15 Reacties

3 jaar geleden

Oh ik dacht dat calcium pas vanaf de 20 weken werd geadviseerd? Volg even mee 馃槉

3 jaar geleden

Ik drink best veel melk 2-3x per dag, eet elke dag kaas en soms ook yoghurt of vla dus kom wel aan de hoeveelheid.

3 jaar geleden

Ik slik ook een multivitamine met calcium en pak nu om de dag 1000 mg erbij. Je krijgt natuurlijk ook binnen via voeding, en iedere dag 1000 leek me wat veel met ook al de multivitamine dus vandaar om de dag.

3 jaar geleden

Reactie op Noukii

Ik slik ook een multivitamine met calcium en pak nu om de dag 1000 mg erbij ...
Welke supplementen gebruik je dan? Ik zie veel calcium supplementen met vitamine D maar dit zitten ook al met hoge dosering in foliumzuur of multivitamine

3 jaar geleden

Reactie op Evi2019

Welke supplementen gebruik je dan? Ik zie veel calcium supplementen met vit ...
Op advies van iemand op het forum, heb ik vitamine D3 in druppelvorm van het merk Solgar. Die neem ik ook elke dag naast multi V. Welke calium tabletten hebben jullie?

3 jaar geleden

Ik heb de vitamine d3 van Vitakruid, foliumzuur nu van Flinndal (eerst Vitakruid maar ging nu toch hier al een bestelling doen) en de calcium kauwtabletten van Flinndal. Kan niet tegen melk producten dus neem deze tabletten vanaf nu 2/3x per week.

3 jaar geleden

Ik slik de kauwtablettem van holland&barret. Je hebt van Orthica calcium citraat, deze vorm is beter opneembaar. Mijn verloskundige zei wel dat je de calciumtsbletten altijd pas voor het slapen moest pakken omdat het anders de opname van ijzer belemmert. En dit heb je natuurlijk ook nodig. Dus 鈥榮 avonds pakken voordat je je tanden gaat poetsen!

3 jaar geleden

Gewoon kruidvat merk

3 jaar geleden

Reactie op Noukii

Gewoon kruidvat merk
Top thanks!

3 jaar geleden

Reactie op kast

Ik slik de kauwtablettem van holland&barret. Je hebt van Orthica calciu ...
Hoang neem jij die tabletten al?

3 jaar geleden

Reactie op kast

Ik slik de kauwtablettem van holland&barret. Je hebt van Orthica calciu ...
Is dat deze?

3 jaar geleden

Dank ik ga eens kijken naar de Calcium tabletten van Kruivat of Hollands and Barretts. Bij 1e echo maar even het advies horen omtrent wanneer starten.
Calcium is inderdaad pas vanaf later in de zwangerschap. De verloskundige verteld je daar meer over tijdens je intakegesprek.. ik zou dit zeker nog niet uit eigen beweging gaan slikken. Belangrijkste nu zijn je zwangerschapsvitaminen.

3 jaar geleden

Reactie op Tarabloem

Hoang neem jij die tabletten al?
Vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben. Mijn verloskundige raadde het dus wel aan als ik niet veel melkproducten binnen kreeg.

3 jaar geleden

Reactie op Tarabloem

Is dat deze?
Klopt, alleen moet je wel even kijken naar de dosering van magnesium en vit d. Want deze zijn hieraan dus ook toegevoegd. Ik slik de multi van orthica prena fem en lijkt me met deze er nog bij dat je wellicht veel te veel magnesium en vit d binnen krijgt. Even uitzoeken dus 馃槈