45 Reacties

3 jaar geleden
Wij gaan voor een cosleeper! Misschien past daar wel een aerosleep matras in?

3 jaar geleden
Ik heb een wiegje voor op de kamer en ga ook proberen borstvoeding te geven. Ik vind het zelf niet zo'n fijn/ veilig gevoel om een co sleeper te gebruiken. Zo ligt ze in de buurt maar niet te dicht bij.

3 jaar geleden
Ons eerste kindje heeft in de familie wieg van mijn man gelegen de eerste periode. Daarna overgegaan in ledikant. Straks bij ons 2e kindje gaan we dat ook doen. De wieg past makkelijk op onze slaapkamer en het is fijn de eerste paar weken je kindje dicht bij je te hebben. Ik heb ook borstvoeding gegeven. Dat hoop ik straks ook weer te kunnen doen.

3 jaar geleden
Wij hebben bij de eerste een inklapwiegje gebruikt maar al na een paar dagen overgegaan op het ledikant. We willen nu een wiegje gebruiken, maar ik geef geen borstvoeding. Dan lijkt mij een co sleeper makkelijker.
Een baby heeft niet veel nodig qua matras dus ook al is het dun, dan is dat voor de baby prima. Aerosleep kan overigens te koel zijn voor een pasgeborene.

3 jaar geleden
Wij gaan voor een cosleeper voor de eerste periode. Overdag ‘oefenen’ we dan met het ledikantje in het eigen kamer

3 jaar geleden
Bij m’n 1e gekozen voor een wiegje. Dit bleek toch niet zo handig omdat ik er alsnog steeds uit moest om de kleine te kunnen pakken. Na een maand toch een co- sleeper gekocht. Deze hebben we een extra topper voor gekocht zodat het enkele matrasje niet te dun in. Hij heeft hier tot de 9e maand heerlijk in geslapen. En nu soms nog als ie een slechte nacht heeft. Nu bij de 2e gaan we de co-sleeper dus zeker weer gebruiken.

3 jaar geleden
Bij ons werd door de kraamzorg aangeraden om de eerste 6 weken de baby in onze kamer te laten slapen (werd 10 dagen bij nr 1).
Earosleep matras mag niet in combi met waterkruik omdat die bij lekkage het water sneller verdeeld en dus meer verbranding oplevert.
En earosleep kan door de luchttoevoer te koud zijn voor een newborn. Tenminste dit is wat onze kraamzorg zei. Ik ben sowieso van "gewone matrasjes" dus had ook niet anders in huis.

3 jaar geleden
Hier een wieg met normaal matras voor de eerste weken,
Daarna gaat het in zij eigen bedje /kamer met aerosleep matras!
Bij de 1e ook zo gedaan

3 jaar geleden
Bij borstvoeding zou ik zeker co sleeper doen en in combinatie met keizersnede helemaal! Want dan kun je echt niet tillen de eerste tijd

3 jaar geleden
Ik zou echt een cosleeper adviseren, dit is zo veel makkelijker om even snel bij je kindje te kunnen terwijl je zelf in bed kunt blijven liggen, zeker met borstvoeding. Het heeft idd een wat dun matrasje, maar daar merken baby’s toch niks van. Onze dochter heeft in elk geval tot 6 maand heerlijk naast ons geslapen. Daarna over naar ledikant in haar eigen kamer. Daar sliep ze overdag ook al in. Bij ons had een ledikant niet in de slaapkamer gepast trouwens.
Die aerosleep matrasjes zijn sowieso meer verkooppraat, bieden schijnveiligheid. Een normaal matras is net zo veilig.

3 jaar geleden
Ik vond de matrasjes van co sleepers ook heel (te) zacht en heb een gewoon houten wiegje naast mijn bed gezet. De leuning is dan veel te hoog om vanuit je bed je baby prettig te kunnen pakken en wegleggen. Daarom hebben wij de leuning aan de kant van mijn bed verlaagd. Het wiegje hebben we met spanbanden aan ons bedframe vast gemaakt.
Nu bij de tweede ga ik weer voor zo'n wieg (co sleepers zijn allemaal te laag voor onze boxpring, of extreem duur). Ik ga alleen nu proberen hem zo te verknutselen dat 1 gehele zijkant omhoog en naar beneden kan voor de nachtvoedingen. Gelukkig heb ik een hele handige vader die mij daar bij helpen kan haha.

3 jaar geleden
Wij hebben een bednest cosleeper. Vond die matrasjes helemaal prima. En wat ik heel fijn vond is dat de hoofdzijde iets hoger kan staan dan de onderkant, waardoor de voeding niet omhoog komt als je de baby weer teruglegt in de nacht.

3 jaar geleden
Ons 1e zoontje had een wiegje, en onze dochter krijgt het zelfde wiegje. Vind het makkelijk staat leuk en is niet zo lomp groot aan de onderkant zoals een co sleeper vast ook wel verschillende in, maar wiegje vind ik voor 2 maanden dan duur zat

3 jaar geleden
Ik volg even mee. Mijn zoon lag de eerste maanden bij mij in bed wat ik ideaal vond qua voedingen maar het nadeel was dat hij heel erg moest wennen aan zijn eigen bedje. Nu wil ik toch voor een wieg, co sleeper of ledikant gaan en op mijn slaapkamer zetten maar twijfel nog wat ik wil

3 jaar geleden
Wij hebben een co sleep ledikant! Dus net zo groot als een normale ledikant, met een normaal matras, alleen is de zijkant open en staat hij tegen mijn bed aan. Ik heb een zoontje van 11 maanden en die slaapt nu nog steeds naast me in die co sleeper ledikant. Echt een aanrader!

3 jaar geleden
Mijn zoontje lag overdag in de box beneden of het ledikantje op zijn kamer en ‘s nachts lag hij bij ons op de kamer in de co-sleeper en zo willen we het nu weer gaan doen. Omdat we er nu al een hebben rond lopen zal dat slapen in de box beneden een stuk minder zijn dus verwacht wel dat onze nieuwe baby meer boven in haar ledikantje slaapt. Co-sleeper huren we via Tiny Library.

3 jaar geleden
Wij hadden onze dochter in de kinderwagen naast ons bed staan. Kap wel helemaal open. Was ook makkelijk qua hoogte. Officieel mocht het niet, zei de kraamverzorgster, maar het was geen probleem dat we het zo deden. Bedje past er niet naast en om er speciaal wat voor aan te schaffen... Na 6 week sliep ze in haar eigen bedje op haar kamer.

3 jaar geleden
Ik heb bij mijn eerste dochter een co sleeper gehad, vond ik het echt handig? Hmm achteraf denk ik niet dat het voor ons! toegevoegde waarde had. Maar dat betekend niet dat dat voor iedereen zo is. Daarom ga ik nu bij onze 2e dochter voor een normaal wiegje & zal ze overdag als ze dit toelaat in haar kamertje slapen in een ledikant.