8 Reacties

4 jaar geleden

Ja ik heb ook zoiets. Ik slik venlafaxine. Ook antidepressivia Bij m'n dochter (17 maanden) moest ik verplicht in het ziekenhuis bevallen. Ze kon last krijgen van ontwenningsverschijnselen. Maar hier heeft ze geen last van gehad. Groeide goed. Ik mocht ook gewoon borstvoeding geven gelukkig. Ze adviseerde me zelfs om niet af te bouwen in de zwangerschap.

4 jaar geleden

Ik slik escitalopram, ben, nu ik weet dat ik weer zwanger ben wel gaan minderen, maar bij mijn vorige zwangerschap mocht ik ook gewoon de 10 mg blijven slikken!

4 jaar geleden

Ik slik ook citalopram. Tijdens de zwangerschap van mijn dochter slikte ik 20 mg, maar ik kreeg door de bloedtoename weer klachten. Toen zelfs opgehoogd naar 30 mg, in overleg met de kinderarts. Er is een kans van 0,00001 procent (bij wijze van) dat je kindje na de geboorte problemen krijgt met de ademhaling. Ik moest dan ook in het ziekenhuis bevallen en mijn dochter moest 12 uur lang regelmatig even gecontroleerd worden. Geen bijzonderheden gebeurd. Ik slik nog steeds 30 mg, ik kan gewoon niet zonder en dat is geen probleem. Jij slikt veel minder dus dat zou ook moeten kunnen. Maar overleg het gewoon even.

4 jaar geleden

Mijn arts zei ook dat het risico voor mij veel groter was als ik zou stoppen. Depressie tijdens de zwangerschap en daarna. Is dat goed voor je kind? Voor mij was de keus toen niet zo moeilijk meer 馃槉

4 jaar geleden

Ik gebruik al jaren 20 mg en tijdens mijn eerste zwangerschap is deze ook verhoogd naar 30 mg door de psychiater van de pop poli. Ook hij adviseerde me zeker niet te stoppen en dat het een klein risico is op ademdepressie na de geboorte. Uiteindelijke hele dramatische bevalling gehad en hartstilstand bij mijn dochtertje maar ik weet 100% zeker dat dit niet aan de med heeft gelegen maar door de zware bevalling voor haar en spoed keizersnede. Uiteindelijk is alles goed gekomen met haar. Heb nog geen arts gehoord die het een probleem vind dat je dit slikt tijdens de zwangerschap. Er zijn genoeg soorten med die je niet mag gebruiken en die een arts dan ook echt afraad en niet zal voorschrijven maar daar valt citalopram zeker niet onder. Geen zorgen!

4 jaar geleden

Ik slik ook citalopram en ben dit gaan gebruiken onder goede begeleiding van de POP poli tijdens mijn eerste zwangerschap. Ook nu word ik weer begeleid en dit bevalt me super goed. Het kan wel goed zijn om met een POP poli te kijken naar je dosering omdat je lever anders werkt tijdens een zwangerschap. Kan iedereen de POP poli aanraden!

4 jaar geleden

Dankjewel allemaal, stelt me zeker al meer gerust 馃槉