11 Reacties

2 jaar geleden

Nee, wel een peuter met pinda allergie. Hij is over koemelk, noten en ei allergie heen gegroeid gelukkig

2 jaar geleden

Reactie op MomOfL

Nee, wel een peuter met pinda allergie. Hij is over koemelk, noten en ei al ...
Welke noten allergie is hij heen gegroeid? Bij ons zeggen ze dat dit voor de rest van zijn leven is. Hij is nu 10 maanden

2 jaar geleden

Hoe merk je dat?

2 jaar geleden

Welke noten allergie is hij heen gegroeid? Bij ons zeggen ze dat dit voor d ...
Amandelnoten reageerde hij licht op. Hij was 10 maanden toen hij getest was. Het hangt er ook vanaf hoe sterk je kindje erop reageert, mijn zoontje reageerde op veel licht en op pinda sterk. En pinda allergie schijn je slecht overheen te kunnen groeien. De andere allergenen moest ik 1 voor 1 langzaam op gaan bouwen. Met al die allergenen duurde dat lang, maar hij is er wel overheen gegroeid. Toevallig moet ik volgende week met hem naar het zkh voor de tweede testen voor pinda (bijna 3jr). Hoop dat hij zonder epipen mag gaan rond lopen, want nu hij ouder wordt, is dat wel lastiger. Hoe is je kindje getest?

2 jaar geleden

Reactie op SanneN1988

Hoe merk je dat?
Klinkt stom, maar zo bedoel ik het niet. Maar zolang je je daar afvraagt, is je kindje niet allergisch (eerste paar maanden uitgezonderd). Wellicht overgevoelig, dat valt minder op. Ik merkte het bij mijn zoontje omdat hij bij bepaalde producten een vuurrode huid kreeg rond zijn mond, rode stippen in gezicht en romp en rug. En hij had altijd al een heel onrustige huid, daar smeerde ik al diverse zalfjes vanuit de huisarts voor.

2 jaar geleden

Reactie op MomOfL

Nee, wel een peuter met pinda allergie. Hij is over koemelk, noten en ei al ...
Wat fijn dat hij eroverheen is gegroeid. Mag ik je vragen wanneer je begonnen met het aanbieden van noten en ei?

2 jaar geleden

Reactie op Saraa123!

Wat fijn dat hij eroverheen is gegroeid. Mag ik je vragen wanneer je begonn ...
Ergens tussen 1,5 en 2 jaar zal dat zijn geweest. Was in overleg met de arts, steeds 1 allergeen per keer in hogere mate introduceren en als dat 2 weken in relatief hoge dosis goed ging, stapte ik over op een volgend allergeen. Het was een langdurend traject, ik weet niet meer in welke volgorde ik het heb opgebouwd

2 jaar geleden

Reactie op MomOfL

Ergens tussen 1,5 en 2 jaar zal dat zijn geweest. Was in overleg met de art ...
Oooh wat goed! Lang traject, maar denk zeker wel de moeite waard als je ziet dat ze eroverheen groeien. Mijn zoontje van 8 maanden heb ik gisteren eigenlijk voor het eerst een stukje brood gegeven en eigenlijk beetje dik pindakaas erop gesmeerd. Daar reageerde hij heel heftig op. Rood rondom zijn mond en een opgeblazen lip. Hij heeft ook last van exceem. Ik denk ik gisteren een beetje te enthousiast was en teveel van het goede heb gegeven en dit eigenlijk moest opbouwen.

2 jaar geleden

Oehh ja dat is wel erg enthousiast bij een allergie of overgevoeligheid. Opbouwen kun je ook nu nog g doen. Op internet kun je zoeken naar opbouwschema allergie, dan krijg je voorbeelden. Zo'n blauwe met lepels erop kreeg ik altijd mee. Eerst een theelepel in en redelijk grote hoeveelheid doen en dan 1 per dag een steeds groter schepje ervan. Tenzij je reactie merkt, dan een stapje terug en dat een paar dagen volhouden voordat je weer een stapje verder gaat. Duurt wel lang, maar daar heeft je kindje z'n leven lang profijt van. Heb je ook allergie testen laten doen? Ik heb mijn zoontje gelukkig nooit veel pindakaas , dus weet ik niet hoe hij daarop zou reageren. Bij een mespuntje reageerde hij net soortgelijk als bij jou kindje. Mijn zoon heeft ook altijd eczeem. Ze zeggen dat het niet komt door eczeem, dat eczeem ook niet komt door allergie, maar een kind met eczeem wel grotere kans heeft op allergie. Ik snap dat nooit maargoed, we blijven rustig door smeren haha

2 jaar geleden

Reactie op MomOfL

Oehh ja dat is wel erg enthousiast bij een allergie of overgevoeligheid. Op ...
Ja, precies. Zoals ik nu het hier lees op de forum heeft iedereen het eigenlijk opbouwend gegeven. Klinkt achteraf ook heel logisch. Heel stom van mij. Omdat ik vorige keer enorm schrok van zijn uitslag, ben ik nu bang om het opnieuw aan te bieden. Maar wil ook niet meer heel lang wachten voor wij een afspraak in het ziekenhuis krijgen. Hij is met een paar dagen 8 maanden en wil het stieken wel weer opnieuw aanbieden en dan dit x in kleine hoeveelheid. Ja, ik snap het ook niet helemaal over het exzeem dat ze dan hogere kans hebben op het ontwikkelen van een allergie. Werd jou toen destijds in het ziekenhuis geadviseerd om weer in kleine hoeveelheden te beginnen en was de eerste keer pinda kaas gelijk een heftig reactie?

2 jaar geleden

Reactie op Saraa123!

Ja, precies. Zoals ik nu het hier lees op de forum heeft iedereen het eigen ...
Ik moet zeggen, mijn intentie met zijn eerste keer Pindakaas was ook gewoon een boterham smeren met dat als beleg erop hoor馃槄 gelukkig had ik een stukje korst eerst ter vermaak en zat er daardoor alleen een mini hoeveelheid aan. Na die 1e keer heb ik niet meer durven geven (omdat ik ook reactie bij koemelk had ontdekt en dit toen ook) tot de eerste testen in het zkh ruim 3 mndn later. Toen kwam pinda er fanatiek uit, dus is me op het hard gedrukt dat ik het nooit zelf mocht geven en altijd een epipen bij moet hebben. Hij is net 3 en heeft laatst een 2e test gehad, weer flinke reactie op pinda, dus over een paar maanden een drempelwaardetest in het zkh om te kijken waar z'n grens ligt. Ik heb dus zelf verder nooit pinda gegeven. Ik zou als ik jou was, en je verhaal zo lees, niet zelf nu weer beginnen met pinda. Pinda is een heel sterk allergeen. Je kleintje kan er overheen groeien, maar dan moet het wel in de juiste stappen gaan. Bij te hoge dosis aanbieden kan het namelijk ook juist een sterkere allergie worden