16 Reacties

2 jaar geleden

Onze dochter krijgt ook buisjes! Alleen is er pas plek over 17 weken.. Wat fijn dat jullie zo snel terecht kunnen, weet je of jullie voorrang hebben gekregen of gaan jullie naar een speciale kliniek. En ik snap dat het heftig voelt, dat voel ik ook alleen ben ook zo blij dat ik haar nu kan helpen en ze eindelijk minder pijn gaat hebben 🙏

2 jaar geleden

Reactie op ANNEVDH

Onze dochter krijgt ook buisjes! Alleen is er pas plek over 17 weken.. Wat ...
Hoe oud is jullie dochtertje? Pfff pas over 17 weken? Jeetje wat een lange wachttijd zeg. Wij zitten bij het mst in Enschede. Wij hadden alleen een spoedplekje gekregen voor 16 augustus om te overleggen voor buisjes of niet. De kno plande dit in, geen idee of we voorrang hebben gekregen..
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft ook 7x oorontsteking gehad voor haar 1e verjaardag (steeds antibiotica omdat het niet vanzelf overging) uiteindelijk net voor haar 1e verjaardag buisjes (ivm corona was er toen niet eerder plek). Vanaf dag 1 zoveel verschil, in positieve zin! Ze had eindelijk energie om zichzelf te ontwikkelen (kruipen,lopen etc.) Helaas waren de buisjes er na 4mnd al uit, toen gelijk weer op wachtlijst voor nieuwe buisjes. In tussentijd 2x dubbele oorontsteking gehad. Inmiddels zijn ook deze buisjes er alweer uit (klein jaar gezeten) en als een half jaar nu zonder oorontsteking. Hopelijk blijft het hierbij!

vorig jaar

Sorry dat ik hier nu weer op inpik.. mijn zoontje heeft ook regelmatig ooronstekingen (bijna 14m). Hebben ze na de operatie (plaatsing) veel last? Hoe verliep dit bij jullie? Mijn zoontje heeft nog nooit doorgeslapen en zeurt heel vaak (dag en nacht). Pas nu begin ik te beseffen dat dit misschien wel aan zijn oortjes kan liggen.. ik gaf vaak maar telkens een klein flesje melk en hij sliep dan wel verder maar dus vaak gezeur 's nachts..

VRIEND

vorig jaar

Reactie op MommyOfAidan

Sorry dat ik hier nu weer op inpik.. mijn zoontje heeft ook regelmatig ooro ...
Mijn oudste zoontje heeft voor zijn eerste verjaardag buisjes gekregen en daarna nog 2x. De buisjes doen goed hun werk. Helaas moesten er een paar keer nieuwe in. De laatste ronde hebben ze buisjes met weerhaakjes erin gezet. Die blijven nu goed zitten afkloppen). Bij ons is het een wereld van verschil. Als hij nu oorontsteking krijgt druppelen we (even bellen naar de kno en die worden dan voorgeschreven) en een paar dagen later komt de ontsteking eruit (loopoor). Hij heeft minder lang last van verkoudheden en is niet meer om de haverklap ziek.

VRIEND

vorig jaar

Reactie op MommyOfAidan

Sorry dat ik hier nu weer op inpik.. mijn zoontje heeft ook regelmatig ooro ...
En de operatie zelf ging heel goed. Even naar met wakker worden uit het roesje. Vervolgens een ijsje en een uurtje later weer naar huis! ☺️

vorig jaar

Reactie op Mijntje88

Mijn oudste zoontje heeft voor zijn eerste verjaardag buisjes gekregen en d ...
Merk je ook een verschil wat betreft het gehoor?

VRIEND

vorig jaar

Reactie op Mommytobe1!

Merk je ook een verschil wat betreft het gehoor?
Een beetje. Beter met buisjes. Maar ik vond het gehoor niet zo vreselijk achteruit gegaan voordien.

vorig jaar

Reactie op Mijntje88

Mijn oudste zoontje heeft voor zijn eerste verjaardag buisjes gekregen en d ...
Ok top. Blij dat het een hele verbetering met zich meebracht. Zeurde je kleintje snachts ook zo vaak? En sliep hij ook nooit door? (Dus voordat je kindje buisjes kreeg). Of merkte je andere zaken door de ontsteking?

VRIEND

vorig jaar

Reactie op MommyOfAidan

Ok top. Blij dat het een hele verbetering met zich meebracht. Zeurde je kle ...
Hij kreeg voortdurend koorts en was non stop verkouden. Slapen ging idd wel slechter tijdens oorontsteking. Ik verwacht dat je veel verschil gaat merken.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Hi, Ik kom nogmaals eventjes terug op dit onderwerp. Ons zoontje (14m) krijgt volgende week buisjes. Hij moet dan 6u voor de ingreep nuchter zijn. Omdat hij waarschijnlijk 1 van de jongste zal zijn, komt hij dus vroeg aan de beurt. Dit wil dus zeggen dat ik hem sowieso ergens rond 2u 's nachts nog een flesje melk zal geven. Maar hij dus een tijdje later wakker gemaakt moet worden en vermoedelijk zal willen eten. Hoe hebben jullie dit ervaren?

vorig jaar

Reactie op MommyOfAidan

Hi, Ik kom nogmaals eventjes terug op dit onderwerp. Ons zoontje (14m) kri ...
Ja. Ik heb een fles meegenomen naar het ziekenhuis en hij kreeg daar ook nog een boterham. Ging er allemaal zo in 😊

vorig jaar

Ik bedoelde meer de periode tussen zijn laatste fles en voor de operatie. Deed je kleintje lastig omdat ie nuchter moest blijven?

vorig jaar

Reactie op MommyOfAidan

Ik bedoelde meer de periode tussen zijn laatste fles en voor de operatie. D ...
Nee, dit ging heel goed. Hij werd voor 02:00 wakker en toen hebben we hem een fles gegeven. Hij is een hongerig kind, dus ik vond het ook spannend. Maar het ging dus prima. Sorry, ik had je vraag niet goed begrepen dan.

vorig jaar

Nee, dit ging heel goed. Hij werd voor 02:00 wakker en toen hebben we hem e ...
Ja sorry. Het was misschien idd niet zo duidelijk

VRIEND

vorig jaar

Reactie op MommyOfAidan

Hi, Ik kom nogmaals eventjes terug op dit onderwerp. Ons zoontje (14m) kri ...
Heldere vloeistof mag wel dus wij hebben een slokje water gegeven. En verder verloopt alles die ochtend zo anders dat het wel goed kwam. Meteen bij het wakker maken vertrokken en ik had gezorgd dat ik niet voor z’n neus ging eten.