dan Misschien of Mama is kwijt)